علت تاخیر های پی در پی مجلس برای تصویب رتبه بندی معلمان چیست | قالیباف دوباره لایحه را به کمیسیون فرستاد

مجلس شورای اسلامی مجددا بررسی لایحه رتبه بندی معلمان را به تاخیر انداخت.به نظر می رسد یکی از دلایل تعویق پی در پی بررسی لایحه رتبه بندی معلمان بار مالی ناشی از اجرای آن است

علت تاخیر های پی در پی مجلس برای تصویب رتبه بندی معلمان چیست | قالیباف دوباره لایحه را به کمیسیون فرستاد

مجلس شورای اسلامی مجددا بررسی لایحه رتبه بندی معلمان را به تاخیر انداخت .صبح امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک نشست غیر علنی با نمایندگان دولت درباره لایحه رتبه بندی معلمان برگزار کردند 

 تاکید نمایندگان مجلس ادر این جلسه غیر علنی این بود که  این قانون در نیمه پایانی سال ۱۴۰۰ اجرایی شود. از طرفی برای پیش بینی قانون مذکور در لایحه بودجه ۱۴۰۱ ، دولت باید همکاری لازم را داشته باشد چرا که اکثر نمایندگان به دنبال اجرای دقیق لایحه رتبه بندی معمان هستند.

در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه از موافقت دولت با تخصیص ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه‌بندی معلمان خبر داد و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع را به نمایندگان اعلام کرد. در ادامه در جلسه علنی مجلس ماده ۴ این لایحه مورد بررسی قرار گرفت اما به دلیل ابهام موجود مجددا به کمیسیون آموزش و تحقیقات بازگشت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی ماده ۴ لایحه رتبه بندی معلمان پیشنهاد حذف کل مهرداد ویس کرمی را درخصوص این ماده بررسی کردند و در نهایت پس از استماع توضیحات این نماینده با توجه به ابهامات موجود در ماده ۴ درخصوص تعیین وضعیت معلمانی که مدرک پایین تر از کارشناسی دارند با ۱۹۵ رای موافق با ارجاع این لایحه به کمیسیون آموزش و تحقیقات جهت بررسی مجدد و رفع ابهامات آن اقدام شود.

قالیباف ، رئیس مجلس شورای اسلامی در این زمینه بیان کرد: بنده نیز در جلسات قبلی درخصوص ابهامات موجود در بحث معلمانی که دارای مدرک کاردانی هستند اشاره داشتم اکنون نیز این ابهام وجود دارد و ما از ماده ۴ به بعد این لایحه را مجددا به کمیسیون باز می گردانیم و از کمیسیون می خواهیم ظرف ۱۰ روز آینده حتما ابهامات را رفع کند و مجددا این لایحه جهت بررسی به صحن مجلس باز گردد.

بررسی این لایحه طی هفته‌های گذشته در دستور کار جلسات علنی مجلس قرار داشت و مواد یک تا ۳ این لایحه به تصویب رسید و بررسی ادامه مواد آن برای اعمال اصلاحات به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع داده شد.
 

در همین باره بخوانید : رتبه بندی معلمان 

بر اساس ماده ۳ که پیش از این به تصویب رسیده بود معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای، تجربیات و عملکرد رقابتی خود در رتبه‌های پنج گانه آموزش‌یارمعلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استادمعلم قرار می‌گیرند. شرایط کسب، ارتقاء، توقف و تنزل در آیین نامه رتبه‌بندی معلمان تعیین می‌شود.

امروز بار دیگر مواد ۴ تا ۱۰ این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شد.

به نظر می رسد یکی از دلایل  تعویق پی در پی بررسی لایحه رتبه بندی معلمان بار مالی ناشی از اجرای آن است 

در همین حال علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمیسیون نیز در جلسه امروز و سه‌شنبه خود ابهامات موجود را مرتفع کرده و ان شاءالله از یکشنبه آتی مجددا در صحن مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت به احتمال قوی تا آخر هفته آتی این لایحه در مجلس نهایی می‌شود و سپس یک هفته در شورای نگهبان خواهد بود و پس از ابلاغ نیز مدتی تهیه آیین‌نامه آن از سوی دولت به طول خواهد انجامید. اما در ظرف ۴۵ روز آینده نهایی خواهد شد.

در همین باره بخوانید : رتبه بندی معلمان 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 1641

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر