ماجرای کسر یک میلیون تومان از حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران

بازنشستگان تامین اجتماعی می گویند که امروز حقوق های آنها در حالی واریز شده است که یک میلیون کسر واریزی دارن

ماجرای کسر یک میلیون تومان از حقوق  بازنشستگان و مستمری بگیران

بازنشستگان تامین اجتماعی می گویند که امروز حقوق های آنها در حالی واریز شده است که یک میلیون کسر واریزی دارند

به گزارش عرشه آنلاین، بازنشستگان تامین اجتماعی می گویند:امروز حقوق ها واریز شد اما از همه یک میلیون کم شده است.

می گویند:فرقی نمی کند که ۷میلیون حقوق باشد یا ۳۰میلیون،از همه یک میلیون کم شده است.

آنان تاکید دارند:این یک میلیون از همه کسر شده اما در فیش، حقوق کامل نوشته شده است و خبری از علت این کسر پول نیست.

اما ماجرا چیست؟:امروز که همه توجه‌ها به روحانی و خاله قمی بود، تعداد زیادی از بازنشستگان تامین اجتماعی یک بحران را سپری کردند.

برای بسیاری از آنها پیامک از کانون بازنشستگان تامین اجتماعی میاد که قراره شرکت تعاونی بازنشستگان ایجاد شود و سهام هر بازنشسته تا سقف ۱۵ میلیون تومان است. دو ماه اول ، یک میلیون و از ماه‌های بعد ۵۰۰ هزار تومان از حقوق کسر میشه. اگر مایل نیستید عدد ۱۱ را پیامک کنید.

با پیامک و بی پیامک، یک میلیون از حقوق خیلی از بازنشسته‌ها کسر میشه. وقتی پیگیری می‌کنند، تامین اجتماعی انکار می‌کند و کانون هم جوابی نمی‌دهد. 

مشخص می‌شود که دولت بابت بدهی به تامین اجتماعی، ۵۲ درصد سهام پتروشیمی امیرکبیر را به بانک رفاه داده و از آنجا که بانک‌ها نمی توانند بنگاه‌داری کنند، مبلغ را به صورت سهام از بازنشسته‌ها دریافت می کنند و وعده سود سالانه می‌دهند.

عده‌ای هم موضوع را به باشگاه پرسپولیس و هزینه‌های آن ارتباط دادند.

 نکته دیگه که ابهام را بیشتر می کرد این بود که فیش حقوقی صادره تامین اجتماعی بدون کسر یک میلیون بوده ولی مبلغ دریافتی از بانک کسر داشته.

 ظاهرا تعداد زیادی از بازنشستگان با تامین اجتماعی تماس گرفتند و بعد از ساعاتی، شماره چهاررقمی آن سازمان هم از دسترس خارج شد.

در همین ارتباط در ساعات پایانی شب گذشته، محمد اسدی؛ رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور در خصوص چرایی کسر حقوق برخی از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: قرار بوده ۵۲ درصد سهام پتروشیمی امیرکبیر به بازنشستگان این سازمان واگذار شود و گفته شده بود مستمری‌بگیرانی که به خرید این سهام تمایلی ندارند، می‌توانند با ارسال پیامک انصراف دهند.

وی تصریح کرد: ظاهرا در واریز حقوقِ برخی بازنشستگان مبلغی برای خریدِ سهام کسر شده و آن‌ها از دلیل این کسری اطلاعی نداشتند. حالا مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی دستور داده مبلغ کسر شده فوری به حساب بازنشستگان واریز شود.

اسدی گفت: همچنین قرار شده برای خرید سهام از بازنشستگان ثبت‌نام داوطلبانه انجام شود.

در ادامه نیز شب گذشته سازمان تامین اجتماعی طی اطلاعیه‌ای درخصوص چرایی کسر از حقوق اسفندماه بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کرد: پیرو کسورات انجام شده در واریز روز نخست حقوق برخی از بازنشستگان این سازمان (حروف الف) که با هدف سرمایه‌گذاری و واگذاری سهام یکی از شرکت‌ها، صورت پذیرفته، این سازمان ضمن حمایت از اقداماتی که در جهت منافع و صرف و صلاح بازنشستگان و ذی‌نفعان معزز تأمین اجتماعی است؛ بر ضرورت اطلاع‌‌رسانی قبلی، کامل و مبتنی بر حق انتخاب داوطلبانه این قشر عزیز از هرگونه طرح مرتبط با ایشان تأکید می‌کند.

لذا با دستور صادر شده توسط مدیرعامل سازمان و هماهنگی صورت گرفته با بانک‌های عامل و همچنین کانون‌ عالی بازنشستگان، کسورات انجام شده که بدون اطلاع‌رسانی مکفی صورت پذیرفته بود با قید فوریت به حساب کلیه مستمری‌بگیران گروه الف بازگشته و هرگونه برداشت، تحت هر عنوان از حساب نیز تا زمان اطلاع‌رسانی کافی و شفاف و ثبت‌نام داوطلبانه بازنشستگان عزیز که متعاقباً از طریق کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی اعلام می‌شود، .

پرداخت مستمری و حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از فردا (بیستم اسفندماه) آغاز خواهد شد و تا بیست و هفتم ماه جاری ادامه دارد.

بنا بر اعلام سازمان تأمین اجتماعی، پرداخت مستمری و حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از فردا بیستم اسفند ماه آغاز می شود و فرآیند پرداخت حقوق به بازنشستگان این سازمان تا بیست و هفتم اسفندماه ادامه دارد.

حقوق بازنشستگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 129576

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر