یارانه شهریور ۱۴۰۱ چقدر است و کی واریز میشود؟

فعلا دولت تکلیف اجرای طرح جایگزینی کالابرگ با یارانه نقدی را مشخص نکرده است. اما احتمالا این جایگزینی حداقل به شهریور ماه ۱۴۰۱ نمی‌رسد؛ بنابراین باید در بیستم شهریور ماه نیز منتظر واریز یارانه مرحله ۱۳۹ باشیم. در چنین شرایطی همچنان افراد حاضر در دهک اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم مبلغ ۳۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

یارانه شهریور ۱۴۰۱ چقدر است و کی واریز میشود؟

یارانه نقدی گویا قرار است با افزایش همراه شود. یارانه نقدی شهریور ماه تغییر می‌کند.

قرار بود طرح کالابرگ از شهریور اجرا شود، اما زیرساخت‌های آن آماده نشد و آن را به مهر موکول کردند. حالا رئیس سازمان برنامه و بودجه از اصلاح میزان یارانه نقدی خبر داده است. خبری که احتمال تداوم پرداخت یارانه نقدی را تقویت می‌کند.

مسعود میرکاظمی گفت: «قرار شد اگر قیمت‌ها بر اساس شهریور ۱۴۰۰ اصلاح نشود، میزان یارانه نقدی بر اساس قیمت جدید تنظیم شود و اکنون باید لایحه اصلاح یارانه را به مجلس ارائه کنیم.»

ارانه مرداد ماه مطابق معمول در روز بیستم به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما برای شهریور ماه ابهامات زیادی پیش روی یارانه نقدی خانوار‌ها قرار گرفته است. در گام اول برخی رسانه‌ها مدعی شده اند که احتمال افرایش یارانه‌های هر فرد وجود دارد.

 استناد این رسانه‌ها در مورد احتمال افزایش یارانه ها، صحبت‌های اخیر مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه است. او گفته که اگر قیمت‌ها براساس شهریور سال گذشته اصلاح نشود، میزان یارانه نقدی را براساس قیمت جدید تنظیم می‌کنند.میرکاظمی همچنین گفته که در حال حاضر باید لایحه اصلاح یارانه را به مجلس ارائه کنند. اما نگفته که در صورت عدم اصلاح قیمت‌ها براساس شهریور ۱۴۰۰، میزان یارانه به چقدر می‌رسد.  

بیشتر بخوانید :خبر مهم میرکاظمی | یارانه جبرانی پرداخت می‌شود | تغییر میزان یارانه | آخرین وضعیت کالابرگ

با این وجود به نظر می‌رسد که موضوع افزایش یارانه نقدی فعلا در دستور کار نیست و اگر قرار باشد این موضوع هم اجرایی شود. در گام اول باید لایحه از سوی دولت ارسال شود و پس از بررسی در کمیسیون تخصصی در مجلس به صحن برود. پس از آن و در صورت گرفتن اکثریت آرا، مصوبه برای بررسی به شورای نگهبان خواهد رفت. بدین ترتیب به نظر می‌رسد که افزایش یارانه نقدی  به چند ماه زمان نیاز داشته باشد.

زمان واریز یارانه شهریور کی است؟

فعلا دولت تکلیف اجرای طرح جایگزینی کالابرگ با یارانه نقدی را مشخص نکرده است. اما احتمالا این جایگزینی حداقل به شهریور ماه نمی‌رسد؛ بنابراین باید در بیستم شهریور ماه نیز منتظر واریز یارانه مرحله ۱۳۹ باشیم.  

بیشتر بخوانید: اطلاعات جدید درباره کالابرگ | یارانه شهریور نقدی است یا کالایی؟

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 37731

  • وحید

    تورا به ایمان نداشته تان از این بیشتر ما را اذیت نکنید بازنشسته دیگه چی برای ازدست دادن داره هرروز نمک نریزید

  • جعفر

    بیشتر مردم احتیاج مبرم به یارانه نقدی دارن تا کالا برگ....

  • ههه

    کالا برگ مردم میخوان چکار همین پول و به مردم بدین خوبه الکی هر روز مردم و مسخره نکنین خواهشاً..

  • ناشناس

    سلام اقای ریسی تورو به هرکی میپرستی یارانه نقدی بدید من یه زنبی سرپرست هسستم مستاجرم درامدی ندارم چهارتا بچه دارم از کجا کرایه خونمو بدم

  • فرهاد

    لطفا حرف مارو به دست مسئولین برسونید بگید جون عزیزتون همینجور نقد واریز کنید حداقل به یه زخمی بزنیم کالا برگ ملتو بیچاره میکنه

  • ناشناس

    ما کالابرگ نمی خواهیم

  • حامد

    جان مادرت یارانه رو زیاد کنید گرفتاریم

  • ابوالحسن مددی

    نقدا بدید کالابربدردنمی خوره مااجاره میدیم

ارسال نظر