سیگنال سبز توافق ایران و عربستان به بازار قیمت سکه و طلا | قیمت سکه و طلا سقوط کرد + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه «۲۰ اسفند ۱۴۰۱» اعلام شد. پس از اعلام خبر توافق ایران و عربستان، بازار سکه و طلا، به این خبر واکنش نشان داده و قیمت طلا و سکه کاهش یافته است.

سیگنال سبز توافق ایران و عربستان به بازار قیمت سکه و طلا | قیمت سکه و طلا سقوط کرد + جدول

امروز شنبه «۲۰ اسفندماه ۱۴۰۱» قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به دو میلیون و ۶۷ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید، به ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در بازار امروز نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته، با وجود روند صعودی قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی خبر داد و گفت: از بهای سکه، سه میلیون تومان و از بهای هر گرم طلا، ۲۱۰ هزار تومان کاسته شده است.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اعلام خبر ریزش قیمت‌ها در بازار امروز (شنبه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۱) سکه و طلا نسبت به آخرین معاملات پایانی هفته گذشته (پنجشنبه ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۱)، گفت: این ریزش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا که به دنبال مدیریت بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز اتفاق افتاده است؛ در حالی که اونس جهانی طلا نسبت به روز پنجشنبه هفته گذشته، افزایش ۴۳ دلاری را تجربه کرده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با قیمت انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا در بازار امروز نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته اعلام کرد: براساس آخرین معاملات امروز (شنبه) هر مثقال طلای ۱۷ عیار حدوداً یک میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده و به هشت میلیون و ۹۵۰ هزار تومان به ازای هر مثقال رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با حدود ۲۱۰ میلیون تومان کاهش در بازار امروز دو میلیون و ۶۷ هزار تومان تعیین قیمت شده است. حباب سکه نیز در محدوده پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود، در حال حاضر در محدوده پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار گرفته است.

ادامه ریزش قیمت سکه و طلا در بازار

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: هر قطعه سکه تمام طرح جدید سه میلیون تومان کاهش قیمت داشته است و به ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام طرح جدید نیز با دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کاهش به ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است. نیم سکه نیز با افت یک میلیون تومانی به ۱۵ میلیون تومان و ربع سکه با افت ۸۰۰ هزار تومانی به ۹ میلیون تومان رسیده است. سکه‌های گرمی بانک مرکزی نیز با حدود ۳۰۰ تومان کاهش به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

بذرافشان تصریح کرد: قیمت‌ها به ثبات نسبی رسیده و کاهش چشمگیری را تجربه کرده است. همانطور که اشاره شد، علیرغم اینکه در بازارهای جهانی ۴۳ دلار افزایش اونس جهانی را شاهد بودیم اما در بازارهای داخلی، باتوجه به مدیریت بانک مرکزی در کنترل و کاهش نرخ ارز و همچنین اخبار سیاسی-اقتصادی سبب شد که بازار سکه و طلا نیز تحت تاثیر قرار گیرد و با کاهش چشمگیر مواجه شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در رابطه با آخرین وضعیت تقاضا در بازار نیز، اظهار کرد: تقاضا روال عادی خود را طی می‌کند و تقاضای تشدید شده‌ای وجود ندارد و با وجود اینکه از اواسط هفته گذشته روند نزولی قیمت‌ها آغاز شد اما التهابی در بازار ناشی از تقاضای کاذب وجود ندارد.

ریزش قیمت سکه و طلا در بازار

امروز در بازار آزاد تا این لحظه (ظهر شنبه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۱)، قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم به ۲میلیون و ۱۱۲هزار تومان و قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید، به ۲۴ میلیون و ۲۰۰هزار تومان رسیده است.

در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم 2 میلیون و 112 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 21 میلیون تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 24 میلیون و 200 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 15 میلیون تومان، ربع سکه بهار آزادی 9 میلیون و 200 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 5 میلیون و 200 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 9 میلیون و 200 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1868 دلار است.

بر اساس معاملات بازار مبادله ارز و طلای ایران قیمت هر اسکناس دلار امروز (شنبه 20 اسفندماه) 42 هزار و 116 تومان و قیمت حواله دلار 38 هزار و 187 تومان کشف شد.

از 8 اسفندماه علاوه بر قیمت‌های اسکناس و حواله دلار، قیمت اسکناس و حواله یورو و درهم نیز در سایت بازار متشکل درج می‌شود؛ بر همین اساس نیز نرخ اسکناس یورو 44 هزار و 884 تومان، و نرخ حواله یورو 40 هزار و 803 تومان اعلام شده است.

قیمت سکه و طلا

همچنین در مرکز مبادله ارز و طلا نرخ اسکناس درهم 11 هزار و 468 تومان و نرخ حواله درهم نیز 10 هزار و 425 تومان اعلام شده است.

کاهش لحظه‌ای قیمت سکه و طلا در بازار

امروز «۲۰ اسفند ۱۴۰۱» سکه بهار آزادی نسبت به هفته گذشته با افت قابل توجه قیمت مواجه شد، به طوری‌که قیمت این سکه، با ۳ میلیون تومان، کاهش به ۲۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه امامی امروز شنبه «۲۰ اسفند سال ۱۴۰۱» (تا لحظه تنظیم گزارش) به ۲۵ میلیون و ۴۸۲ هزار تومان رسید، هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲ میلیون و ۹۱ هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه (تا لحظه تنظیم گزارش)

سکه قیمت امروز (تومان)    حباب (تومان)

سکه امامی (طرح جدید) ۲۵.۴۸۲.۰۰۰      ۵.۱۴۷.۰۰۰

سکه بهار آزادی ۲۲.۴۸۰.۰۰۰                  ۲.۱۴۱.۰۰۰

نیم سکه ۱۵.۰۰۰.۰۰۰                            ۴.۸۲۷.۰۰۰

ربع سکه ۹.۰۰۰.۰۰۰                               ۳.۹۱۱.۰۰۰

سکه گرمی ۵.۰۰۰.۰۰۰                           ۲.۴۹۴.۰۰۰

قیمت طلا (تا لحظه تنظیم گزارش)

طلا    قیمت امروز (تومان)

۱۸ عیار    ۲.۰۹۱.۰۰۰

۲۴ عیار   ۲.۷۹۶.۰۰۰

طلای دست دوم   ۲.۰۷۰.۰۰۰

مثقال طلا    ۹.۰۸۶.۰۰۰

انس طلا   ۱۸۶۷ دلار و ۲۴ سنت

همچنین قیمت انس طلا نیز در بازار جهانی ۱۸۶۷ دلار و ۲۴ سنت است.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 76803

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر