در این روز منتظر زمستان در تهران باشید

بالاخره طلسم بی بارشی در کشور شکست و بارش برف و باران در 11 استان کشور آغاز شد.

در این روز منتظر زمستان در تهران باشید

تهران برفی می‌شود .بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، در این استان فعالیت سامانه بارشی، بارش برف و باران و وزش باد شدید به همراه کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

از بعد از ظهر روز چهارشنبه تا اواخر وقت جمعه (۲۰ تا ۲۲ دی) با فعالیت سامانه بارشی در بعضی ساعات به‌ویژه از پنجشنبه شب(۲۱ دی) و طی روز جمعه افزایش ابر، گاهی همراه با بارش باران و وزش باد شدید، در نیمه شمالی استان بارش باران و برف و در ارتفاعات استان بارش برف همراه با مه گاهی کولاک برف مورد انتظار است.

از روز چهارشنبه تا جمعه کاهش دما و روز شنبه افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا( ۲۰ دی) قسمتی ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه (۲۱ دی ) نیمه‌ابری، گاهی وزش بادشدید، از بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی بارش باران و احتمال بارش پراکنده برف با حداقل دمای  ۶ و حداکثر دمای ۱۵  درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۱۰-  درجه سانتیگراد، سردترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است

بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از اواخر وقت سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی در برخی مناطق آذربایجان غربی بارش باران و برف روی می‌دهد.

روز چهارشنبه در برخی از مناطق شمال غرب،‌ غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غرب سواحل دریای خزر، پنجشنبه در مناطقی از نوار غربی، استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی و جمعه در مناطقی از نوار غربی، دامنه‌های و ارتفاعات زاگرس مرکزی و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی بارش باران،‌ برف، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات کولاک برف پیش‌بینی شده است.

روز جمعه همچنین در برخی مناطق شمال غرب،‌ غرب، شمال شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکزی کشور وزش باد به‌نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی گفت:  روز چهارشنبه موج جدید بارشی وارد کشور خواهد شد و مناطقی از شمال غرب، غرب و غرب سواحل خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز را در بر می‌گیرد.

کولاک برف و باران در تهران ؛‌ منتظر یخبندان در این روز باشید

 

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 121210

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر