شوک شدید به بازار ؛ زیان سکه‌بازان سنگین شد

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز هشتم بهمن ماه کاهشی بود.

شوک شدید به بازار ؛ زیان سکه‌بازان سنگین شد

 انتشار خبرهایی چون حراج شمش طلا در مرکز مبادلات ارزی و نیز ورود سکه‌های جدید و بدون تاریخ به بازار، آن هم همزمان با کاهش قیمت دلار، مسیر قیمتی طلا و سکه را نزولی کرد؛ به طوری که در دومین روز هفته جاری، سکه‌بازان با زیان ۸۵۳ هزار تومانی خرید طلا مواجه شدند.

 

 

 

در همین حال، سکه بهار آزادی نیز دوباره به کانال ۲۹ میلیون تومان برگشت و در قیمت ۲۹ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان فروخته شد.

.به گزارش عرشه آنلاین،پیش از این، محمد کشتی‌آرای، رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر ایران پیش‌بینی کرده بود که حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارزی اثر خوبی در بازار طلا خواهد داشت.

 

 

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که دیروز در بازار، قیمت هر قطعه سکه امامی ۸۵۳ هزار تومان ریخت و هر گرم طلای ۱۸عیار نیز افت ۸ هزار تومانی قیمت را تجربه کرد. به این ترتیب، سکه امامی با سقوط به یک کانال پایین‌تر، به قیمت ۳۲ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان رسید و طلای ۱۸عیار نیز با افت ۸ هزار تومانی، در کانال پایین‌تر قرار گرفت و به قیمت ۲ میلیون و ۷۹۷ هزار تومان به فروش رفت.

اما نکته‌ای که در میان قیمت‌ها در بازار سکه اهمیت دارد، این است که اگرچه حباب سکه در حدود ۶۳۶ هزار تومان تخلیه شده، اما همچنان سکه در حدود ۶ میلیون و ۱۰۸ هزار تومان حباب دارد

روز یکشنبه نرخ طلا و سکه با ریزش یکدست قیمت‌ها در بازار مواجه شد؛ به طوریکه نرخ سکه امامی با ۵۰۶ هزار تومان کاهش به کانال ۳۲ میلیون تومان بازگشت. نرخ هر گرم طلا ۱۸ عیار نیز با بیش از ۱۶ هزار تومان کاهش ثبت شد. نرخ دلار هم به کانال ۵۵ هزار تومان عقب نشینی کرد.

در بازار  نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان کاهش و با نرخ دو میلیون و ۷۸۸ هزار تومان در بازار طلا معامله شد. سکه امامی با ۵۰۶ هزار تومان کاهش به ۳۲ میلیون و ۹۸۷ هزار تومان قیمت گذاری شد. سکه بهار آزادی با ۱۸۵ هزار تومان کاهش به ۳۰ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان رسید. نرخ نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۱۸ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در تابلو اعلان قیمت‌ها نمایان شد.

قیمت طلا و انواع سکه را در جدول زیر مشاهده می کنید.

قیمت سکه

قیمت طلا

نرخ دلار به نقل از سایت شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز، به قیمت 55.554 تومان ثبت شد

قیمت دلار

منبع: آخرین خبر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 124155

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر