ورشکستگی خودروسازان؟ | اعلام میزان رانت ، بدهی و زیان انباشته خودروسازان

خودرو از سیاسی ترین محصولات و موارد حائز اهمیت در کشور می باشد، این صنعت از یک طرف به شدت دچار چالش و از طرفی دارای ظرفیت‌های متنوعی است.

ورشکستگی خودروسازان؟  | اعلام میزان رانت ،  بدهی و زیان انباشته خودروسازان

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه برنامه تحولی صنعت خودرو بزودی در قالب ۹ محور رونمایی می شود، گفت: خودرو از سیاسی ترین محصولات و موارد حائز اهمیت در کشور است، این صنعت از یک طرف به شدت دچار چالش و از طرفی دارای ظرفیت‌های متنوعی است.

سید رضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی مدیران رسانه در وزارت صنعت، معدن و تجارت  گفت:فاطمی امین با تاکید بر اینکه می‌خواهیم وزارتخانه ای شفاف و پاسخگو داشته باشیم، تاکید کرد: نوع جدیدی از حکمرانی را تعریف و پیاده سازی کرده ایم که در این راستا از نظرات رسانه، نخبگان و صاحب نظران استفاده خواهیم کرد.

فاطمی امین  بیان داشت: خودرو از سیاسی ترین محصولات و موارد حائز اهمیت در کشور می باشد، این صنعت از یک طرف به شدت دچار چالش و از طرفی دارای ظرفیت‌های متنوعی است.

۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و زیان انباشته خودروسازان

وی همچنین با بیان اینکه نحوه قیمت گذاری باید به گونه‌ای باشد که ساخت داخل مزیت داشته باشد، اضافه کرد: خودروسازان ۱۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی و ۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته داشته اند و بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رانت در این صنعت وجود دارد.

رونمایی از برنامه تحولی صنعت خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: برنامه‌ای در قالب ۹ محور برای تحول در صنعت خودرو داریم که تمامی چالش ها و راهکارهای آن را در بر می گیرد و این برنامه به زودی منتشر می‌شود.

فاطمی امین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی موفقیت های وزارت صمت در همین مدت کوتاه، گفت: هدف گذاری کرده بودیم تا حدود ۵ میلیارد دلار به میزان صادرات کشور در ۶ ماهه دوم اضافه شود که این هدف گذاری در حال تحقق است، همچنین قیمت سیمان به قبل از قیمت قطعی برق بازگشت.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 4449

ارسال نظر