طرح صیانت از خانواده اجرا شد

طرح صیانت از خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با رویکردهای فرهنگی و هنری با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان روز چهارشنبه اجرایی شد.

طرح صیانت از خانواده اجرا شد

 این طرح با همکاری موسسه های فرهنگی و هنری و نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف بهره گیری از ظرفیت هنرمندان همه ظرفیت ها برای کاهش آسیب های اجتماعی با محوریت تحکیم بنیان خانواده اجرایی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در مراسم افتتاح این طرح گفت: همگرایی مسئولان شهرستان عنبرآباد موجب انگیزه در مجریان طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی شده است.

بهرام مسلمی مهنی اظهارداشت: طرح های کاهش آسیب های اجتماعی به ترویج سبک زندگی اسلامی می پردازد که اینک در تمامی شهرستان های جنوبی کرمان اجرا می شود.

وی تصریح کرد: توجه به آسیب های اجتماعی یکی از رویکردهایی مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است لذا بر همین اساس ادارات کل نیز توجه ویژه به این مهم دارند.

مسلمی مهنی تصریح کرد: بنا داریم با توجه به شرایط و نیاز شهرستان ها، طرح های ارائه شده با برنامه های کارآمد و مناسب برای مردم اجرا شوند.

وی با تاکید بر اینکه میزان تأثیرگذاری هنرمندان، طنزپردازان، شاعران و دیگر اقشار نخبه جامعه در بیان و ارائه راهکار با هدف رفع بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بسیار پررنگ‌ است، عنوان کرد: تمامی موسساتی که طرح کاهش آسیب های اجتماعی ارائه کرده اند از ظرفیت هنرمندان در همه زمینه ها استفاده می کنند.

این مسئول افزود: زوایای پنهان بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، قانون گریزی و ... را می‌توان بخوبی و با استفاده از زبان هنر به جامعه نمایان ساخت.

مسلمی مهنی اولین قدم در اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی را همگرایی و هم افزایی دستگاه ها دانست و گفت: تنها با همراهی و فعالیت های بین بخشی و برون سازمانی هماهنگ فی مابین دستگاههای اجرایی می توان به نتیجه مطلوب تری برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی رسید.

به گفته وی طرح جامع صیانت از خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به عنوان پایلوت در روستاهای حجت آباد، خضرآباد، دوساری، یوسف آباد، عبدل آباد و همچنین کنارصندل برگزار می‌شود.

 

 


 

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 31655

ارسال نظر