جزئیات افزایش چراغ خاموش حقوق بازنشستگان | توافق ضمنی مجلس و دولت سر افزایش حقوق بازنشستگان؟

علیرضا محجوب از احتمال توافق ضمنی بر افزایش چراغ خاموش حقوق بازنشستگان خبر می‌دهد.

جزئیات افزایش چراغ خاموش حقوق بازنشستگان | توافق ضمنی مجلس و دولت سر افزایش حقوق بازنشستگان؟

دعوایی که ابتدای امسال میان مستمری بگیران تامین اجتماعی با دولت برسر نحوه افزایش حقوق بازنشستگان ایجاد شده بود به رویارویی دولت و مجلس ختم شد. آیا ممکن است این مشکل در سکوت و بی‌خبری حل بشود و خواسته معترضان برآورده شود؟

بیشتر بخوانید: اعتراض شدید بازنشستگان به مصوبه جنجالی دولت درباره افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان | همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تکمیل شود

باوجود آنکه پرونده این اختلاف حقوقی همچنان مفتوح است و احتمال تغییر در افزایش حقوق بازنشستگان وجود دارد اما سازمان تامین اجتماعی این روزها به واریز مستمری تیرماه مشغول است و بازنشستگان این سازمان همان مبلغی را دریافت می‌کنند که به تصویب هیات دولت رسیده بود.

این درحالی است که حدود یک ماه پیش هیات تطبیق مقررات مجلس در این مرافهه جانب کارگران بازنشسته را گرفت و رای به ابطال مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی داد. از آن زمان تاکنون موضع شخص رئیس مجلس در این رابطه معلوم نیست، علت اهمیت این مسئله آن است که تنها رئیس مجلس است که می‌تواند، دولت را نسبت به تغییر حقوق تعیین شده برای بازنشستگان وادارد.

این روزها برای بازنشستگان تامین اجتماعی هیچ چیز مهمتر از افزایش حقوق نیست. سازمان تامین اجتماعی حدود ۳٫۶ میلیون نفر بازنشسته و مستمری بگیر دارد که از این تعداد بیش از یک میلیون نفر در زمره میانه بگیران و حداکثری بگیران قرار دارند.

سکوت به وجود آمده در مجادله اخیر میان مجلس و دولت درحالی است که در روزهای گذشته میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به صورت تلویحی، احتمال تغییر مصوبه جنجالی دولت را تایید کرد و گفت: پیگیری‌ها برای حل مشکل به وجود آمده ادامه دارد، به صورت مشخص از دفتر رئیس جمهور جویای مسئله هستند. بنابراین جای نگرانی برای بازنشستگان وجود ندارد. هر زمان که این مصوبه تغییر کند، سازمان آمادگی دارد تا با صدور احکام جدید بازنشستگی، حقوق بازنشستگان را به نرخ جدید افزایش دهد و مابه‌التفاوت ماه‌های گذشته را نیز پرداخت کند.

از این صحبت می‌توان اینطور استنباط کرد که دولت و مجلس بر سر حل مشکل مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان به توافقی ضمنی رسیده‌اند، توافقی که از یکسو حرمت مصوبات دولت حفظ شود و از سوی دیگر بازنشستگان معترض به حقوق خود برسند./ تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 31139

  • احمد

    یکی با حقوق بازنشستگی ددی کشتی میخره بقیه بازنشستگان تامین اجتماعی باید برای شندر غاز افزایشی که خودشون تصویب کردن و زدن زیر میز باید گلوشونو پاره کنند.زنده باد آقازاده ها.

ارسال نظر