قیمت آیفون ریخت!

با ریزش دلار، قیمت موبایل‌های اپل هم پایین آمد. بر این اساس قیمت گوشی آیفون ۱۳ پروکس مدل iPhone ۱۳ Pro Max LLA با ظرفیت ۱ ترابایت و ۶ گیگابایت رم به ۸۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است که یک روزه ۴ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان ارزان شده است.

قیمت آیفون ریخت!

با اعمال تعرفه‌های گمرکی جدید بر بازار موبایل کشور، خیز قیمتی گوشی‌های آیفون آغاز شده است؛ طبق این تغییرات، گویا هزینه رجیستری گوشی‌های برند اپل۳۰ درصد افزایش یافته و همزمان زمزمه‌هایی از افزایش بیشتر تعرفه برای این برند خاص با شرط رفع محدودیت‌های وارداتی به گوش می‌رسد. احتمالا آی‌فون برای کاربران ایرانی دست‌نیافتنی‌تر از همیشه شود.

به نظر می‌رسد اعمال تعرفه‌های گمرکی جدید باعث شده کاهش اخیر قیمت دلار نیز نتواند چندان حال بازار موبایل را بهتر کند و قیمت گوشی‌ها‌ مجددا افزایشی شده است. با این‌حال این افزایش تعرفه‌، برای اپل‌دوستان محسوس‌تر است؛ زیرا بر اساس آنچه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ آمده، امسال افزایش تعرفه واردات مسافری نسبت به تجاری بیشتر خواهد بود؛ از آنجا که با محدودیت‌های اخیر در تخصیص ارز واردات برخی موبایل‌ها، بخش عمده آی‌فون‌های موجود در بازار از طریق مسافری تامین می‌شد، پیش‌بینی می‌شود این افزایش تعرفه، تاثیر قابل‌توجهی روی قیمت گوشی‌ آی‌فون داشته باشد.

قیمت آیفون در بازار چند؟ 

با ریزش دلار، قیمت موبایل‌های اپل هم پایین آمد. بر این اساس قیمت گوشی آیفون ۱۳ پروکس مدل iPhone ۱۳ Pro Max LLA   با ظرفیت ۱ ترابایت و ۶ گیگابایت رم  به ۸۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است که یک روزه ۴ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان ارزان شده است.  

آنچه در زیر می‌آید قیمت انواع موبایل‌ در سطح بازار تهران است؛

به گزارش عرشه آنلاین، با ریزش دلار، قیمت موبایل‌های اپل هم پایین آمد. بر این اساس قیمت گوشی آیفون ۱۳ پروکس مدل iPhone ۱۳ Pro Max LLA   با ظرفیت ۱ ترابایت و ۶ گیگابایت رم  به ۸۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است که یک روزه ۴ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان ارزان شده است.  

قیمت گوشی آیفون ۱۳ پرو ساده مدل iPhone ۱۳ Pro  با  ۵۱۲ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت ظرفیت هم ۷۲ میلیون و ۲۰۰ تومان خریدوفروش می شود که ۴ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان ارزان شده است. ارزان ترین گوشی آیفون یعنی مدل SE ۲۰۲۰ LL/A  نیز ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است. همچنین قیمت موبایل آیفون ۱۳ پرو با ظرفیت یک ترابایتاتی نیز ۷۰۰ هزارتومان پایین آمده است.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت گوشی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار موبایل تهران روزانه به سرویس "موبایل" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

قیمت انواع گوشی موبایل اپل
برند مدل ظرفیت  دوربین (مگاپیکسل) قیمت (تومان)
گوشی موبایل اپل  iPhone ۱۳ Pro Max   ۵۱۲ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت  ۱۲  ۸۵,۵۰۰,۰۰۰
گوشی موبایل اپل   iPhone ۱۳ Mini  ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت ۱۲  ۳۸,۳۰۰,۰۰۰
گوشی موبایل اپل  iPhone ۱۳ Pro Max LLA   یک ترابایت و رم ۶ گیگابایت ۱۲  ۸۶,۹۰۰,۰۰۰
گوشی موبایل اپل  iPhone ۱۳ Pro  یک ترابایت و رم ۶ گیگابایت ۱۲  ۷۳,۸۹۰,۰۰۰
گوشی موبایل اپل iPhone SE ۲۰۲۲ JA  ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت ۱۲  ۲۷,۳۹۰,۰۰۰
گوشی موبایل اپل SE ۲۰۲۰ LL/A  ۲۵۶ گیگابایت و ۳ گیگابایت رم ۱۲ ۲۰,۶۰۰,۰۰۰
گوشی موبایل اپل iPhone ۱۳ Pro  ۵۱۲ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت ۱۲  ۷۲,۲۰۰,۰۰۰

لازم به ذکر است که اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد. ممکن است قیمت گوشی موبایل اپل در سطح بازار است.

 

منبع: دنیای اقتصاد - اقتصاد انلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 91836

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر