اگر می‌خواهید آدم شادی باشید بخوانید

دانشمندان فهمیده‌اند که تنها ۳۰دقیقه استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی در طول روز باعث سلامت روان، رضایت شغلی و تعهد کارکنان می‌شود. همچنین این افراد کمتر از دیگران به FoMO یا ترس جاماندن از دیگران دچار می‌شوند و در کل آدم‌های شادتری خواهند بود.

اگر می‌خواهید آدم شادی باشید بخوانید

وقتی قرار است در مطب دکتر یا توی ترافیک منتظر بمانیم، وقتی دلمان گرفته یا حوصله نداریم، وقتی دوست داریم سرگرم شویم، توی مهمانی، وقت بیکاری، وقت خواب، وقت بیداری و... همه این مواقع است که به جای هر کاری، گوشی تلفن همراه را باز می‌کنیم تا پرت شویم به یک دنیای دیگر.

به گزارش عرشه آنلاین، شبکه‌های مجازی همه زمانی که می‌توانیم کتاب بخوانیم، فیلم ببینیم، ورزش کنیم، با دوستانمان معاشرت کنیم یا برای گردش و تفریح از خانه بیرون برویم را به‌خودشان اختصاص داده‌اند.

تصورمان هم این است که با ورود به این دنیای وراج رنگارنگ، حالمان بهتر می‌شود، اما طبق معمول دانشمندانی که همیشه در کمین‌اند تا تصوراتمان را به هم بریزند و ثابت کنند که داریم اشتباه می‌کنیم، این بار هم ثابت کرده‌اند که در کوتاه‌مدت، فرار از واقعیت به دنیای شبکه‌های اجتماعی ممکن است خلق‌وخوی ما را بهتر کند، اما در طولانی‌مدت می‌تواند منجر به رفتار اعتیادآوری شود که نتیجه معکوسی در پی خواهد داشت.

آنها پژوهش کرده‌اند و فهمیده‌اند که تنها ۳۰دقیقه استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی در طول روز باعث سلامت روان، رضایت شغلی و تعهد کارکنان می‌شود. همچنین این افراد کمتر از دیگران به FoMO یا ترس جاماندن از دیگران دچار می‌شوند و در کل آدم‌های شادتری خواهند بود.

حالا تصمیم با خودمان است یا باید بی‌خیال خواندن درباره پژوهش‌هایی که دانشمندان انجام می‌دهند شویم یا به آنها اعتماد کنیم - که به‌نظر این راه بهتری می‌آید - و کمی از گوشی‌هایمان فاصله بگیریم؛ فقط روزی نیم‌ساعت.

منبع: همشهری

دیگر رسانه ها

کدخبر: 118555

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر