یارانه رمضان واریز می‌شود؟

ماه رمضان گذشته یارانه معیشتی رمضان به حساب بیش از ۱۱ میلیون سرپرست خانوار واریز شد. اما آیا امسال هم یارانه‌بگیران باید منتظر این یارانه باشند؟

یارانه رمضان واریز می‌شود؟

ماه رمضان گذشته یارانه معیشتی رمضان به حساب بیش از ۱۱ میلیون سرپرست خانوار واریز شد. اما آیا امسال هم یارانه‌بگیران باید منتظر یارانه رمضان باشند؟

با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه رمضان برخی اخبار از شایعه پرداخت یارانه یک میلیونی این ماه حکایت دارد.که البته هنوز در این باره به صورت رسمی خبری اعلام نشده است.

ماه رمضان سال گذشته، به دستوررئیس جمهور، یارانه معیشت رمضان به بیش از ۱۱ میلیون خانوار که اغلب شامل دهک‌های اول تا چهارم و مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی بودند تعلق گرفت مبلغ یارانه معیشتی ماه رمضان ۱۵۰ هزار تومان بود که به ازای هر نفر از اعضای خانواده به حساب سرپرست خانوار واریز شد.

این در حالی است که برخلاف برخی اخبار منتشر شده درباره پرداخت یارانه یک میلیونی در اسفند، هنوز در این باره به صورت رسمی خبری اعلام نشده است.اما سئوال مهم این است که اگر دولت بخواهد مانند سال گذشته یارانه معیشت رمضان توزیع کند، چه کسانی مشمول این یارانه کمک معیشتی هستند؟

جزئیات یارانه معیشتی نوروز و ماه رمضان

باتوجه به آخرین «دهک‌بندی»، خانوار‌ها می‌توانند در صورت لزوم، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعاتشان را ثبت کنند.  سرپرستان خانوار می‌توانند با مراجعه به سایت حمایت به آدرس http://hemayat.mcls.gov.ir در صورت لزوم، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعاتشان را ثبت کنند.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان در خصوص زمان اعلام نتایج اعتراض خانوار‌هایی که نسبت به دهک‌بندی خود معترض هستند، گفت: بررسی‌ها به مرور صورت می‌گیرد، زیرا باتوجه به اینکه داده‌ها ثبتی است و به‌روزرسانی‌ها هر ۶ ماه یکبار صورت می‌گیرد، تا زمان اعمال و به‌روز رسانی، تغییری در روند یارانه‌بگیری فرد ایجاد نمی‌شود. 

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان تصریح کرد: علاوه بر سامانه حمایت، افراد می‌توانند با شماره‌گیری ۰۲۱۶۳۶۹ با مرکز پاسخگویی وزارت رفاه که از ۷ صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی مردم است، اعتراض خود را بیان و ثبت کنند.

استعلام یارانه معیشتی رمضان و کالابرگ با کد دستوری #۱۴۶۳۵۰۰

هموطنان عزیز برای شناسایی فروشگاه‌های طرح کالابرگ می‌توانند به نرم‌افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده نمایند. برای دریافت این نرم افزار می‌توانند به سکو‌های بازار، مای‌کت و یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه کنند. همچنین از طریق اجرای کد استعلام کالابرگ دستوری #۱۴۶۳۵۰۰ می‌توانند لینک نصب این نرم‌افزار را دریافت کنند.

منبع: تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 77969

  • ناشناس

    دولت باید به دهک های پایین رسیدگی کند وضع بعضی از مردم خراب است و شرمنده زن و بچه

  • علی

    بیخود خودتان را خسته نکنید، این دولت ودر راسشان رییس جمهور همتش براین استواره که مردم در فلاکت و بدبختی زندگی کنند، اونوقت شما از پرداخت یارانه رمضان میگید !!!!!

ارسال نظر