مصرف برق کشور رکورد جدید ثبت کرد

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: مصرف برق کشور در ساعت ۱۴:۲۸ امروز سه‌شنبه ۲۳ خرداد از مرز ۶۶ هزار مگاوات عبور کرد.

مصرف برق کشور رکورد جدید ثبت کرد

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: مصرف برق کشور در ساعت ۱۴:۲۸ امروز سه‌شنبه ۲۳ خرداد از مرز ۶۶ هزار مگاوات عبور کرد.

به گزارش عرشه آنلاین، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت:  شبکه برق کشور پایدار است و  با توجه به افزایش دمای نسبی در کشور شاهد افزایش مصرف قابل توجهی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.  

رجبی مشهدی گفت: میران مصرف برق کشور امروز رشد بیش از ۹ درصدی را نسبت به روز مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.  

سخنگوی صنعت برق با اشاره به افزایش دما در روز‌های آتی که موجب افزایش مصرف برق و‌ به ویژه استفاده بیشتر از وسایل سرمایشی و افزایش بار شبکه برق کشور خواهد شد گفت: برای تامین برق مطمئن برای کلیه مشترکان علاوه بر تولید حداکثری نیروگاه‌های کشور، ملزم به اجرای طرح‌های  مدیریت مصرف از جمله طرح کاهش مصرف برق ادارات و نهاد‌های عمومی هستیم.

سخنگوی صنعت برق افزود: طرح پاداش همکاری مشترکان خانگی در کاهش مصرف برق که از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه ادامه دارد نیز فرصت خوبی برای کلیه مشترکان خانگی، حتی پرمصرف هاست که می‌توانند با کاهش مصرف برق خود به نسبت مدت مشابه سال گذشته پاداش دریافت کنند.

سخنگوی صنعت برق ضمن تاکید بر رعایت مدیریت مصرف برق در ساعات اوج  مصرف که از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ است، از کلیه هموطنان درخواست کرد برای تامین برق پایدار، مصرف برق خود را مدیریت نمایند که این امر علاوه بر تامین حداکثری برق بخش تولید کشور، منجر به دریافت پاداش‌های بی سابقه و کاهش مبلغ قبوض مشترکین خانگی نیزخواهد شد.

وی در پایان از مشترکان پرمصرف خواست برای جلوگیری از دریافت قبض‌های سنگین برق،  نسبت به کاهش مصرف برق خود اقدام نمایند. / باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 92010

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر