اکران یک فیلم با بازی ترانه علیدوستی ممنوع شد

قرار بود فیلم مانی حقیقی این روزها در سینماها نمایش داده شود اما فعلا از این اکران خبری نیست.

اکران یک فیلم با بازی ترانه علیدوستی ممنوع شد

 سازمان سینمایی از نمایش فیلم سینمایی «تفریق» به کارگردانی مانی حقیقی و با بازی ترانه علیدوستی و نوید محمدزاده جلوگیری کرده است.

 این فیلم قرار بود بدون تبلیغات و در «سکوت خبری» در سینماهای ایران اکران شود اما سازمان سینمایی بر اساس آنچه « فعالیت سیاسی عوامل» خوانده شده، اجازه اکران آن را صادر نکرده است.

 سازمان سینمایی در حالی از نمایش فیلم «تفریق» جلوگیری کرده است که به گفته مسئولان آن، این فیلم مجوز نمایش دارد و روزنامه اعتماد نوشته که «حواشی» ایجاد شده برای برخی عوامل فیلم، بخصوص ترانه علیدوستی مانع از نمایش آن شده و «ظرف چند ماه آینده» اکران خواهد شد.

 این فیلم که داستان برخورد دو زوج را روایت می‌کند و در آن ترانه علیدوستی و نوید محمدزاده هرکدام در دو نقش متفاوت بازی کرده‌اند، نخستین بار پارسال در جشنواره فیلم تورنتو اکران شد و سپس در چند رویداد سینمایی بین‌المللی به نمایش درآمد.

 مانی حقیقی و ترانه علیدوستی از سرشناس‌ترین سینماگران ایرانی بودند که در جریان اعتراض‌های سال گذشته، به شیوه‌های گوناگون از شیوه رفتار و برخورد حکومت انتقاد کردند و خانم علیدوستی مشهورترین بازیگر زن ایرانی بود که به نشانه همراهی با معترضان به حجاب اجباری، تصویر بدون روسری‌اش را در صفحه اینستاگرام خود با شعار «زن، زندگی، آزادی» منتشر کرد.

فیلم تفریق

خلاصه داستان فیلم تفریق مانی حقیقی

وقتی فرزانه (ترانه علیدوستی) مردی را در اتوبوس شهری می بیند که شباهت زیادی به شوهرش، جلال (نوید محمدزاده) دارد، او را تا ساختمانی ناآشنا تعقیب می‌کند. در آنجا، او می بیند که ساکنان به او سلام می کنند که گویی او را می شناسند و از خیابان تماشا می کند که او وارد آپارتمانی می شود تا با زن دیگری ملاقات کند.

فرزانه سه ماهه باردار است و به سختی در شغل خود به عنوان مربی رانندگی کار می‌کند. او متقاعد شده است که جلال را در یک رابطه عاشقانه گرفتار شده دیده است. وقتی آن‌ها درباره آن بحث می‌کنند، او درباره حقایق خود قاطع است و به او یادآوری می‌کند که در آن زمان کیلومترها دورتر بوده است. فرزانه شروع به از هم پاشیدن می‌کند، اما قسم می خورد که او را دیده است، و از آنجا که نمی‌تواند رها کند، پیش از کشف ناخوشایند مردی که در اتوبوس است، به کشیدن نخ‌ها و از بین رفتن رابطه‌اش با جلال  ادامه می‌دهد.

فیلم تفریق

عوامل و بازیگران تفریق

کارگردان: مانی حقیقی

بازیگران: ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده، اسماعیل پوررضا، فرهام عزیزی

فیلمبرداری: مرتضی نجفی

تدوین: میثم مولایی

تهیه کننده: مجید مطلبی

طراح صحنه: محسن نصراللهی

فیلمنامه: امیررضا کوهستانی، مانی حقیقی

صدا: امیرحسین قاسمی

مدت زمان: ۱۰۷ دقیقه

 

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 88614

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر