سازمان تامین اجتماعی آماده باش شد

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از آماده باش شدن بخش درمان این سازمان در نوروز 1403 خبر داد

سازمان تامین اجتماعی آماده باش شد

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از تشکیل ستاد نوروزی در بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳ و آماده‌باش نوروزی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این سازمان در این ایام برای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی اسلامی ضمن تبریک پیشاپیش سال نو به بیمه‌شدگان و کادر زحمتکش و خدوم بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی و قدردانی از تلاش و خدمات کادر درمان؛ هدف از تشکیل این ستاد را اطمینان از ادامه و  استمرار ارائه خدمات تشخیصی، درمانی موردنیاز بیمه‌شدگان در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی دانست و گفت: طرح آماده‌باش نوروزی واحدهای درمانی تأمین‌اجتماعی از ساعت ۸ صبح روز پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ماه آغاز می‌شود و تا روز شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ ادمه خواهد داشت و به‌منظور اجرای هرچه بهتر طرح آماده‌باش نوروزی بیمارستان‌ها و دیگر مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی، ستاد نوروزی مدیریت درمان در تمامی استان‌ها تشکیل می‌شود و با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی فعالیت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز ممکن است برخی افراد در طول مسافرت به خدمات درمانی نیاز پیدا کنند، ادامه داد: برای خدمت‌رسانی مناسب به مسافران نوروزی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی پیش‌بینی‌های لازم انجام شده وآمادگی کامل به‌وجود آمده است و مدیریت‌های درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها ملزم شده‌اند برای اطمینان از آمادگی و فعال بودن مراکز، وجود و حضور نیروهای تخصصی و کادر درمانی، عدم وجود نقص و خرابی تجهیزات و دستگاه‌ها، امکان ارائه خدمات تشخیصی، آزمایشگاهی، تصویربرداری، دندانپزشکی و دارویی؛ برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

معان درمان سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: مقرر شده است بیمارستان‌های سازمان در تمام استانها برای بحران‌ها، فوریت‌ها و بلایای محتمل در ایام نوروز آمادگی کامل داشته باشند و کمیته مدیریت بحران تمامی بیمارستان‌ها در این ایام فعال باشد. همچنین با توجه به هم‌زمانی ایام نوروز با ماه مبارک رمضان، ملاحظات لازم برای مدیریت مراجعین به بخش‌های اورژانس به‌ویژه در شیفت‌های عصر و شب نیز صورت گرفته است.

اسلامی همچنین گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در ایام تعطیلات نوروز فعالیت تمام وقت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه‌روزی تأمین‌اجتماعی کماکان ادامه خواهد داشت. علاوه بر این مدیران درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها و رؤسای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سازمان در طول زمان اجرای طرح آماده‌باش نوروزی به‌صورت مستمر نحوه ارائه خدمت به بیماران در واحدهای مشمول طرح خصوصاً اورژانس مراکز را با رویکرد حفظ ایمنی بیماران، تحت نظارت کامل خواهند داشت و درخصوص رفع مشکلات احتمالی، سریعاً اقدام خواهند کرد.

وی از نصب پلاکاردهای اطلاع‌رسانی به مسافران نوروزی در شهرهای مختلف خبر داد و گفت: برای اطلاع‌ مسافران از نشانی و نیز خدمات قابل ارائه در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی فعال در طرح آماده‌باش نوروزی، این پلاکاردها در ورودی شهرها نصب می‌شود.

اسلامی با اشاره به انجام هماهنگی‌های لازم برای حضور به‌موقع و منظم پزشکان کشیک متناسب با امکانات و خدمات هر مرکز، گفت: مدیران درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها و رؤسای بیمارستان‌ها ضمن برنامه‌ریزی برای تأمین و در دسترس بودن داروها و تجهیزات مصرفی موردنیاز و نیز هماهنگی با سازمان انتقال خون برای تأمین ذخایر کافی خون، از تمامی ظرفیت موجود برای خدمات‌رسانی به بیماران در این ایام استفاده خواهند کرد.

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: پذیرش بیماران در ایام غیرتعطیل نوروزی طبق روال جاری ادامه خواهد داشت و امیدواریم با فعالیت مطلوب مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی شاهد رضایتمندی بیمه‌شدگان باشیم و امکان دسترسی کامل بیماران به خدمات درمانی مورد نیاز در این ایام فراهم شود

 

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 129928

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر