پیش خرید کدام ماشین ایران‌خودرو سود بیشتری دارد؟

/طرح جدید فروش خودرو امروز پایان می یابد

پیش خرید کدام ماشین ایران‌خودرو سود بیشتری دارد؟

 

سومین طرح پیش‌فروش گروه صنعتی ایران خودرو طی 20 روز گذشته، توجه مشتریان و همچنین علاقمندان به سرمایه‌گذاری در بازار خودرو را جلب کرده است.
در این مرحله شش محصول ایران‌خودرو با موعد تحویل آذر و دی سال آینده (1401) به متقاضیان پیشنهاد شده است؛ دناپلاس توربوشارژ دستی و اتوماتیک،‌ تارا دستی، پژو ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای، رانا پلاس و سورن پلاس.
 
با توجه به اینکه موعد تحویل این خودروها ۱۳ و ۱۴ ماه بعد است، خریداران نیم‌نگاهی به قیمت‌های فعلی بازار و اختلاف قیمتی که در کارخانه و بازار دارند، می‌اندازند. در ادامه، حاشیه سود احتمالی هر یک از این خودروها بر اساس قیمت‌های امروز خودرو آمده است:

راناپلاس

متقاضیان خرید راناپلاس باید علی‌الحساب ۷۲ میلیون و ۱۵۶ هزار تومان پرداخت کنند. قیمت کارخانه‌ای این محصول ایران‌خودرو ۱۸۰ میلیون و ۳۹۱ هزار تومان است اما در بازار آزاد با مبلغ ۲۶۸ میلیون تومان داد و ستد می‌شود.

دنا پلاس توربو شارژ دستی

برندگان قرعه‌کشی باید برای خرید دنا پلاس توربو شارژ دستی علی‌الحساب ۱۱۴ میلیون و ۱۱۵ هزار تومان به حساب ایران‌خودرو واریز کنند. قیمت کارخانه‌ای این خودرو این روزها، ۲۸۵ میلیون و  ۳۹۹ هزار تومان و در بازار آزاد، ۴۲۰ میلیون تومان است.

دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک

متقاضیان خرید دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک باید مبلغ ۱۵۶ میلیون و ۳۵ هزار تومان به صورت علی‌الحساب پرداخت کنند. قیمت کارخانه‌ای دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک اکنون، ۳۹۰ میلیون تومان است و این خودرو در بازار، ۴۶۵ میلیون تومان داد و ستد می‌شود. به بیان دیگر ۷۵ میلیون تومان حاشیه سود پیش‌خرید این خودرو است.

تارا دستی

رقم پیش‌پرداخت تارا دستی، ۱۱۶ میلیون و ۱۸۹ هزار تومان است که باید به صورت علی‌الحساب به حساب ایران‌خودرو واریز شود. قیمت این محصول در کارخانه ۲۹۰ میلیون و  ۶۵۰ هزار تومان و در بازار، ۳۷۲ میلیون تومان است.
پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای
محبوب‌ترین خودروی پیش‌فروش‌های اخیر ایران‌خودرو پژو ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای است. برندگان قرعه‌کشی باید مبلغ ۸۶ میلیون و ۵۰۲ هزار تومان به حساب این شرکت واریز کنند. اختلاف قیمت این خودرو در شرایط فعلی بین کارخان و بازار حدود ۱۲۵ میلیون تومان است. قیمت کارخانه‌ای پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای ۲۱۶ میلیون و  ۲۶۰ هزار تومان و قیمت بازار آن ۳۴۰ میلیون تومان است.

سورن پلاس

آخرین محصول ایران‌خودرو در این مرحله پیش‌فروش سورن پلاس است که بابت آن به صورت علی‌الحساب ۸۱ میلیون و ۷۰۲ هزار تومان از برندگان دریافت می‌شود. قیمت کارخانه‌ای این محصول اکنون، ۲۰۴ میلیون و  ۲۵۷ هزار تومان است اما در بازار با حدود ۸۲ میلیون تومان اختلاف به قیمت ۲۸۶ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
با این اوصاف دنا پلاس توربو شارژ دستی و پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای بیشترین حاشیه سود را نصیب برندگان این قرعه‌کشی می‌کند. نکته جالب جدیدترین مرحله پیش‌فروش ایران‌خودرو، تعیین سود مشارکت و انصراف است. همچنین سند خودروها نیز پس از واگذاری در اختیار خریداران قرار می‌گیرد و نزد ایران‌خودرو نمی‌ماند.
 
 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 1573

ارسال نظر