اگر پیامک‌ «کالابرگ الکترونیکی عیدانه» دریافت کردید، بخوانید

پلیس فتا درباره پیامک‌ «کالابرگ الکترونیکی عیدانه» هشدار داد.

اگر پیامک‌ «کالابرگ الکترونیکی عیدانه» دریافت کردید، بخوانید

پلیس فتا درباره  پیامک‌ «کالابرگ الکترونیکی عیدانه» هشدار داد.

به گزارش عرشه آنلاین،  رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی اصفهان به شهروندان توصیه کرد که از گشودن لینک‌های ارسالی بصورت پیامکی یا در شبکه‌های اجتماعی و منابع نامعتبر که از سوی افراد ناشناس با مضامین دریافت سود سهام عدالت و کالابرگ الکترونیکی ارسال می‌شود، خودداری و اخبار موثق را تنها از طریق سایت‌های و رسانه‌های مُعتبر پیگیری کنند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی استان اصفهان در باره دریافت پیامک جعلی راجع به «کالابرگ الکترونیکی عیدانه» به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی افزود: با توجه به ارائه کالابرگ عیدانه و اعلام واریز سود سهام عدالت در روزهای پایانی سال توسط مراجع مربوطه، متقاضیان باید مراقب باشند تا در دام افراد سودجو و فرصت‌طلب که از هر موضوعی برای اقدامات مُجرمانه خود سواستفاده می‌کنند، نیفتند.

وی با بیان‌اینکه افراد فرصت‌طلب با انتشار تبلیغاتی نظیر «سبد کالای عیدانه»،«واریز سود سهام عدالت» و مواردی مشابه از شهروندان کُلاهبرداری می‌کنند، افزود: این افراد با ارسال پیامک حاوی لینک با محتوای مرتبط با سهام عدالت، اقدامات خود را آغاز کرده و کاربران را به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌شان هدایت یا اطلاعات هویتی آنان را دریافت و از آن سوءاستفاده می‌کنند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی اصفهان به شهروندان توصیه کرد که از گشودن لینک‌های ارسالی بصورت پیامکی یا در شبکه‌های اجتماعی و منابع نامعتبر که از سوی افراد ناشناس با مضامین دریافت سود سهام عدالت و کالابرگ الکترونیکی ارسال می‌شود، خودداری و اخبار موثق را تنها از طریق سایت‌های و رسانه‌های مُعتبر پیگیری کنند.

این مقام انتظامی با تأکید بر لزوم افزایش سطح سواد رسانه‌ای و توجه به توصیه‌ها و آموزش‌های پلیس از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشابه و مشکوک، بلافاصله مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 129666

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر