ایرانی‌ها چقدر صدقه می‌دهند؟

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: طی ده ماهه گذشته ۴۵۰ میلیارد تومان صدقه از طریق مشارکت‌های مردمی در پرداخت صدقه به صندوق‌های صدقات در سراسر کشور جمع آوری شده است.

ایرانی‌ها چقدر صدقه می‌دهند؟

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: طی ده ماهه گذشته ۴۵۰ میلیارد تومان صدقه از طریق مشارکت‌های مردمی در پرداخت صدقه به صندوق‌های صدقات در سراسر کشور جمع آوری شده است.

به گزارش عرشه آنلاین به نقل از ایلنا، حبیب الله آسوده معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی درباره صندوق‌های صدقات گفت: در حال حاضر در مجموع حدود ۵ میلیون صندوق صدقه کوچک، بزرگ و متوسط در سطح کشور داریم و تقریبا نزدیک به ۴۵۰ میلیارد تومان مشارکت مردم در صندوق صدقات بوده است که در طی ماهه اخیر جمع آوری شده است و در سرفصل‌های مختلف از جمله درمان، تحصیل، کمک‌های موردی، ابن سبیل، مسکن و… در کنار کمک‌های دولت و سایر کمک‌های مردمی استفاده شده است. 

وی با بیان اینکه صدقات جمع آوری شده شامل همه صدقات در صندوق‌های صدقه فیزیکی و شیوه‌های نوین پرداخت صدقات بوده ادامه داد: اخیرا در جمع آوری صدقات بحث QR کد را راه اندازی کرده‌ایم و مردم می‌توانند از طریق کدهای QR صدقات خود را از طریق صندوق‌های صدقه الکترونیکی برای هر منطقه‌ای از کشور که بخواهند ارسال کنند، پرداخت صدقات به این شیوه باعث می‌شود که صدقات سریعتر به دست نیازمندان برسد. 

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: تاکنون نیز بیش از دو میلیون برچسب QR بر روی صندوق‌های خانگی نصب شده است و کسانی که مشترک صندوق‌های صدقات خانگی هستند از طریق این کدهای QR صدقات خود را پرداخت می‌کنند. همچنین نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک جدید QR را داریم که در مجموع نزدیک به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک صندوق صدقات کد QR دریافت کرده‌اند و البته این روند ادامه دارد تا همه مشترکان جدید نیز از این شیوه الکترونیکی استفاده کنند. 

آسوده همچنین درباره واگذاری صندوق‌های صدقات به مراکز نیکوکاری گفت: این سیاستی است که انشالله در سال ۱۴۰۱ با یک ساز و کار مشخص انجام خواهیم داد. در حقیقت مراکز نیکوکاری به نیابت از کمیته امداد با توجه به شرایطی که باید داشته باشند از صندوق‌های صدقات استفاده می‌کنند و این صندوق‌ها در محدوده آن مرکز نیکوکاری در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا برای مردم و محرومین همان منطقه و محل استفاده می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: البته نظارت کمیته امداد برای صیانت از اموال مردم و صدقات مردم از این مراکز نیکوکاری وجود دارد و نظارت جدی و گسترده‌ای از این مراکز خواهد داشت. 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 10252

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر