برنامه جدید دولت برای پرداخت مستقیم یارانه ها به مردم | حرفهای این مقام دولتی را بخوانید

دولت برنامه دارد یارانه‌ها را مستقیماً به دست مردم برساند .

برنامه جدید دولت برای پرداخت مستقیم یارانه ها به مردم | حرفهای این مقام دولتی را بخوانید

مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفت وگو با روزنامه ایران گفت که دولت برنامه دارد یارانه‌ها را مستقیماً به دست مردم برساند .

وی همچنین گفت:جهت‌گیری این تصمیم ربطی به قیمت نان ندارد و آرد نانوایی‌ها همچنان به قیمت سابق عرضه می‌شود. خلاصه حرفهای او بدین شرح است:

برای نانوایی‌هایی که نان مردم را تهیه می‌کنند، هیچ تغییری در قیمت آرد داده نشده است و کمافی السابق قیمت آرد نانوایی‌ها ثابت است. این افزایش اخیر قیمت برای بخش صنف و صنعت بوده که هیچ قیمت‌گذاری‌ای روی کالاهای آن نمی‌شده است.

 فعلاً برای تغییر در نوع بازپرداخت یارانه‌ها هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

در استانی مانند زنجان اعلام شد که مردم می‌توانند با کارت بانکی مخصوص، نان را به قیمت ثابت بخرند و مابه التفاوت آن از سوی دولت پرداخت می‌شود.این  تنها یک نمونه است

بهترین راه این است که اثربخشی یارانه‌ها را خود مردم به‌صورت مستقیم ببینند و یارانه به‌صورت سر راست به خود مردم پرداخت شود. از سوی دیگر، این مسأله باعث خواهد شد تا ظرفیت‌های دیگر کشور هم فعال شده و فضایی برای اشتغال ایجاد شود

پرداخت یارانه، نه حذف یارانه، بلکه پرداخت یارانه مستقیم به خود مردم انجام شود، بسیاری از این ظرفیت‌ها برای کشور فعال خواهد شد.

ما یارانه‌ها را حذف نمی‌کنیم، بلکه آن را به‌صورت بهینه بازتوزیع می‌کنیم یا به عبارت بهتر، آنها را اثربخش می‌کنیم،

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18697

ارسال نظر