تجمع ترسناک معتادان متجاهر جلوی مدارس هرندی/ ماجرا چیست؟

حضور معتادان و کارتن خواب ها در محله هرندی، مشکل امروز و دیروز مردم نیست، سال هاست که مردم از این موضوع رنج می‌برند و دچار آسیب‌های اجتماعی متنوع در این محله شده‌اند.

تجمع ترسناک معتادان متجاهر جلوی مدارس هرندی/ ماجرا چیست؟

حضور معتادان و کارتن خواب ها در محله هرندی، مشکل امروز و دیروز مردم نیست، سال هاست که مردم از این موضوع رنج می‌برند و دچار آسیب‌های اجتماعی متنوع در این محله شده‌اند.

 

به گزارش عرشه آنلاین؛ یکی از مشکلاتی که اهالی محله هرندی در منطقه ۱۲ تهران با آن دست به گریبان هستند و بارها با مسئولان شهرداری آن را در میان گذاشته اند، تردد و نشستن معتادان به صورت گروهی و دسته جمعی در اطراف مدارس است. این مشکل بارها توسط اهالی با مسئولان در میان گذاشته شده، اما همچنان معتادان و کارتن خواب ها اطراف مدارس هستند و همین مسئله علاوه براینکه امنیت دانش آموزان و والدین آنها را تهدید می کند، چهره نامناسب و زشتی به محله بخشیده است. 

مادر جوانی درحالیکه دست کودک ۱۰ ساله‌اش را  محکم گرفته و با ترس و دلهره زیاد او را راهی مدرسه می کند:« بچه هایمان هر روز از جهنم عبور می‌کنند. معتادان از آنها می‌خواهند که خوراکی‌های داخل کیف شان را به آنها بدهند و بچه‌ها را می‌ترسانند.»

والدین دانش آموزان دیگر هم استرس تردد رفت و آمد فرزندانشان را به مدرسه دارند، آنها ‌از اینکه بچه‌هایشان صحنه مواد کشیدن معتادان را ببینند، نگران و مضطرب هستند. پدر یکی از دانش آموزان در این باره می‌گوید: « این یک آموزش زنده است؛ یعنی بچه‌های ما عملی یک حرکت بد رو یاد می‌گیرن و این خیلی خطرناکه. نمیشه هم بچه ها رو نفرستاد مدرسه.»

راه حل شهرداری منطقه برای حفاظت از دانش آموزان

این مشکل حتی در سال جدید تحصیلی به صورت مکرر در سامانه ۱۳۷ از سوی اهالی منطقه به ویژه والدین دانش آموزان ثبت شده و برای رفع آن عوامل شهرداری با کمک مسئولان نیروی انتظامی منطقه ۱۲ تهران از ساعت ۶ و نیم صبح در اطراف ۲۸ مدرسه این ناحیه می ایستند، امیر بختیاری، شهردار ناحیه ۴ منطقه ۱۲ با بیان این مطلب می گوید: «تعداد زیادی معتاد و کارتن خواب در محدوده محله هرندی حضور دارند که نمی‌توان به طور کلی آنها را سامان داد اما راه حلی مقطعی برای از بین بردن  این مشکل وجود دارد آن هم، دور کردن معتادان از جلوی مدارس است که عوامل شهرداری با کمک نیروی انتظامی همه تلاش خود را می کنند تا هیچ معتاد وکارتن خوابی در جلوی مدارس حضور نداشته باشد.»

بختیاری می افزاید: «این مشکل سالیان طولانی است که اهالی محله هرندی را می رنجاند و باعث دردسر مردم شده است. اما نکته مهم این است که در دوره جدید مدیریت شهری مسئولان دست روی دست نگذاشته‌اند و برای رفع این مشکل راه و چاره تازه‌ای پیدا کرده‌اند و با خارج کردن این افراد از اطراف مدرسه شرایط مناسب تری نسبت به گذشته برای دانش آموزان به وجود آورده اند.»

بختیاری تاکید می‌کند:«خارج کردن معتادان و تغییر محل و پاتوق آنان به خارج ار فضاهای آموزشی شاید راه حل اصولی نباشد اما کمک کننده هست تا دانش آموز از محیط بهتری عبور و مرور داشته باشد.»

منبع: همشهری

دیگر رسانه ها

کدخبر: 109226

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر