قیمت حواله تارا در بازار سیاه/ خریداران چقدر سود می کنند؟

تارا دنده دستی یکی از سدان‌های تازه وارد ایران خودرو محسوب می‌شود که اختلاف قیمت کارخانه و بازار آن، بسیار بالاست. قیمت بازار تارا به 667 میلیون تومان می‌رسد، درحالی که نرخ خرید درب کارخانه آن 395 میلیون تومان است. بنابراین اختلاف قیمت تارا دنده دستی از کارخانه تا بازار به 272 میلیون تومان می‌رسد.

قیمت حواله تارا در بازار سیاه/ خریداران چقدر سود می کنند؟

به گزارش ۹ صبح؛  تارا دنده دستی، یکی از خودروهای رده بالای ایران خودرو به شمار می‌رود که از کارخانه تا بازار نیز اختلاف قیمت نسبتاً بالایی دارد و حالا بازار خرید و فروش حواله ان داغ شده است. اما قیمت حواله تارا چقدر است؟

تارا دنده دستی یکی از سدان‌های تازه وارد ایران خودرو محسوب می‌شود که اختلاف قیمت کارخانه و بازار آن، بسیار بالاست. قیمت بازار تارا به ۶۶۷ میلیون تومان می‌رسد، درحالی که نرخ خرید درب کارخانه آن ۳۹۵ میلیون تومان است. بنابراین اختلاف قیمت تارا دنده دستی از کارخانه تا بازار به ۲۷۲ میلیون تومان می‌رسد.

قیمت حواله تارا دنده دستی

اگرچه که خرید و فروش حواله خودرو از سال‌های گذشته ممنوع شده است؛ اما اختلاف قیمت کارخانه و بازار و همچنین طرح‌های فروش خودروسازها، جذابیت خرید و فروش حواله خودرو را دو چندان می‌کند. بنابراین در فضای مجازی، دلال‌هایی وجود دارد که خریدار این حواله‌ها هستند و در برخی موارد نیز، خریداران این خودروها تصمیم به فروش حواله خود می‌گیرند.

بنابراین قیمت‌های اعلامی برای حواله‌های خودرو، بسیار پرت و شانسی است. اما بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته، ارزش حواله‌های تکمیل وجه شده بسیار پایین است؛ درحالی که حواله‌های تکمیل وجه نشده با موعد تحویل پاییز و زمستان ۱۴۰۲، از نرخ ۱۱۰ میلیون تا ۱۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

البته که دلال‌ها، قیمت حواله‌های خودرو را بسیار پایین‌تر و فروشندگان، قیمت‌های بسیار بالاتر برای آن‌ها اعلام می‌کنند.

معرفی اجمالی تارا دنده دستی

تارا دنده‌ دستی و تارا اتوماتیک روی پلتفرم پژو ۳۰۱ طراحی و تولید شده است. تارا دنده دستی از پیشرانه تنفس طبیعی TU۵P بهره می‌برد که یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم ۱۵۸۷ سی‌سی بوده و روی خودروهایی مانند رانا پلاس‌های جدید نیز مشاهده می‌شود. این پیشرانه ۱۱۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که از طریق یک گیربکس دنده دستی ۵ سرعته، نیروی تولیدی را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

شتاب صفر تا ۱۰۰ این سدان لوکس ایرانی، ۱۲.۵ ثانیه توسط شرکت اعلام شده است.

از جمله امکانات رفاهی تارا دنده دستی می‌توان به کروز کنترل، ترمز ABS و EBD، سنسور دنده عقب، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، ایربگ راننده و سرنشین، کنترل حرکت در سربالایی، سنسور فشار باد تایر، دی‌لایت و فرمان برقی حساس اشاره کرد. اما این خودرو برخلاف تارا اتوماتیک، از داشتن آپشن‌هایی همچون ورود و استارت بدون کلید، سانروف، تنظیم برقی صندلی‌ها، اتولایت، سانروف، شیشه‌های دودی قسمت عقب و دوربین دنده عقب محروم است.

منبع: اقتصاد نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 99922

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر