رقم یارانه‌هابرای 48 میلیون نفر تغییر کرد | شهریور ماه یارانه تشویقی بگیرید

یارانه نقدی افزایش یافت . با تغییر دهک بندی خانوارها یارانه نقدی برخی افزایش و برخی کاهش پیدا می کند معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تغییر رقم یارانه نقدی توضیح داد

رقم یارانه‌هابرای 48 میلیون نفر تغییر کرد | شهریور ماه یارانه تشویقی بگیرید

یارانه نقدی افزایش یافت . با تغییر دهک بندی خانوارها یارانه نقدی  برخی افزایش و برخی کاهش پیدا می کند معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تغییر رقم  یارانه نقدی توضیح داد

چندی پیش  معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ، مبلغ ۲۰ درصد یارانه اعتباری، به ازای هر فرد خانوار، در حساب سرپرستان سه دهک اول تا سوم؛ یعنی حدود ۲۵ میلیون نفر، شارژ شد.  حالا این افزایش برای دهک های چهارم و پنج نیز اعمال می شود  میزان افزایش یارانه نقدی، ۲۰ درصد اعلام شده است اما این افزایش شامل همه یارانه‌بگیران نشده است و تنها 48 میلیون نفر باید منتظر واریز یارانه نقدی شهریور با مبلغ جدید باشند. جزئیات زمان واریز و مبلغ یارانه نقدی جدید اعلام شد.

.علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به پوشش دهک‌های چهارم و پنجم در طرح افزایش اعتبار کالابرگ الکترونیکی اشاره کرد و گفت: خانوارهای دهک اول تا پنجم می‌توانند در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی یک ماه زودتر از واریز یارانه خود با خرید حداقل ۲۰۰ هزار تومان از ۱۱ قلم کالای اعلام شده، مشمول ۱۲۰ هزار تومان اعتبار مضاعف شوند.

به گفته معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر کار، هم‌اکنون در سراسر کشور و در جهت ایجاد دسترسی راحت و سریع برای مردم ۱۱۱ هزار فروشگاه به طرح ملّی کالابرگ الکترونیک متصل شده‌اند.

 وی تاکید کرد: میزان دسترسی هر نفر به فروشگاه‌های طرح کالابرگ الکترونیکی به کمتر از ۳۰۰ متر رسیده است، مردم با نصب برنامه کاربردی «شما» علاوه بر اطلاع از میزان اعتبار خود می‌توانند آدرس فروشگاه‌ها را مشاهده کنند.

پیش از این سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در حاشیه جلسه هیأت دولت با اشاره به موضوع تغییر دهک درآمدی گفته بود: همکاران ما در وزارت رفاه مجددا آزمون وسع را بررسی می‌کنند و احتمال اینکه تغییراتی در دهک‌بندی‌ها صورت بگیرد، یعنی عده‌ای از دهک‌های بالا به دهک‌های پایین بروند یا برعکس، وجود دارد. ظرف ۱۰ الی ۱۵ روز آینده نتیجه آزمون وسع اعلام خواهد شد.

وی درباره یارانه تشویقی تاکید کرده بود: هر کسی که در پنج دهک اول قرار بگیرد، مشمول یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی خواهد شد. کسانی که به هر طریقی برای یارانه ثبت‌نام نکردند یا در دهک ۱۰ قرار گرفتند و یارانه به آنها تعلق نمی‌گیرد و اگر نسبت دهک‌بندی اعتراض دارند، می‌توانند در سامانه اعتراض کنند و بعد از بررسی نتیجه به آنها گفته خواهد شد.

 دهک بندی یارانه بگیران تغییر می‌کند

به گزارش عرشه انلاین وزیر  تعاون، کار و رفاه اجتماعی چند روز پیش اعلام کرد: تا به امروز دهک‌های جامعه نسبت به مرحله قبل تغییر نکرده است، اما به زودی داده‌های جدید خود را اعمال می‌کنیم.

او تأکید کرد: دهک‌ها نسبت به مرحله قبل تغییر نکرده است و ما به زودی داده‌های جدید خود را اعمال می‌کنیم و تغییر دهک را خواهیم داشت. از اکنون تا ماه آینده تغییری ایجاد نخواهد شد. یک سوم جمعیت کشور در همین سه دهک قرار دارند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 103142

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر