خبر مهم کارشناس هواشناسی به مردم تا روز ۱۳ نوروز ؛ بارش‌های بسیار خطرناک در راه ایران + فیلم

​سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر هشدار داد.

خبر مهم کارشناس هواشناسی به مردم تا روز ۱۳ نوروز ؛ بارش‌های بسیار خطرناک در راه ایران + فیلم

سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر هشدار داد.

محمد اصغری کارشناس هواشناسی گفت: از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنید. کارشناس هواشناسی صدا و سیما گفت: برای بازگشت از مسافرت، شنبه بهترین فرصت است.

هوا در روز طبیعت ناپایدار خواهد بود

اصغری، کارشناس هواشناسی:امروز بهترین زمان برای بازگشت از سفر است. در ساعات بعدازظهر در گیلان و اردبیل باید منتظر وقوع بارندگی باشیم.فردا بارش ها در سرتاسر دامنه زاگرس، دامنه های البرز و سواحل دریای خزر آغاز خواهد شد.در روز طبیعت بر شدت ناپایداری ها افزوده خواهد شد.

پیش بینی هوای استان ها در ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ + پیش بینی آب و هوا فردا 

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: هشدار هواشناسی برای بارش باران در ۱۷ استان کشور صادر شده است.

، صادق ضیائیان از صدور هشدار هواشناسی برای ۱۷ استان خبر داد و گفت: سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش باران، برف و وزش باد شدید موقتی در برخی مناطق تا روز چهارشنبه برای ۱۷ استان طی امروز تا روز دوشنبه هشدار صادر کرد

به گفته وی سامانه بارشی در ۱۷ استان از امشب فعال و تا دوشنبه ادامه دارد و در این مدت شاهد بارش باران، رعدوبرق، در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف، وزش بادشدید، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه با مه خواهد بود.

ضیائیان اظهار کرد: نیمه شمالی اردبیل، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، شمال شرق آذربایجان شرقی، شرق کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و ارتفاعات استان فارس ، کرمان، جنوب یزد، ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان، البرز، گیلان و مازندران ،گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، سمنان و مازندران درگیر این سامانه بارشی خواهند بود.

او گفت: احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان‌آب، مه، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی وجود دارد.

وی افزود: احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی ضروری است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 131641

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر