واریزی جدید برای بازنشستگان | کدام بازنشستگان منتظر پاداش باشند؟

پاداش پایان خدمت بازنشستگان به تدریج تا پایان آذر ماه در ۶ استان باقیمانده پرداخت خواهد شد.

واریزی جدید برای بازنشستگان | کدام بازنشستگان منتظر پاداش باشند؟

پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان با وجود وعده‌های مکرر در دولت قبل، بیش از یک سال به تعویق افتاده بود و با وجود اینکه مقرر شد این مطالبه در مرداد ماه سال‌جاری پرداخت شود این وعده تا پایان فعالیت دولت دوازدهم هم اجرایی نشد و این بخش از مطالبات به دولت سیزدهم محول شد.

با وجود مشکلات مالی و مسائل مهمی که در دستور کار دولت قرار داشت، اهمیت این موضوع آن را به یکی از اولویت‌های دولت جدید بدل کرد. حالا بیش از ۱۰ روز است که این امر به تدریج و استان به استان کلید خورده و بنابه گزارش‌های اعلام شده تا به حال در حدود ۲۵ استان پرداخت شده و گفته می‌شود تا به تدریج تا پایان آذر ماه در ۶ استان باقیمانده نیز پرداخت خواهد شد. تحقق بخشیدن مطالبه بازنشستگان نشان داد که در دولت سیزدهم توجه به خواسته بحق بازنشستگان در اولویت کاری مسئولان قرار دارد اگر چه دولت جدید در شرایطی خزانه بدهکار را تحویل گرفت که انباشتی از مطالبات بر زمین مانده بازنشستگان و فرهنگیان از دولت قبل همچنان از چالش‌های پیش روی این دولت است.

فرامرز میرزاخانی رئیس کانون بازنشستگان استان تهران می‌گوید: در مورد پاداش پایان خدمت بازنشستگان، گشایش خوبی صورت گرفته و خوشبختانه پرداخت‌ها در حال انجام است. البته بازنشستگان مطالبات دیگری هم دارند که امیدوارم دولت جدید با نگاه مثبتی که در پیش گرفته به آن‌ها نیز بپردازد.

او می‌افزاید: یکی دیگر از مطالبات بازنشستگان که مربوط به شهریور ماه سال گذشته است افزودن یک گروه تشویقی به جمعی از بازنشستگان قبل از سال ۹۶ است، اگرچه گروه اضافه شده، اما هنوز جزو دیون قرار نگرفته و جزو معوقات پرداخت نشده است. در حالی که این گروه تشویقی در احکام بازنشستگان وارد شده و باید تاکنون مبلغ مربوط به آن هم پرداخت می‌شد.

مقدم می‌افزاید: موضوع بعدی بحث ایثارگری است این موضوع هم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. چون قشر ایثارگر جامعه ما به دلیل شرایط جسمی با مشکلات بسیاری مواجه هستند از این‌رو باید هرچه سریعتر این موضوع مورد توجه قرار گیرد و بحث مالی آن حل و فصل و پرداخت شود.

او در ادامه به بحث دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره می‌کند و می‌گوید: در حال حاضر بحث دائمی شدن همسان‌سازی بازنشستگان در مجلس مطرح است. البته دولت و مجلس بر سر مسائل مورد نیاز این طرح با یکدیگر اختلاف نظر دارند، اما در مورد کلیات آن شاید مشکلی نباشد، چون هر دو بر این باورند که موضوع همسان‌سازی باید دائمی شود. از این‌رو امیدواریم که این امر ماهیت قانونی به خود بگیرد و با هماهنگی و تعاملات بین دستگاهی مجلس و دولت و مجموعه سازمان برنامه و بودجه بتوانیم این بحث را به صورت منطقی دنبال کنیم. به گونه‌ای که در سال‌های آینده این موضوع به قانون دائمی تبدیل شود.

او اضافه می‌کند: این موضوع به قانون خدمات کشوری باز می‌گردد که ۱۰ سال به صورت آزمایشی اجرا می‌شد و بعد از ۱۰ سال تصویب شد، اما اصلاحات مورد نظر دولت و حوزه بازنشستگی اعمال نشده و آن را به فرصت دیگری موکول کردند. همترازی و همسان‌سازی بخشی از این اصلاحات بود که دولت پیشنهاد داده بود. امیدواریم با این نگاه‌های مثبت در دولت و مجلس بزودی این مطالبه نیز نهایی شود و در بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده و به مجلس ارائه شود.

عسگر فریاد نماینده بازنشستگان در کارگروه ۳۱ نفره همسان‌سازی نیز در این باره به «ایران» می‌گوید: طبق روال سنوات گذشته دولت‌ها معمولاً در سازمان‌هایی که درآمد خوبی دارند یک ماه یا دو ماه پس از بازنشستگی پاداش بازنشستگان را پرداخت می‌کردند. البته در برخی از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها این پاداش به روز پرداخت می‌شد. اما وزارتخانه‌ها و سازمان‌های بزرگی که پرسنل زیادی دارند مانند وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت پرداخت این پاداش را تا شهریور سال بعد به تعویق می‌اندازند. مطابق قول دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه سابق در دولت قبل مقرر شده بود این معوقات حتماً تا اتمام کار دولت یعنی ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۰ پرداخت شود متأسفانه به دلایل مختلف این امر در دولت گذشته محقق نشد و به همین دلیل با مسائل ناخوشایندی در این باره مواجه شدیم به طوری که حتی می‌توان گفت در ۱۴ سال اخیر چنین وضعیتی را تجربه نکرده بودیم.

او ادامه می‌دهد: اما در مورد سایر مطالبات بازنشستگان باید بگویم مباحث مختلفی است که در قانون معین شده که امید است اجرا شود. یکی از آن‌ها ماده ۳۰ قانون برنامه ششم است که دولت را مکلف به برقراری عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان کرده است.

عسگر فریاد اظهار می‌کند: در ماده ۸۸ جزء ۶ بند ۳ به بهره‌مندی از امتیازات یک مقطع تحصیلی بالاتر مطابق قوانین مربوطه برای رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در دفاع مقدس، اشاره شده است. اما این قانون پس از مدت زمانی طولانی تنها برای کارمندان اجرا شد در حالی که قانون به رزمندگان چه شاغل و چه بازنشسته اشاره کرده است. حقیقت این است که سال ۶۷ جنگ تمام شد از آن سال تا امروز واقعاً چند رزمنده شاغل باقی مانده است؟ از این‌رو این موضوع یکی از مطالبات مهم بازنشستگان رزمنده به شمار می‌آید که برای کشور جانفشانی کرده‌اند.

نماینده بازنشستگان در کار گروه همسان‌سازی ادامه می‌دهد: در بند ج ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه نیز گفته شده برای کسانی که در مناطق جنگی خدمت کرده‌اند که ۶ استان است یک گروه ارتقا در نظر گرفته شود. اما برای اینکه پرداخت عادلانه و به مساوات صورت گیرد مقرر شد به هر فرد ۲۰۰۰ امتیاز تعلق بگیرد که مبلغ آن نزدیک به ۸۰۰ هزار تومان است که ماهانه پرداخت می‌شود. این مطالبه باید از سال ۹۷ اجرایی می‌شد، اما تاکنون برای بازنشستگان پرداخت نشده است و به عنوان یک مطالبه باقی مانده است که امیدواریم دولت جدید برای پرداخت آن اقدام کند.

او خاطرنشان می‌کند: مطالبات مالی برای بازنشستگان بسیار مهم است، چون در دوران بازنشستگی آن‌ها با مشکلات جسمی و بیماری‌های مختلفی مواجه هستند که به افزایش هزینه آن‌ها منجر می‌شود. امیدواریم دولت به فکر بازنشستگان باشد.

رحمت‌الله اکرمی خزانه دار کل کشور در بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده است که برای پرداخت هرچه سریع‌تر پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۹ کلیه دستگاه‌های اجرایی می‌بایست در زمان درخواست وجه برای پرداخت حقوق و مزایای آذر ماه سال ۱۴۰۰ مبالغ مربوط به مطالبات پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۹ را به‌صورت خاص درقالب آیتم ۴۸ فایل اطلاعات حقوق پرسنل درج و به خزانه‌داری کل کشور ارسال کنند.

پاداش پایان خدمت بازنشستگان هلال احمر

خزانه‌دار کل جمعیت هلال‌احمر از واریز پاداش پایان خدمت بازنشستگان هلال احمر سال ۹۹ تا پایان آذرماه جاری به حسابشان خبر داد.

ماندگار مرادی فر در تشریح این خبر گفت: روز سه‌شنبه (۹ آذر ماه جاری) دکتر پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر- به دیدار رحمت‌الله اکرمی خزانه‌دار کل کشور به وزارت اقتصاد و دارایی رفت تا پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان هلال‌احمر در سال ۱۳۹۹ به سرعت تعیین تکلیف و پرداخت شود.

خزانه‌دار کل جمعیت هلال‌احمر افزود: با مساعدت خزانه‌دار کل کشور، مقرر شد مبالغ پاداش پایان خدمت این بازنشستگان تا پایان آذرماه جاری به حسابشان واریز شود.

وی اضافه کرد: مجموع مبلغ مورد نیاز برای پرداخت پاداش بازنشستگان ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، به گفته مرادی‌فر در این دیدار مقرر شد خزانه دار کل کشور در خصوص واریز به موقع وجوه تخصیص یافته به جمعیت هلال‌احمر و سایر مسائل مالی مرتبط نیز مساعدت کند./ایسنا

واریز پاداش فرهنگیان بازنشسته

فرهنگیان بازنشسته همچنان در انتظار دریافت پاداش پایان خدمت هستند.

تعدادی از فرهنگیان بازنشسته اعلام کردند: در تماسی که با وزارتخانه آموزش و پرورش داشته اند  متوجه شده اند، پاداش پایان خدمت، هر روز در دو استان کشور پرداخت می‌شود.

از قرار، شماره حساب بانک ملی که در زمان شاغلی حقوق به آن حساب واریز می‌گردید، همان شماره حسابی است که باید فعال باشد تا پاداش پایان خدمت بازنشستگان به آن واریز شود.

نمایندگان بازنشستگان نیز می‌گویند: بازنشستگان نباید نگران باشند چون احتمالاً در همین هفته تمام معوقات به ترتیب واریز می‌شود.

 سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی کشور بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی از جمله درمان قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند. با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: مشکل همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حل خواهد شد

دیگر رسانه ها

کدخبر: 2766

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • بازنشسته

        پرداخت پاداش هر روز در دو استان اینم یه بازی دیگه ای ویه دروغ دیگه میشه اسم استانهایی که تا امروز پرداخت انجام شده نام ببرید

        • حسینی

          سلام در تلگرام گروه مطالبات فرهنگی است اونحا تو گروه همکارانی از زنجان و ایلام و خراسان شمالی تصویر واریزی رو گذاشته بودن

      • ناشناس

        اولا اگه اینطوری بود دولت گرامی و خبر گزاریهاش گوش دنیا رو بابت شق القمر ش پر می کرد. ثانیا این کدوم استان ها هست که معلوم نمیشه... شما هم در قبال اخبار دروغی که نشر میدید مسئولید!!! میدونید با همین خبرهای جعلی چقدر بودن بازنشسته ی مفلوک و در مونده ای که چشماش برق امید زده ولی بعدش که خبری نشد دلش شکست و شما هم دراین گناه شریکید!! ثالثا اون پول دیگه به خاطر حضرت تورم اونقدر بی ارزش شده که اگه همون خرج امور شخصی آقای میر کاظمی و نوبخت بشه ارزشمندتره....

      • فاطمه شعبانی

        سلام
        اگه در مورد پرداخت پاداش فرهنگیان میگن هر روز دو استان
        اولا تا حالا چه استان هایی واریز شده
        دوما چرا لیست پرداختی استان ها اعلام نمی کنند تا مثلا بفهمیم نوبت استان هرمزگان چه تاریخی میشود

      • بینفس

        رسانه عزیز باقشربازنشسته99طرفی چرا من درآوری. چرا دروغ. باادم دنیادیده حرف میزنی. درموردپرداخت پاداش چرا اینجوری (شنیدن کی بود مانند....) جمع کنی بدون منبع ودلیل باروح وابروی مردم بازی نکنی. از22ابان تا30ابان روحرف شماحساب کردیم. کو پرداخت. نشد. تمام. معلم چشم انتظار

      • ناشناس

        دولت به زور حقوق کارمند را پرداخت میکنه بیخیال پاداش شدیم

      • بازنشسته

        ننگ بر شما که دروغ میگید دروغ نشر میدین واقعا ننگ کدوم پاداش در کودوم استان پرداخت شده اگه جرات دارین بگین

      • ابراهیم بابائی

        همش دروغ، دروغ و دروغ 😠😠😠

      • علی نجات باوندپوری

        باسلام وادب استان کرمانشاه محرومترین استانه پس چراپاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی واریزنمیکنین

      • بازنشسته

        ای خداکنه پرداخت نکردتون بشه برای کدام استانها پرداخت انجام شده واگذار دروغگوها به خدا نامسلمانی تا کجا

      • علی‌غلامرضاپور‌

        ما‌به‌دروغ‌شما‌ودولت‌عادت‌کردیم.سی‌سال‌با‌این‌حقوق‌سوختیم‌و‌ساختیم.

      • علمخواه

        سلام. کردستان 2اذره پرداخت نشده. خیرنبینند باپاداش دادنشون انهم16ماه تاخیرهنوزنامعلومه

      • کارمند

        دوستان راست میگن اگرواقعا راست میکن چراهیچ کسی تاییدنمیکند،واگرهیچ خبری نیست باروح وروان یک بازنشسته که ۳۰سال بادل وحان خدمت کرده بازی نکنند،خدامیبینه چقدرزجروبدبختی این آدماتوسینشون به جای قلب چی هست سنگ ازمریخ

      • الهه رنجبر

        سلام لطفا زمان دقیق واریز پاداش فرهنگیان تبریز رو بگید ،ممنونم چون چک نوشتیم‌واسه اخر اذر ،ممنون نیشیم لیست واریزی لستانها رو اعلام کنید

      • مممممممم

        خوزستانن پاداش فرهنگیان رو ندادن

      • جلیلی

        سلام.... دریافت پاداش خدمت بعد سی سال به یکی از زجر آور ترین دوران خدمت ام تبدیل شده است
        زیر با توجه به 15 ماه بعد دریافت کردنش دیگر لذتی نمی ماند. خاک تو سر......

      • بازنشسته فرهنگی

        سلام،هنوز که 20روز از آذر گذشته تا حالا پاداش ما تو استان فارس واریز نشده ،پس کی واریز میکنن؟

      • سجاد فرسایی

        سلام این جانب کارمند آموزش و پرورش
        ازاده و جانباز شیمیایی 55 درصد هستم هنوز یک ریال دریافت نکردم شیراز فارس

      • بازنشستگان فارس

        شما رو به خدا پاداش فرهنگیان استان فارس رو فردا پرداخت کنید.خیلی نیازمندیم.

      ارسال نظر