اطلاعات جدید درباره کالابرگ | یارانه شهریور نقدی است یا کالایی؟

بنابر اظهارنظر مسئولان قرار بود تا شهریور ماه شاهد توزیع کالابرگ در میان افراد واجد شرایط باشیم اما این در حالی است که تا به امروز به دلیل فراهم نشدن زیر ساخت‌های لازم و همچنین نبود امکانات مناسب این طرح به وادی فراموشی سپرده شده است.

اطلاعات جدید درباره کالابرگ | یارانه شهریور نقدی است یا کالایی؟

یارانه شهریور به چه صورت پرداخت خواهد شد؟ بنا به گفته وزیر اقتصاد، گزارش طرح کالابرگ قرار است تا آخر مرداد ارائه شود، با این حساب یارانه شهریور بصورت کالایی خواهد بود؟

در حالی چهارمین مرحله از یارانه‌های نقدی هفته گذشته به حساب خانوار واریز شد که هنوز حذف‌شدگان یارانه امکان ثبت‌نام برای دریافت یارانه را دارند.

بنابر اظهارنظر مسئولان قرار بود تا شهریور ماه شاهد توزیع کالابرگ در میان افراد واجد شرایط باشیم اما این در حالی است که تا به امروز به دلیل فراهم نشدن زیر ساخت‌های لازم و همچنین نبود امکانات مناسب این طرح به وادی فراموشی سپرده شده است.

این در شرایطی است که زیرساخت‌های طرح کالابرگ در حال آماده‌سازی است و بنا به گفته وزیر اقتصاد، گزارش طرح کالابرگ قرار است تا آخر مرداد ارائه شود و امیدواریم اوایل شهریور ماه بعد از ارائه گزارش، تصمیم نهایی در خصوص جزییات تغییر شیوه پرداخت یارانه‌ها صورت گیرد.

سید احسان خاندوزی درباره آخرین وضعیت ارائه کالابرگ الکترونیک به جای یارانه نقدی به مردم به همشهری آنلاین گفت:‌ وزارت رفاه وعده داده است که در شهریور ماه پیشنهاد رسمی کالابرگ الکترونیک را به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه می کند.

وی افزود:‌ قرار شده است که با توجه به اجرای آزمایشی و پایلوت در برخی نقاط کشور، ایراد این طرح رفع و سپس برای توسعه آن به کل کشور تصمیم گیری شود.

خاندوزی درباره اینکه ارائه کالابرگ به مردم چه زمانی انجام خواهد شد، ادامه داد: به نظر می رسد که نتیجه این موضوع در شهریور مشخص شده و قابل اعلام باشد.

وی همچنین درمورد اثرگذاری مذاکرات وین و توافق احتمالی بر مسائل اقتصادی کشور نیز گفت: شرایط داخلی و خارجی به لحاظ اثرات واقعی و انتظاری آن در کشور بر وضعیت اقتصادی بی‌تاثیر نیست اما باید تلاش کنیم اثرات،‌ اثرات بلندمدت و پایداری باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: هر آنچیزی که بخواهد به عنوان شوک روانی جامعه را شرطی کند به این معنا که اگر مسئله تحریم حل شود بقیه مسایل هم حل می‌شود خارج از دستور کار و سیاست دولت است و باید تلاش کنیم که سیاست‌های داخلی ما بتواند القای ثبات اقتصاد کلان را در کشور داشته باشد.

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز در پاسخ به این سوال که یارانه بعدی نقدی است یا کالایی عنوان کرده، تا زمانی که ابلاغ رسمی صورت نگرفته باشد، یارانه‌ها به صورت نقدی پرداخت می‌شود و هنوز هم ابلاغی صورت نگرفته، بنابراین فعلا گفته می‌شود ماه بعد هم پرداخت به صورت نقدی خواهد بود.

در این‌میان، پیش‌بینی می‌شود تغییر در شیوه پرداخت یارانه‌ها از مهرماه کلید بخورد. البته به باور کارشناسان، اگر دولت قصد واقعی برای تغییر شیوه پرداخت داشته باشد.

با این حال، یارانه نقدی مردادماه هفته گذشته واریز شد و این، چهارمین یارانه نقدی پس از جراحی اقتصادی دولت و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است.

پرداخت یارانه نقدی از اردیبهشت امسال و به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات کالای اساسی با رویه جدید و مبلغ ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به تناسب دهک‌بندی صورت گرفته برای ۹ دهک پرداخت می‌شود؛ به‌طوری که برای سه دهک اول به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار و مابقی دهک‌ها ۳۰۰ هزار تومان است.

مردم می‌پذیرند به جای یارانه، کالابرگ دریافت کنند؟/ توضیحات وزیر اقتصاد درباره جابه‌جایی کالابرگ با یارانه

وزیر اقتصاد گفت: با توجه به این‌که پرداخت یارانه‌ها حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ است و دولت به جهت اینکه می‌خواست حتما حمایت اولیه صورت بگیرد، در ماه‌های گذشته تلاش کرد پرداخت یارانه داشته باشیم؛ تا زمانی که زیرساخت ارائه کالابرگ آماده شود.

به گزارش خبرگزاری، سید احسان خاندوزی در توضیح طرح کالابرگ الکترونیکی عنوان کرد: این گزارش قرار است تا آخر مرداد توسط دوستان ارائه شود و امیدواریم اوایل شهریور ماه بعد از ارائه گزارش، تصمیم نهایی در خصوص جزییات تغییر شیوه پرداخت یارانه‌ها صورت گیرد.

وزیر اقتصاد متذکر شد: پس از تصمیم نهایی ستاد اقتصادی دولت، شیوه پرداخت کالابرگ و نحوه دریافت آن را اعلام خواهیم کرد.

خاندوزی در پاسخ به این سوال که آیا مردم می‌پذیرند بعد از چندین سال دریافت یارانه، به صورت نقدی کالابرگ دریافت کنند، عنوان کرد: با توجه به این‌که پرداخت یارانه‌ها حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ است و دولت به جهت اینکه می‌خواست حتما حمایت اولیه صورت بگیرد، در ماه‌های گذشته تلاش کرد پرداخت یارانه داشته باشیم؛ تا زمانی که زیرساخت ارائه کالابرگ آماده شود.

سرانجام یارانه نقدی؟

با این وجود، هنوز معلوم نیست سرنوشت یارانه نقدی چه می‌شود؛ اگرچه فعلا پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود .

در کل با توجه به اینکه گزارش زیرساخت‌ها، شهریور اعلام می‌شود، بعید است دولت بتواند ظرف یکی دو هفته یارانه را حذف و به جای آن کوپن بدهد. برای همین پیش‌بینی می‌شود تغییر در شیوه پرداخت یارانه‌ها از مهرماه کلید بخورد. البته اگر دولت قصد تغییر شیوه پرداخت را داشته باشد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 35603

  • مرتضی

    جون مادرت یارانه رو نقدی بده کالا برگ بدرد مردم نمیخوره خیلیا اجاره خونشون رو از یارانه دارن میدن

  • محمد سلام من نه حقوق بگیرم نه کاری دارم ومستجر هستم رایانه مارا قطع کردند این چه عدالتی است

    سلام اینجانب نه بیمه دارم خودم هم مسنجر 60 ساله وسرصانی

  • ناشناس

    لطفا یارانه بنده رانزدبانگ ملی که مسدود میباشدازادکنیدبنده بعد بررسی اعتراضم مشمول دریافت یارانه شدم ولی هنوز یارانه ام مسدوددربانگ میباشد لطفا رفع مسدودی کنید ممنون ازشما

  • ناشناس

    کالابرگ فقط راه دزدی خودشون وبازمیکنه وگرنه نقدی میدادن

  • ناشناس

    مردم نقدی لازم دارند نه کالا برگ. به نماینده مجلس کالا برک بدهید نه مردم. سالمند نقدی. پول دارو میشود پول قبض برق نه به کالا برگ

  • ناشناس

    ما کالا برگ لازم نداریم نه به کالا برگ

  • ناشناس

    سلام ما یارانه نقدی میخواهیم لطف یارانه را کت نکنید

  • ناشناس

    لطفایارانه قطع نکنید.مادرآمدی نداریم

  • ناشناس

    باسلام خدا برایتان خوش بخواد خواهش دارم لطف کنید یارانه را نقدی پرداخت کنید تا ما خودمان بدانیم چیزی که لازم است بخریم وبتوانیم قسط بانکی بدهیم ما خیلی روی یارانه حساب کردم

  • ناشناس

    مردم چرا اینقدر ناراحت میکنید کالا برگ به چه دردمیخوره نقدی بهتره یارانه رو دراختیار مردم بزارید خودشون تصمیم بگیرن چی بخرن چی بخورن نقدی پرداخت کنید همین جوری که ماه ب ماه پرداخت کنید ادامه بدید

  • ناشناس

    با پوله یارانه قسط وام میزنم نقدی پرداخت بشه

  • ناشناس

    شمارا به وجدانتان قسم به حرف مردم ودردودلشان گوش بدهید خیلی بیچاره وبدبخت داریم خودتان را بگذارید جای ما که اینقدر داریم التماستان میکنیم ولی کار خودتان را میکنید شما کاری میکنید که برای خودتان منفعت داشته باشد بهفکر مردم نیستید انشاالله خدا جواب تمام کارهای کثیفتان را بدهد...!!!!!شما حق مردم را به خودشان هم نمیدهید وخود سرانه برای مردم تصمیم میگیریدعقب افتاده تراز ملت ایران هیج جای دیگر نیست

  • ناشناس

    نقدی بهتره

  • ناشناس

    خسته شدیم خداوند گرفتار تون کنه هرروز واسه یارانه جلسه میزارید بابا ولمون کنید کوپن نمیخوایم اگه راست میگید کاری به یارانه نداشته باشید کالا کمک کنید

  • ناشناس

    یارانه نقدی باشدلطفا کالا برگ به درد من مستاجر نمیخوره بااین اوضاع بیکاری و گرونی حداقل میتونم بدم برا کرایه خونه که آواره نشم

    • حسین

      جان مادرت یارانه رو نقدی بده من ۱۳ سالمه

  • ناشناس

    یارانه نقدی بدین کالا برک به درد ما نمی خوره فقط یارانه نقدی

  • لیلاموسوی

    خواهشا یارانه نقدی باشه بهتره

  • ناشناس

    با پول یارانه کرایه خانه می دادم حالا چه کار کنم

  • سیده هاجر پیشبان

    سلام ترو به تمام مقدسات مبادا یارانه نقدی رو قطع کنید بدبخت می شم من نه پدر دارم نه مادرم پول دکتر دعوا می دم یک دختر مجرد پول رو جمع تا برای یه وسیله بخرم منم انسانم درامدی ندارم همین دل خوشی منه مادرم ندارم که غم خوار من باشه اخه خدایا همین رو می رم بانگ می بینم پول نقدی یارانه وازیز شده خیلی خوشحالم من حتی نسبت به سنم خیبی ژنتیکی جوانم خیلی دوست دارم ادرس بدم بیان دم در خونه ام ساداتم مامان مومن بود استان گیلان زندگی می کنم همیشه رجوع می کنم به جدم اره اینها واقعیته فقط خدا شما هم یک وسیله هستین گرانی وحشتناک شده به داده مردم برسید ترو خدا قسم می دم دنیا فانی شده این همه ادم مرد حداقل این ذل خوشی رو از ما نگیرید من روغن چی می خوام بکنم نمی دونم چه جوری بگم اصلان من روغن ورزش می کنم خدایا ترو خدا قطع نکنید تشکر سپاسگزارم

ارسال نظر