جزئیات طرح سهمیه بنزین به اشخاص | فقط سرپرست خانوار می‌تواند سهمیه را بفروشد

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم جزئیات اجرای طرح واگذاری سهمیه بنزین به اشخاص به جای خودرو را در دو جزیره کیش و قشم تشریح کرد.

جزئیات طرح سهمیه بنزین به اشخاص | فقط سرپرست خانوار می‌تواند سهمیه را بفروشد

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم جزئیات اجرای طرح واگذاری سهمیه بنزین به اشخاص به جای خودرو را در دو جزیره کیش و قشم تشریح کرد.

به گزارش عرشه آنلاین به نقل از مهر، افشار فتح‌اللهی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز یکشنبه ۱۲ دی ماه برگزار شد،درباره جزئیات اجرای طرح اختصاص بنزین به شهروندان قشم گفت: قرار است به هر نفر ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی داده شود که به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد. خانواده‌هایی که بیش از یک خودرو دارند، باید مابقی را بنزین آزاد بزنند.

به گفته فتح‌اللهی، قرار است این طرح در دو جزیره قشم و کیش به صورت آزمایشی اجرا شود؛ به گونه‌ای که ابتدا در کیش انجام خواهد شد و سپس با یک فاصله دو تا سه هفته‌ای در قشم به اجرا درمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: ۱۶۷ هزار نفر جمعیت ساکن در قشم است که این تعداد کد ملی‌هایی است که شناسایی شده‌اند و یک سال از سکونت آنها در قشم می‌گذرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: در اجرای این طرح سهمیه خودرو نیز از بین نخواهد رفت ضمن اینکه سرپرست خانوار می‌تواند سهمیه بنزین خانواده را بفروشد. دولت برای تصمیم‌گیری اجرای طرح در سطح ملی یک ماه بعد از اجرا شدن سهمیه‌بندی بنزین در کیش و قشم، ارزیابی خود را برآورد می‌کند.

فتح‌اللهی با بیان اینکه جزیره قشم ۱۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد، گفت: این جزیره بزرگترین جزیره منطقه است که از ۲۰ کشور دنیا بزرگتر است.

وی افزود: ۱۲۰۰ کیلومتر از این مساحت منطقه ویژه اقتصادی و ۳۰۰ کیلومتر مربع منطقه آزاد است که این دوگانگی به توسعه جزیره لطمه زده و درخواست داده‌ایم که کل مساحت قشم به عنوان منطقه آزاد شناخته شود.

وی درباره تکمیل پل خلیج‌فارس گفت: احداث این پل به صورت مسیر جاده‌ای و ریلی در دستور کار است و تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و تعدادی از پایه‌های پل در آب نصب شده؛ علت تأخیر اجرای آن در سال‌های گذشته، مخالفت برخی مسئولان بوده ولی در حال حاضر دولت مصمم به تشکیل این پروژه است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 5561

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر