آمار عجیب از تعداد موتورسواران فاقد گواهینامه

رییس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار موتورسوار فاقد گواهینامه هستند،گفت: اخیرا ۸۰ هزار نفر گواهینامه یک روزه دریافت کردند.

آمار عجیب از تعداد موتورسواران فاقد گواهینامه

رییس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار موتورسوار فاقد گواهینامه هستند،گفت: اخیرا ۸۰ هزار نفر گواهینامه یک روزه دریافت کردند.

به گزارش عرشه آنلاین، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا در برنامه اهدای کلاه ایمنی به دریافت کنندگان گواهینامه یک روزه موتورسیکلت گفت: نزدیک ۴۰ میلیون وسیله نقلیه در کشور وجود دارد یعنی به ازای هر ۲ ایرانی ۱ وسیله نقلیه است.

وی افزود: ۱۲ و نیم میلیون موتور سوار در کشور داریم که در شهرها تردد می‌کنند و بیش ۸۵ درصد از موتورسواران کسانی هستند که موتور وسیله امرار معاش آنها است.

هادیان فر ادامه داد: از موارد قانون گریزی فاقد گواهینامه بودن است که از این ۱۲ میلیون موتور سوار ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر فاقد گواهینامه هستند و بیمه هم‌نمی‌توانند داشته باشند.

آمار باورنکردنی از فرسودگی موتورها

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: ۹۱ درصد موتورسیکلت‌ها در سن فرسودگی و اسقاط قرار دارند.

وی گفت: بسیاری از موتورسیکلت‌هایی که به دلایل تخلفات مختلف در پارکینگ‌ها توقیف بود شرایطی در چارچوب قانون به وجود آوردیم برای ترخیص این وسایل نقلیه، لذا با این نگاه که این موتور سیکلت ها وسیله امرار معاش افراد است ترخیص کردیم.

وی افزود: ۶۲ درصد جان‌باختگان ما در موتورسواران ناشی از ضربه مغزی است که بر این اساس ۶۰۰۰ هزار کلاه ایمنی پیش بینی شده به صورت رایگان به موتورسواران در سراسر کشور اهدا خواهد شد.

سردار هادیانفر گفت: به دلیل طولانی بودن فرایند دریافت گواهینامه و هزینه آن ما در این طرح فرآیند را در چارچوب قانون کوتاه کردیم هزینه‌ها را یک سوم کاهش دادیم و همه فرآیند آن یک روزه انجام‌می‌شود و در ۲۳ استان کشور در حال اجرا است و تا به امروز بالغ بر ۸۰ هزار نفر گواهینامه دریافت کردند.

وی در خصوص بیمه نامه گفت: توافقی که با بسیاری از بیمه‌ها شده است کاهش هزینه بیمه، اقساطی پرداخت کردن بیمه و بخشودگی جرایم قبل است.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: همچنین هر تولید کننده موتور سیکلت باید وسیله را با بیمه نامه شخص ثالث بفروشد.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 117342

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر