خبر مهم درباره نرخ سود بانکی | کدام بانک‌ به سپرده شما سود 24 درصد می‌دهد؟

تغییراتی که به تازگی در نرخ سود سپرده بانکی ایجاد شده است، بسیاری از مردم را نسبت به انتخاب بانک برای ایجاد سپرده، دچار تردید کرده است. در این گزارش به مقایسه سود سپرده 23 بانک‌ می‌پردازیم. لازم به ذکر است که همه اطلاعات این گزارش، از تماس با شعب این بانک‌ها جمع‌آوری شده‌اند

خبر مهم درباره نرخ سود بانکی | کدام بانک‌ به سپرده شما سود 24 درصد می‌دهد؟

بانک مرکزی در آخرین بخشنامه خود به بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام کرده بود که نرخ سود علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار بین ۱۰ تا ۱۸ درصد است. با وجود این، اغلب بانک‌های دولتی و خصوصی سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری خود را به ۲۴ درصد رسانده‌اند.

تا چندی پیش، تنها تعدادی اندکی از بانک‌ها و برای سپرده‌های میلیاردی سود ۲۵ درصدی پرداخت می‌کردند. اما این روزها بانک‌ها به اسم طرح‌های خاص سود سپرده‌های خود را حتی تا محدوده ۲۴ درصد افزایش داده‌اند.

اما پرداخت اصل سپرده و سود را بانک مرکزی تضمین نمی‌کند. طبق مصوبات هیات وزیران، سقف ضمانت سپرده‌گذاری در بانک‌ها و موسسات اعتباری ۱۰۰ میلیون تومان است. یعنی اگر بانک یا موسسه اعتباری دچار مشکل شد، بانک تنها ۱۰۰ میلیون تومان از مبلغ سپرده را پرداخت می‌کند.

به گفته کارشناسان با توجه به تورم و پرداخت سودهای بیش از ۲۰ درصد توسط بانک‌ها، ممکن است بانک‌ها در آینده دچار بحران مالی شوند.

تغییراتی که به تازگی در نرخ سود سپرده بانکی ایجاد شده است، بسیاری از مردم را نسبت به انتخاب بانک برای ایجاد سپرده، دچار تردید کرده است. در این گزارش به مقایسه سود سپرده ۲۳ بانک‌ می‌پردازیم. لازم به ذکر است که همه اطلاعات این گزارش، از تماس با شعب این بانک‌ها جمع‌آوری شده‌اند.(تجارت نیوز)

بانک آینده

سپرده‌های بانک آینده یک ساله هستند و این بانک، سودی ۲۰درصدی را به این سپرده‌ها پرداخت می‌کند. حداقل مبلغ سپرده ۱۰میلیون تومان است و برداشت از آن پس از یک ماه، بدون جریمه خواهد بود.

بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصاد نوین به سپرده‌های بلندمدت کمتر از ۲۰۰میلیون تومان، سود ۱۸درصد پرداخت می‌کند. همچنین سپرده‌های با مبلغ ۲۰۰میلیون تومان به بالا، سود ۲۰درصد دریافت خواهند کرد.

بانک ایران زمین

در ادامه مقایسه سود سپرده بانک‌ها، به سراغ بانک ایران زمین رفته‌ایم. این بانک مبلغ سود پرداختی به سپرده‌های خود را بسته به مبلغ سپرده، به سه گروه تقسیم کرده است. کف مبلغ این سپرده‌ها ۱۰میلیون تومان است و بانک ایران زمین تا سقف ۳۰۰میلیون تومان، سودی ۱۸درصدی را پرداخت می‌کند.

بانک پارسیان

بانک پارسیان به سپرده‌های زیر یک میلیارد تومان ۱۸درصد سود پرداخت می‌کند. برداشت پول از این سپرده‌ها، یک ماه پس از افتتاح، بدون پرداخت جریمه امکان‌پذیر است.

سپرده‌های یک میلیارد تومان به بالای بانک پارسیان نیز نرخ سود ۲۰درصد دارند و بعد از سه ماه، می‌توان بدون جریمه از آن برداشت کرد.

بانک پاسارگاد

در حال حاضر بانک پاسارگاد تنها یک نوع سپرده بلندمدت دارد که نرخ سود آن ۱۸درصد است. سپرده‌گذاران می‌توانند پس از سه ماه از زمان افتتاح حساب، بدون جریمه از این سپرده برداشت کنند.

بانک تجارت

در ادامه سود سپرده بانک‌ها، نوبت به بانک تجارت می‌رسد. سود این بانک دو ساله و با نرخ سود ۱۸درصد است. همچنین حداقل مبلغ افتتاح این سپرده ۱۸درصد است. برداشت از این سپرده هم تا سه ماه، جریمه دارد.

بانک توسعه تعاون

سپرده دو ساله بانک توسعه تعاون نیز سود ۱۸درصد به سپرده‌گذاران پرداخت می‌کند. همچنین برداشت از این سپرده پس از دو ماه، بدون جریمه خواهد بود.

بانک خاورمیانه

بانک خاورمیانه دو نوع سپرده بلندمدت یک و دو ساله ارائه می‌کند. نرخ سپرده یک ساله بانک خاورمیانه ۱۶درصد و سپرده دو ساله، ۱۸درصد است.

بانک دی

برای مقایسه سود سپرده بانک‌ها باید به بانک دی هم اشاره کرد. سپرده این بانک نیز دو ساله است و بر اساس مبلغ سپرده، به دو بخش تفکیک می‌شود. سپرده‌های زیر ۱۰۰میلیون تومان، ۱۸درصد و سپرده‌های بالای ۱۰۰میلیون تومان، ۲۰درصد سود دریافت می‌کنند.

بانک رفاه کارگران

سپرده بلندمدت بانک رفاه کارگران، یک ساله است . سودی ۱۸درصد را پرداخت می‌کند. همچنین برداشت از این سپرده پس از یک ماه، بدون جریمه است.

بانک سپه

سپرده دو ساله بانک سپه، ۱۸درصد سود پرداخت می‌کند و حاقل مبلغ این سپرده باید ۱۰۰میلیون تومان باشد. سپرده‌گذاران می‌توانند پس از سه ماه از زمان افتتاح حساب، بدون جریمه از این سپرده برداشت کنند و پس از این مدت، سود سپرده به صورت روز شمار پرداخت خواهد شد.

بانک سرمایه

مقایسه سود سپرده بانک‌ها نشان می‌دهد که بانک سرمایه به سپرده‌های زیر ۱۰۰میلیون تومان، سودی ۱۸درصدی پرداخت می‌کند و برداشت از این سپرده پس از سه ماه، بدون جریمه خواهد بود. به علاوه سپرده‌های بالای ۱۰۰میلیون تومان، مشمول سود ۲۰درصدی خواهند شد و مدت زمان برداشت با جریمه از آن، یک ماهه است.

بانک سینا

سود سپرده‌ دو ساله بانک سینا برای مبلغ یک تا ۱۹میلیون تومان، ۱۸درصد است و برداشت پس از چهار ماه از این حساب بدون جریمه است. سپرده ۲۰ تا ۴۹ میلیون تومانی نیز ۱۸درصد سود دریافت می‌کند اما این مدت زمان برای این سپرده به دو ماه می‌رسد. سپرده‌های ۱۰۰میلیون به بالا نیز همان سود ۱۸درصد را دریافت می‌کنند. با این تفاوت که برداشت از آن پس از یک ماه بدون جریمه است.

بانک شهر

سپرده‌گذاران در بانک شهر می‌توانند برای سپرده‌های بلندمدت خود سود ۱۸درصد را دریافت کنند. با این شرایط که برداشت از سپرده‌های زیر ۱۰۰ میلیون، بعد از سه ماه و سپرده‌های بالای ۱۰۰میلیون، پس از یک ماه بدون جریمه است.

بانک صادرات

آخرین مورد در روند مقایسه سود سپرده بانک‌ها، به بانک صادرات اختصاص دارد. سپرده یک ساله این بانک، نرخ سود ۱۶درصد دارد و زمان شکست سود آن یک ماهه است. از سویی دیگر، سپرده دو ساله بانک صادرات سود ۱۸درصد پرداخت می‌کند و حداقل مبلغ آن ۵۰میلیون تومان است. زمان شکست سود این سپرده، سه ماهه است.

بانک سامان

بانک سامان در قالب دو نوع سپرده بلندمدت یک ساله و دو ساله به مشتریان خود سود پرداخت می‌کند. سود سپرده یک ساله ۱۶درصد و سود سپرده دو ساله، ۱۸درصد است.

بانک مسکن

سپرده ممتاز ۶ماهه بانک مسکن با حداقل مبلغ سپرده‌گذاری ۵۰ میلیون تومان، ۱۵درصد سود پرداخت می‌کند. البته این سپرده به ازای هر ۲۰میلیون تومان، یک برگه اوراق به سپرده‌گذار اعطا می‌کند که با احتساب این اوراق، بازدهی سپرده به بالای ۲۲درصد می‌رسد.

حساب گواهی سپرده بانک مسکن نیز ۶ماهه و با سود ۱۸درصد است. همچنین سپرده بلندمدت دوساله بانک مسکن نیز، سود ۱۸درصد پرداخت می‌کند.

بانک ملت

حساب گواهی سپرده یک ساله بانک ملت، سودی ۱۸درصدی را به صورت علی‌الحساب به سپرده‌گذار اعطا می‌کند. با این وجود سود این سپرده بسته به عملکرد سوددهی بانک می‌تواند افزایش یابد. برای مثال در سال ۱۴۰۰ بانک ملت به سپرده‌گذاران خود ۲۲.۵درصد و در سال ۱۳۹۹ معادل ۲۳درصد سود پرداخت کرد.

بانک ملی

بانک ملی در قالب سپرده‌های دو ساله خود، سودی ۱۸درصدی را پرداخت می‌کند. حداقل مبلغ این سپرده ۵۰ میلیون است و سپرده‌گذار می‌تواند پس از سه ماه، بدون جریمه از حساب خود برداشت کند.

به علاوه متقاضیان افتتاح سپرده با مبلغ کمتر از از ۵۰ میلیون تومان، می‌توانند از سپرده یک ساله بانک ملی با سود ۱۶درصد استفاده کنند.

بانک کارآفرین

سپرده‌های بالای ۱۰۰میلیون تومان بانک کارآفرین، سودی ۲۰درصدی را برای سپرده‌گذار در نظر می‌گیرند و برداشت از آنها پس از سه ماه، بدون جریمه است. سپرده‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان نیز ۱۸درصد سود دریافت می‌کنند.

بانک کشاورزی

سپرده‌ دو ساله بانک کشاورزی، ۱۸درصد سود پرداخت می‌کند و سپرده‌گذار می‌تواند پس از ۱۵ماه، بدون شکست سود از حساب خود برداشت کند. همچنین سپرده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان، نرخ سود ۱۹درصدی دریافت می‌کنند.

پست بانک

پست بانک ایران به سپرده‌های یک ساله خود، با نرخ‌های ۱۵درصد، ۱۶درصد و ۱۷درصد سود پرداخت می‌کند. برداشت از این سپرده‌ها قبل از یک سال با جریمه همراه خواهد بود.

موسسه اعتباری ملل

سپرده بلندمدت موسسه اعتباری ملل با سود ۲۰درصدی همراه است و برداشت از آن پس از یک ماه از افتتاح سپرده، جریمه‌ای برای سپرده‌گذار نخواهد داشت.

نرخ سود بانکی مصوب شورای پول و اعتبار

بانک مرکزی بر رعایت نرخ سود سپرده مصوب شورای پول و اعتبار تاکید کرد. در بخشنامه ابلاغی به بانک‌ها و موسسات اعتباری آمده است که طبق مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود علی الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار به طور متوسط ۱۰ تا ۱۸ درصد تعیین شده است.

اجرای دقیق مصوبه علاوه بر آن که در بخشنامه‌ای در بهمن ماه سال گذشته مورد تاکید قرار گرفته در جلسات رییس کل بانک مرکزی با مدیران بانکی کشور نیز تصریح شده است.

بر اساس بررسی بانک مرکزی نرخ‌های سود علی الحساب پرداختی به سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار اشخاص و علی‌الخصوص صندوق‌های سرمایه‌گذاری از سوی برخی از بانک‌ها و موسسات اعتباری رعایت نمی‌شود، به طوری که با استفاده از روش‌های متفاوت، نرخ سود موثر سپرده‌ها فراتر از موارد مصرح در ضوابط ابلاغی بانک مرکزی است.

بر این اساس، بانک مرکزی در بخشنامه جدید خود، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک‌ها و موسسات اعتباری را مسئول مستقیم اجرای دقیق این بخشنامه معرفی کرده و از آنها خواسته اقدامات اصلاحی لازم را انجام دهند.

بانک‌ها از سپرده افراد برای پرداخت تسهیلات و تسویه بدهی خود استفاده می‌کنند. بدین ترتیب افزایش نرخ سود یکی از راهکارهای اصلی بانک‌ها برای جذب سپرده بیشتر در سال‌های گذشته بوده‌ است.

نرخ سود بانکی همواره توسط شورای پول و اعتبار مشخص می‌شود و این شورا ۲۴ تیر ماه سال گذشته سقف نرخ سود علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری را مصوب و بانک مرکزی به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد.

براساس این مصوبه، نرخ‌های سود بین ۱۰ تا ۱۸ درصد است. سود سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت عادی ۱۰ درصد، سود سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت ویژه سه ماهه ۱۲ درصد، سود سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت ویژه ۶ ماهه ۱۴ درصد، سود سپرده سرمایه‌گذاری با سررسید یک سال ۱۶ درصد و سود سپرده سرمایه‌گذاری با سررسید دو سال ۱۸ درصد اعلام شد.

نرخ سود سپرده‌گذاری در بانک‌ها و موسسات اعتباری

محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی اعلام کرد: نرخ سپرده‌گذاری در بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی اضافه بر نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار به هیچ عنوان افزایش نخواهد یافت. این تصمیم در آخرین جلسه مدیران عامل شورای‌عالی کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی اتخاذ و بر اجرای دقیق آن تاکید شد.

وی اضافه کرد: اگر چه برخی بانک‌ها نرخ‌های بالایی را به سپرده‌گذاران خود پرداخت می‌کنند، اما بدون شک این اقدام به نفع آنان نخواهد بود.

جمشیدی گفت: مدیران عامل در این جلسه تاکید کردند بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی کماکان در چارچوب نرخ‌های مصوب بانک مرکزی نسبت به جذب سپرده اقدام خواهند کرد.

دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی افزود: متاسفانه برخی بانک‌ها نرخ سود را بالا برده‌اند که با این شرایط ناگزیر در یک چرخه معیوب قرار می‌گیرند.

نرخ سود بین بانکی

بانک مرکزی در اطلاعیه ای جدیدترین نرخ سود بانکی در سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد. البته هر بانکی محاسبه متفاوتی برای پرداخت سود سپرده دارد.

سود طرح‌های سپرده‌گذاری بلندمدت بانک‌ها در حال حاضر ۱۶ و تا سقف ۱۸ درصد تعیین شده است. زمان سپرده‌گذاری بلندمدت در اکثر بانک‌ها بین یک تا دو سال مشخص شده است. همچنین مدت زمان خواب سپرده هم در بیشتر بانک‌ها بین یک تا سه ماه است.

بر این اساس اگر مشتری ۱۰۰ میلیون تومان در بانک‌های فعال در شبکه بانکی کشور سپرده‌گذاری کند، بین یک میلیون و ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان سود دریافت می‌کند. البته این رقم در بین بانک‌های مختلف متفاوت است و هر بانک محاسبه متفاوتی را برای پرداخت سود سپرده دارد.

با توجه به شرایط پرداخت سوذ سپرده به مشتریان برخی از کاربران تجارت‌نیوز به این موضوع واکنش‌هایی را داشتند.

«ارزش پول وسرمایه در بانک برای بیش ازدوماه ازبین میره واین اشتباهه پول ماهم ارزش نداره چه برسه بخای راکدش کنی فقط بایدباهاش کارکردوخریدوفروشی چیزی وگرنه دیگه نمیشه ازش استفاده کرد»

« نرخ سود بانکی را تورم رایج در هرکشور تعیین میکندکه توی ایران حداقل۴۰%باید باشد وهرکس پول توی بانک برای سود بگذارد پولش بی ارزش خواهدشد باید تبدیل به ارزیاطلا ویاکالا شود تاارزش پولش تاحدودی حفظ شود.»

«پول گذاشتن توی بانک یعنی از بین بردن سرمایه ،یعنی با پولتون ده برابر کسب میکنند بعدبه شما هجده درصد می دن»

«من۵۰ملیون تو بانک گذاشتم طی دوسال ۱۸میلیون سود داد در صورتیکه همزمان یک پراید به سی ملیون خریدم الان ۱۲۰ملیون میخرم بزرگترین اشتباه اینه که دولت رو تو بانک بگذاری برو پشکل بخر ولی تو بانگ نذار اگر خواهان سود بیشتری»

«عزیزان این ک پولتونو بزارین بانک پول بگیرین اسمش سود حساب نمیشه اسمش از بین بردنه سرمایه زندگیتونه .پس حواستون باشه با اسم سود بانکی سرمایتون از دستتون میره نابود میشه. یکی دیگه میاد از بانک پول شمارو ب اسم وام میگیره میبره پراید میخره سال دیگه ۱۰ برابر میشه و شما فکر میکنید ۱۸ در صد سود بردین درصورتی ک سودو یکی دیگه برده شما ضرر بردین.به این میگن ضرر بانکی ن سوده بانکی»

جدیدترین لیست نرخ سود بانک‌ها

جدیدترین لیست نرخ سود بانک‌ها اعلام شد. این بانک‌ها سود 20 درصد می‌دهند. دکتر معین احمدی کارآفرین و کارشناس مسائل اقتصادی درباره نرخ سود بانکی در پاسخ به این سوال که آیا دادن سودهای ۲۰‌درصدی به سپرده‌گذاران از طرف بانک‌ها منطقی است یا نه می‌گوید: با توجه به تورم بالا در کشور پرداخت سود ۲۰‌درصد و حتی بالاتر به سپرده‌گذاران بانکی امری کاملا ضروری است تا مانع خروج نقدینگی از بانک‌ها و التهاب بیشتر بازار ارز، سکه و طلا شود.

به گزارش عرشه آنلاین او در خصوص اینکه چرا بانک‌ها سودهای بالا پرداخت می‌کنند، گفت: این بانک‌ ها برای ادامه حیات خود ناچارند به مردم سود جذاب بدهند تا سپرده‌های بیشتری جلب کنند تا از وضع زیان‌دهی خارج شوند که کاملا هم منطقی است.

بیشترین سود بانکی بلندمدت در سال ۱۴۰۰ چقدر بود ؟

بیشترین سود بانکی بلند مدت در سال ۱۴۰0 می‌تواند در بین بانک‌ها متفاوت باشد، مخصوصاً اگر رقم اندوخته شما رقم قابل‌توجهی باشد.در سپرده گذاری بلند مدت به ادعای بانک‌ها، آن‌ها با اندوخته شما سرمایه‌گذاری می‌کنند و با پرداخت سود شما را در این سرمایه‌گذاری شریک می‌کنند.

سود این سپرده‌ها از طرف بانک‌ها تضمین می‌شود لذا شما می‌توانید روی برداشت ماهانه سود اندوخته خود حساب کنید.

برخی بانک‌ها با فرمول‌هایی به شما امکان برداشت از حساب در طول مدت سپرده‌گذاری بلند مدت را می‌دهند.

برخی از حساب‌های بلند مدت قابلیت واریز و برداشت و بستن بدون ضرر و زیان حساب بعد از یک ماه را دارند که درواقع حکم حساب کوتاه‌مدت را برای مشتری پیدا می‌کنند.

 

بانک آینده     ۱۸ درصد     ۱٫۰۰۰٫۰۰۰     بعد از یکماه بدون نرخ شکست

بانک رفاه کارگران     ۱۸ درصد     ۱٫۰۰۰٫۰۰۰     بعد از یکماه بدون نرخ شکست

بانک اقتصاد‌نوین     ۱۸ درصد     ۵٫۰۰۰٫۰۰۰     بعد از یکماه نرخ شکست ۱۵ درصد

بانک انصار     ۱۸ درصد     ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰     قبل از ۳ ماه ۱۰ درصد

بانک ایران‌زمین     ۱۸ درصد     ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰     بعد از یکماه بدون نرخ شکست

بانک پارسیان     ۱۸ درصد     ۵٫۰۰۰٫۰۰۰     قبل از یکسال ۱۰ درصد

بانک پاسارگاد     ۱۸ درصد     ۱٫۰۰۰٫۰۰۰     قبل از ۳ ماه ۱۵ درصد

پست بانک     ۱۵ درصد     ۱٫۰۰۰٫۰۰۰     قبل از یکسال ۱۵ درصد

بانک تجارت     ۱۸ درصد     ۱٫۰۰۰٫۰۰۰     قبل از ۶ ماه ۱۴ درصد

بانک توسعه تعاون     ۱۸ درصد     ۱٫۰۰۰٫۰۰۰     قبل از یکسال۱۰ درصد

بانک توسعه صادرات     ۱۵ درصد     ۱٫۰۰۰٫۰۰۰     قبل از یکسال ۱۰ درصد

بانک حکمت ایرانیان     ۱۵ درصد     ۱٫۰۰۰٫۰۰۰     قبل از یکسال ۱۰ درصد

بانک خاورمیانه     ۱۵ درصد     ۱٫۰۰۰٫۰۰۰     قبل از یکسال ۱۰ درصد

بانک دی     ۱۸ درصد     ۱٫۰۰۰٫۰۰۰     بعد از یکماه بدون نرخ شکست

بانک سامان     ۱۸ درصد     ۱٫۰۰۰٫۰۰۰     قبل از ۳ ماه ۱۰ درصد

بانک سپه     ۱۸ درصد     ۱٫۰۰۰٫۰۰۰     قبل از یکسال ۸ درصد

بانک سرمایه     ۱۸ درصد     ۱٫۰۰۰٫۰۰۰۰     قبل از ۳ ماه ۱۷٫۵درصد

بانک سینا     ۱۸ درصد     ۱٫۰۰۰٫۰۰۰۰     قبل از ۳ ماه ۱۰ درصد و بعد از ۳ ماه ۱۶ درصد

بانک شهر     ۱۸ درصد     ۱٫۰۰۰٫۰۰۰     بعد از یکماه بدون نرخ شکست

بانک صادرات     ۱۸ درصد     ۱٫۰۰۰٫۰۰۰     قبل از یکسال ۱۰ درصد

بانک صنعت‌ و معدن     ۱۵ درصد     ۱٫۰۰۰٫۰۰۰۰     قبل از یکسال ۱۰ درصد

بانک قوامین     ۱۸ درصد     ۱٫۰۰۰٫۰۰۰۰     قبل از ۳ ماه ۱۵ درصد

بانک کارآفرین     ۱۸ درصد     ۱٫۰۰۰٫۰۰۰     بعد از یکماه نرخ شکست ۱۷ درصد

بانک کشاورزی     ۱۸ درصد     ۱٫۰۰۰٫۰۰۰     قبل از یکسال ۱۰ درصد

بانک گردشگری     ۱۸ درصد     ۱٫۰۰۰٫۰۰۰     بعد از یکماه بدون نرخ شکست

بانک مسکن     ۱۸ درصد     ۱٫۰۰۰٫۰۰۰     قبل از یکسال ۱۰ درصد

بانک ملت     ۱۸ درصد     ۱٫۰۰۰٫۰۰۰     قبل از یکسال ۱۰ درصد

بانک ملی     ۱۸ درصد     ۱٫۰۰۰٫۰۰۰     قبل از ۳ ماه ۱۰ درصد

بانک مهر‌اقتصاد     ۱۸ درصد     ۱٫۰۰۰٫۰۰۰     قبل از یکسال ۱۰ درصد

بانک موسسه کوثر     ۱۸ درصد     ۱٫۰۰۰٫۰۰۰     بدون نرخ شکست

موسسه ملل     ۱۸ درصد     ۱٫۰۰۰٫۰۰۰     قبل از یکماه نرخ شکست ۱۸ درصد

موسسه نور     ۱۸ درصد     ۱٫۰۰۰٫۰۰۰     بعد از یکماه بدون نرخ شکست

دیگر رسانه ها

کدخبر: 3266

  • ناشناس

    میگه ۲۰ولی ۱۸ میده

  • فهیمه

    تا وقتی سودسپرده با تورم یک سو نشود تورم مهار نمیشه.
    سود کم نقدینگی رو از بانک خارج ودر بازار دلار وخودرو وطلا ومسکن به صورت دلالی عمل میکن در نیتجه ارزش پول هم کم میشه

  • محمدرضا مهرنیان

    عرض سلام و احترام
    در پاراگرافی از مقاله سود سپردهای بانکی رو اعلام نموده بودید لازم به ذکر است که بنده در شهرستان شاهرود زندگی میکنم و همین دیروز رفته بودم از بانکها در این خصوص تحقیق کنم زیرا بنده مبلغی پول در بانک ملی مرکزی دارم و هم اکنون دارند ۱۸٪ در صد سود میدهند که البته اسمش ۱۸٪ میباشد ولی در واقع ۱۵٪ ا میباشد محاسبه ان از ۲+۲ هم راحت است بنده ۲ تومن سپرده دارم و دارم ۳۰ تومن میگیرم در صورتی که باید ۳۶ تومن بگیرم این تا اینجای قضیه . میگفتم بنده وارد یکی دیگر از شعبه بانک ملی شدم و بعد از صحبتها لازم رئیس بانک گفتند من ۲۰٪ سود میدهم و سود یکماه جلوتر هم براتون واریز میکنم به سپرده ۳۰۰ میلیاردی هم فرمودند ۲۴٪ و ۹۰ میلیاردی هم ۲۴٪ سود میدهند بانک پارسیان به ۲ تومن ۲۰٪ سود میدهد بعد از یکماه برداشت هم شکست ندارد به ۵ تومن هم ۲۰.۵٪ سود میدهد یعنی در حال حاضر هیچ بانکی سود ۱۸ ٪ نمیدهد و هیچ کسی برای شورای پول اعتبار تره هم خورد نمیکند چون اقصاد واقعا داغونه چگونه تورم به این شکل جلوتر از سود بانکی حرکت میکند با تورم ۵۰٪ اگر بانکها بیایند و ۵۱٪ سود بدهند تاز میتوان گفت که ۱٪ به سپرده ملت سود دادند جالبش اینجاست که فکر میکنند دارند سود میدهند و خیلی هم ادعا دارند چرا برای پرداخت سود منفی اینقدر به هود میبالند معلوم نیست

  • شیلا

    من با بیماری ام اس زمین گیر شدم چطور با پولم برم سمت یه کاری که ارزش پولم تو بانک کم نشه مجبورم که بانک رو انتخاب کردم البته اگه سودشو کم کنند کل پولمو میدم یه خونه اجارشو می گیرم

  • ناشناس

    دروغ رسانه ای هست ، باور نکنید

  • حسینی

    این حرفها تا چند ماه اعتبار دارد می شود تا یک سال عوض نشود

ارسال نظر