جریمه ۳۵۵ میلیاردی دو دبیرستان به‌خاطر گرانفروشی

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: ۲ دبیرستان غیرانتفاعی بابت اضافه دریافتی و گران‌فروشی خدمات سه هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال جریمه و مکلف به مسترد کردن وجوه اضافی به خانواده‌ها شدند.

جریمه ۳۵۵ میلیاردی دو دبیرستان به‌خاطر گرانفروشی

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: ۲ دبیرستان غیرانتفاعی بابت اضافه دریافتی و گران‌فروشی خدمات سه هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال جریمه و مکلف به مسترد کردن وجوه اضافی به خانواده‌ها شدند.

به گزارش عرشه آنلاین، محمدعلی اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی امروز یکشنبه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۲ در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: از ابتدای سال تاکنون، ۴۵۴ هزار و ۸۸۴ فقره پرونده وارده به تعزیرات ارجاع شده است که از این تعداد نیز حدود ۴۳۰ هزار پرونده منتهی به صدور حکم و مختومه شده است.

وی ادامه داد: ۳۳۴ هزار پرونده کالا و خدمات در تعزیرات تشکیل و از ابتدای سال تاکنون ۳۱۹ هزار پرونده مختومه شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی بیان کرد: ۸۹ هزار و ۱۴۵ فقره پرونده در موضوع قاچاق کالا و ارز تشکیل و ۸۷ هزار و ۱۶۹ فقره پرونده مختومه شده است.

اسفنانی از تشکیل ۳۱ هزار و ۷۰۰ پرونده در حوزه بهداشت و درمان خبر داد و ضمن هشدار به مردم به معاونت درمان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز تذکر داد تا گزارش‌های تخلفات مراکز درمانی غیرمجاز را به تعزیرات حکومتی ارجاع دهند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: اخیرا برخی کلینیک‌های غیرمجاز به‌ویژه در تهران مشغول به فعالیت هستند ضمن اینکه مجوز لازم را ندارند، افراد غیرمتخصص فعالیت دارند که مرتکب تخلف می‌شوند و گاهی این اقدامات وصف مجرمانه نیز پیدا می‌کند.

هشدار به آرایشگاه‌های زنانه

وی افزود: برخی آرایشگاه‌های زنانه نیز اقداماتی انجام میدهند که دخالت در امر پزشکی محسوب می‌شود.

اسفنانی با اشاره به فوت بیماران در کلینیک‌های درمانی تصریح کرد: این موضوع در صلاحیت رسیدگی تعزیرات نبود و قوه قضاییه به آنها رسیدگی می‌کند.

وی درباره پرونده‌های مهم و ملی افزود: ۲ دبیرستان غیرانتفاعی بابت اضافه دریافتی و گران‌فروشی خدمات سه هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال جریمه و مکلف به مسترد کردن وجوه اضافی به خانواده‌ها شدند.

اسفنانی اضافه کرد: با همکاری وزارت آموزش و پرورش این متخلفان معرفی شدند و البته حتی اگر وزارت آموزش و پرورش هم گزارش ندهد تعزیرات از منظر تکلیف قانونی ورود میکند.

وی درباره پرونده واردات ماشین آلات گفت: این شرکت ۲ هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال در موضوع قاچاق و سایر تخلفات علاوه بر جزای نقدی که شخص حقوقی محکومیت گرفت، متهمان نیز به پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: در پرونده‌ای ۹۶۳ تن گندم به ارزش ۱۴۴ میلیارد ریال احتکار شده بود که متخلفان به ۱۰ برابر ارزش کالا جزای نقدی محکوم شدند.

اسفنانی با اشاره به محکومیت ۲ هزار میلیارد ریالی یک شرکت پتروشیمی در کردستان گفت: موضوع این پرونده قاچاق ۳۵۰۰ تن بنزین سوپر بود که متخلفان علاوه بر محرومیت مدیر شرکت به مدت دو سال به جزای نقدی نیز محکوم شدند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: در پرونده‌های مربوط به خودروسازان، از ابتدای سال تاکنون حدود ۲هزار و ۶۵۵ فقره پرونده در تعزیرات تشکیل و به ۲ هزار و ۲۷۰ فقره پرونده رسیدگی شده است و خودروسازان به ۷۹۸ هزار و ۶۲۰میلیارد ریال محکوم شدند.

اسفنانی گفت: روزگذشته از منطقه شمیرانات گزارش تخلفی داشتیم که پس از بررسی نانوایی به علت تخلف گرانفروشی پلاکارد زده شد. ثبت شکایات مردم به سرعت بررسی می شود.

وی گفت: چند مرجع مدعی قیمت گذاری بلیط هواپیما هستند. باید در این خصوص رسیدگی شود تا بتوانیم به تخلفات احتمالی پیگیری کنیم. مرجع تعیین کننده قیمت بلیط باید تمامی عوامل تاثیرگذار بر قیمت را لحاظ کنند. اکنون مبنای ما قیمتی است که سازمان حمایت اعلام می کند.

سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: وصول جریمه سازمان تعزیرات نسبت به سال گذشته  ۸۳ درصد قریب به  ۳۸ هزار میلیار ریال افزایش پیدا کرده است و به خزانه دولت واریز شده است.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 117480

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر