خبر خوش مجلس؛ ساعت کاری این معلمان و مربیان کاهش یافت + جزییات

ساعات کاری مربیان سازمان فنی و حرفه ‎ای به ۲۴ ساعت تدریس و ۶ ساعت پژوهش و تحقیق کاهش پیدا کرد.

خبر خوش مجلس؛ ساعت کاری این معلمان و مربیان کاهش یافت + جزییات

ساعات کاری مربیان سازمان فنی و حرفه ‎ای به ۲۴ ساعت تدریس و ۶ ساعت پژوهش و تحقیق کاهش پیدا کرد.

به گزارش عرشه‌آنلاین، علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس عنوان کرد: کمیسیون آموزش مجلس در سال پایانی فعالیت خود پس از به سرانجام رساندن قانون رتبه بندی معلمان، قانون جهش تولید دانش بنیان، همسان سازی حقوق اساتید وزارت علوم، قانون دیگری با عنوان اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای را به سرانجام رساند و در گام پایانی امروز ایرادات شورای نگهبان به این طرح که عمدتا شکلی و ویرایشی بود را برطرف کرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای پس از ۵۰ سال دارای اساسنامه شد، افزود: آموزش عالی ترین رکن توسعه یک کشور بوده و اساسنامه این سازمان با پیشنهاد بنده به صورت اصل ۸۵ در کمیسیون آموزش به تصویب رسید.

وی با بیان این نکته که این قانون رقم قابل توجهی حدود بیش از ۵ هزار میلیارد تومان منابع مالی پایدار برای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای پیش بینی کرده است، افزود: از سوی دیگر ساعات کاری مربیان زحمتکش سازمان فنی و حرفه‎ای به ۲۴ ساعت تدریس و ۶ ساعت پژوهش و تحقیق کاهش پیدا کرد.

منادی سفیدان تصریح کرد: همچنین اگر خیری برای آموزشگاه‌های سازمان تجهیزات و دستگاه خریداری کند برای او اعتبار مالیاتی محاسبه و از حساب سازمان می‌کاهد.

 رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: این اساسنامه حاصل کار کارشناسی کمیته آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای و کمیسیون آموزش مجلس است و منجر به تحولی بزرگ در عرصه کار آفرینی و اشتغال زایی و بازار کار خواهد شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 117429

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر