حباب سکه بزرگ شد/ بازار تعطیل شد

قیمت طلا بعد از چند روز کاهش قیمت در بازار طلا، سکه و دلار باز هم قیمت ها صعودی شد.

حباب سکه بزرگ شد/ بازار تعطیل شد

قیمت سکه امامی در سایت اتحادیه طلا و جواهر صبح امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود.

به گزارش عرشه آنلاین،   بررسی هسته مرکزی بازار سکه در چهارمین روز هفته جاری حکایت از آن دارد که سکه امامی با ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شروع به کار کرد اما در ادامه معاملات وارد کانال ۳۲ میلیون تومان شد.قیمت سکه امامی عصر دیروز  ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به کار خودش پایان داد. همچنین حباب سکه دیروز بزرگتر شد و به ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

از سوی دیگر، قیمت طلای جهانی دیروز در حدود ۲۰۳۵ دلار معامله شد اما در زمان تدوین این گزارش با ۲۰۳۴ دلار به فروش رسید.

همچنین دیروز ششمین حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شد و طبق اعلام مرکز مبادله ایران، از مجموع ۴۶ قطعه شمش طلای استاندارد یک کیلوگرمی عرضه شده، ۳۴ شمش طلای استاندارد مورد معامله طرفین قرار گرفت. شمش‌های طلای استاندارد، درحراج حضوری روز سه شنبه با میانگین قیمت ۳ میلیارد و ۴۹۱ میلیون تومان معامله شد.

برخی از سکه‌بازان تصور می کنند که رشد قیمت‌ها دلیل اقتصادی دارد. با این حال «خبرگزاری ایلنا»  در گفتگویی با« سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد» نوشته آقای وزیر «در مورد احتمال رشد دوباره قیمت ها» گفته «تحلیل همکارانم در بانک مرکزی اینگونه نیست که افزایش نرخ دلار عامل اقتصادی داشته باشد و متفاوت از این گفته‌ها است».

در همین راستا «یحیی آل‌اسحاق، رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق » در گفتگویی با خبرآنلاین در مورد  «پیش‌بینی وضعیت بازار ارز تا پایان امسال » گفته یک بخشی از نیازهای ارزی پایان سال «واقعی » است؛ مثل« تسویه‌حساب‌ها و برخی از سفرها »که ممکن است« تقاضا یک مقداری بالا رود.» اما این میزان تقاضا به قدری نیست که نوسان ایجاد کند. طبق اظهارات او «در صورتی که شرایط منطقه عادی شود، نرخ ارز به قبل برمی‌گردد.»

فعالان بازار می گویند در صورتی که نرخ دلار و درهم به مسیر اصلاحی خود ادامه دهند فشار فروش در بازار سکه بیشتر خواهد شد. 

قیمت سکه امامی در سایت اتحادیه طلا و جواهر صبح امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود.

حباب سکه‌ افزایشی شد

قیمت طلا روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۱۷ هزار تومانی با رقم ۱۱ میلیون ۹۹۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان رشد قیمت داشت و به رقم دو میلیون و ۷۶۷ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۷۳۰ هزار تومان رسید.

روز سه‌شنبه حباب در خانواده سکه‌ها روند متوازنی داشت. حباب سکه‌‌ امامی ۶۰۵ هزار تومان، سکه بهار ۳۱۶ هزار تومان، نیم‌سکه ۶۶ هزار تومان، ربع‌سکه ۲۰۸ هزار تومان و سکه‌ گرمی ۵۴ هزار تومان رشد داشت.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

تکنیکالیست‌‌ها در روزهای گذشته برای سکه امامی منطقه ۳۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومانی را محدوده قیمتی مناسبی جهت خریدهای پله‌ای می‌دانند. آنها می‌گویند اگر قیمت‌ها در محدوده‌های فعلی تثبیت شوند، روند بازار طلا افزایشی است. تحلیلگران فنی می‌گویند با توجه به رفتار کامودیتی‌ها در جهان و طلای جهانی، بازار طلا در داخل، حرکت رو به بالای خوبی دارد. البته باید در نظر داشت که هر پیش‌بینی در بازار طلا به رفتار دلار و سیاست‌های ارزی بانک مرکزی بستگی مستقیم دارد.

فعالان بازار طلا معتقدند در مناطق قیمتی بدون روند، احتمال ورودهای موفق بالاتر است تا اینکه افراد بخواهند در روندهای قیمتی وارد بازار شوند. آنها می‌گویند در زمان‌هایی که بازار، روند دارد هیجانات کاذب بالاست و میانگین سود مناسب وجود ندارد.

به عقیده دسته‌ای از فعالان بازار یکی از دلایل افت قیمت سکه ناشی از نوسان کاهشی قیمت دلار در روز های اخیر بوده است. روز گذشته خبرگزاری فارس در گزارشی نوشت نرخ دلار در ۵ روز ۵ هزار تومان ریزش کرده است. در کنار دلار  اقدامات بانک مرکزی اعم از عرضه شمش در مرکز مبادله ایران و ضرب سکه‌های جدید و عرضه اوراق با نرخ سود ۳۰ درصد» «کاهش التهابات منطقه»، «شروع تعطیلات سال نو چینی»، به عنوان عواملی از آن یاد می شود که عطش تقاضا برای خرید سکه را کنترل کرده است. 

 در شرایط کنونی با توجه با قیمت اعلامی سکه در سایت اتحادیه، سکه مرز ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد؛ اما اگر نیمه کانال ۳۱ را از دست دهد احتمال عقب‌نشینی تدریجی تا کف کانال یاد شده وجود دارد.

بدین ترتیب بازار سکه وطلا با یک حباب بزرگ به استقبال تعطیلات رفت 

منبع: اکو ایران - تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 125498

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر