از کدام بانک وام ازدواج بگیریم؟

برای دریافت وام ازدواج فقط ۳ سال بعد از تاریخ عقد فرصت دارید. بنابراین اگر در سال‌های گذشته ازدواج کردید و بیشتر از ۳ سال از تاریخ عقد شما می‌گذرد، امکان دریافت وام ازدواج نخواهید داشت.

از کدام بانک وام ازدواج بگیریم؟

کمیسیون تلفیق بودجه مجلس موافقت خود را با افزایش رقم وام ازدواج اعلام کرد. بر این اساس قرار است وام ازدواج در دو سقف ۶۰۰ و ۷۰۰ میلیونی به زوجین پرداخت شود.  برای دریافت وام ازدواج فقط ۳ سال بعد از تاریخ عقد فرصت دارید. بنابراین اگر در سال‌های گذشته ازدواج کردید و بیشتر از ۳ سال از تاریخ عقد شما می‌گذرد، امکان دریافت وام ازدواج نخواهید داشت.

به گزارش عرشه آنلاین، برای دریافت وام ازدواج قبل از هرکاری باید مدارک خود را آمده است. مدارک لازم برای دریافت وام ازدواج به شرح زیر هستند؛

ارائه اصل و کپی از سند ازدواج (عقدنامه)

ارائه اصل و کپی از تمام صفحات شناسنامه هر دو طرف (حتی اگر فقط یکی از زوجین متقاضی دریافت وام باشد.)

ارائه اصل و کپی از کارت‌ملی زوجین

ارائه کد پستی و آدرس دقیق محل سکونت زوجین

ارائه کد رهگیری ۱۰ رقمی دریافت شده از سامانه اینترنتی ازدواج

ارائه اصل و کپی از شناسنامه و کارت‌ملی ضامن

سایت ثبت‌ نام وام ازدواج /  از کجا وام ازدواج بگیریم؟

ثبت‌ نام وام ازدواج در دو مرحله، یک مرحله به صورت اینترنتی و یک مرحله حضوری انجام می‌شود. تمامی زوجین که درخواست وام ازدواج در سال را دارند، ابتدا باید درخواست خودشان را از طریق سامانه اینترنتی وام ازدواج به ثبت برسانند. توجه داشته باشید که ثبت‌نام هر یک از زوجین باید به صورت جدا در سامانه انجام شود.

به سامانه اینترنتی وام ازدواج به آدرس cbi.ir (http://cbi.ir/) (http://cbi.ir/) مراجعه کنید و روی گزینه «سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج» کلیک کنید.

در صفحه جدید، از طریق منوی سمت راست، روی گزینه «ثبت‌نام جدید» کلیک کنید.

در این مرحله لازم است اطلاعات مورد نظر را به دقت پر کنید. اطلاعاتی از قبیل شماره ملی، تاریخ تولد، تاریخ ازدواج، شماره موبایل و… باید وارد شود. در وارد کردن شماره موبایل دقت به خرج دهید، چرا که کد رهگیری به شماره شما ارسال می‌شود و این کد را باید برای تکمیل مراحل وام ازدواج داشته باشید.

بعد از پر کردن فیلدها، روی گزینه «ادامه» بزنید و سایر اطلاعات درخواستی از جمله بانک و شعبه انتخابی خودتان را پر کنید.

در نهایت یک کد رهگیری ۱۰ رقمی به شماره موبایل متقاضی ارسال می‌شود. در نگهداری این کد دقت داشته باشید تا امکان تکمیل مراحل ثبت‌نام وام ازدواج وجود داشته باشد. مرحله دوم ثبت نام وام ازدواج بعد از مشخص شدن زمان مراجعه حضوری، تا ۱۵ روز فرصت دارید با تهیه مدارک لازم، به بانک و شعبه مورد نظر برای ادامه فرایند ثبت‌نام مراجعه کنید.

بهترین بانک وام ازدواج ۱۴۰۲ کدام است؟

تقریبا تمام بانک‌ها تسهیلات وام ازدواج را ارائه می‌دهند؛ اما در سال‌های اخیر برخی بانک‌ها زودتر از سایرین وام ازدواج را در اختیار متقاضیان قرار دادند. این بانک‌ها عبارت‌اند از بانک ملی، سپه، کشاورزی، مسکن، توسعه تعاون، تجارت، ملت، صادرات، رفاه، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بانک صندوق قرض‌الحسنه پارسیان.

منبع: اقتصاد آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 121308

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر