علت افزایش ۴۰درصدی قیمت نان در این استان چه بود؟

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی درباره افزایش قیمت نان در خراسان رضوی و متناسب سازی آن با قیمت در سایر استان ها توضیح داد.

علت افزایش ۴۰درصدی قیمت نان در این استان چه بود؟

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی درباره افزایش قیمت نان در خراسان رضوی و متناسب سازی آن با قیمت در سایر استان ها توضیح داد.

به گزارش عرشه آنلاین، غلامرضا قنبری درباره دلایل افزایش قیمت نان در خراسان رضوی اظهار کرد: افزایش قیمت در بخش آرد صورت نگرفته و آرد نانوایی‌ها به همان قیمت سابق برای پخت نان توزیع می‌شود. تنها بخشی از هزینه نانوایی‌ها در قالب اجاره بها و خمیرمایه و هزینه های کارگری افزایش پیدا کرده است که متناسب با آن، افزایش قیمت در نان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در برخی استان های کشور مانند خراسان رضوی در سال های اخیر افزایش برخی هزینه های تولید نان یارانه ای در قیمت نهایی لحاظ نشده بود که با مجوزی که از سوی این استان ها اخذ شد این قیمت متناسب سازی شد، موضوعی که وزیر محترم کشور نیز به آن اشاره کرده اند.

قنبری تصریح کرد: کارگروه آرد و نان استان با هماهنگی وزارت کشور، نرخ نان در خراسان رضوی را با سایر استان‌های بزرگ کشور مانند تهران، فارس و غیره متناسب سازی کرد.

وی افزود: بعد از تایید وزارت کشور قیمت‌های جدید اعلام شد. همچنین یارانه بخشی از آردی که تحویل نانوایی‌ها می‌دهیم توسط دولت افزایش پیدا کرده است تا این افزایش قیمت در حد کارگر و اجرا بها باشد.

قنبری اضافه کرد: قیمت جدید نان برای همه شهرستان‌های استان خراسان رضوی براساس یک رویه تغییر می کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طرح متناسب سازی قیمت نان در بیش از ۱۰ استان کشور با هدف تعادل بخشی انجام شده است، پیش از این در برخی موارد شاهد کم فروشی و تخلفاتی بودیم که با آن مقابله می شد، حتی در مواردی جابجایی نان بین تعدادی از استان‌ها نیز اتفاق می افتاد که این متناسب سازی قیمت علاوه بر اینکه از بروز برخی موضوعات این چنینی جلوگیری می کند موجب تعادل بخشی نیز می شود. / فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 100179

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر