شرایط دریافت یارانه دستمزد اعلام شد / یارانه دستمزد به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ + لینک ثبت‌نام

طرح یارانه دستمزد مخصوص فارغ التحصیلان و جوانان بیکار جویای کار در مناطق محروم و کم برخوردار از اشتغال برنامه ریزی شده است. بنا بر این طرح، ۳۰ درصد از حداقل مبلغ دستمزد مصوب شورای عالی کار برای نیروی کار متناسب با سال اجرای طرح است که به صورت یارانه از طرف دولت و به مدت یک سال به کارفرمایانی که نیروی کار شغل اولی را در بنگاه جذب کنند، پرداخت می‌شود.

شرایط دریافت یارانه دستمزد اعلام شد / یارانه دستمزد به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ + لینک ثبت‌نام

نتایج گزارش عملکرد طرح یارانه دستمزد نشان می‌دهد تاکنون بیش‌ از ۴۳ هزار نفر داوطلب در این طرح مشارکت و ثبت‌نام کرده‌اند و استان‌های خوزستان و مازندران بیشترین تعداد جذب شدگان به بازار کار را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش عرشه آنلاین ، طرح «یارانه دستمزد» یکی از طرح‌های  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اشتغال و بازار کار به شمار می رود که بر اساس آن در صورت جذب نیروی کار شغل اولی بنگاه‌های اقتصادی، ۳۰ درصد مبلغ دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان یارانه از طرف دولت به مدت یک سال به کارفرمایان پرداخت می‌شود. شغل اولی‌ها، فارغ التحصیلان، جوانان جویای کار و بنگاه­‌های اقتصادی رسمی فعال در شهرستان‌های کم برخوردار جامعه هدف این طرح را تشکیل می‌دهند.

طرح یارانه دستمزد با هدف کاهش هزینه‌های به‌کارگماری نیروی کار جدید برای کارفرمایان و به منظور پایداری تولید، حفظ اشتغال، افزایش فرصت‌های شغلی و حمایت از بنگاه‌های خصوصی و تعاونی در کشور به اجرا درآمده و مناطق کم برخوردار از اشتغال در اولویت اجرای این طرح قرار دارند.

کارجویان و کارفرمایان برای بهره‌مندی از مزایای این طرح و دریافت یارانه دستمزد می‌توانند به سامانه وزارت کار به نشانی https://pyd.mcls.‌gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

مطابق آخرین نتایج اجرای طرح یارانه دستمزد بیش از ۴۳ هزار نفر داوطلب متقاضی ثبت‌نام کرده و بیش از ۳۷ هزار نفر موفق به عقد قرارداد و جذب بازار کار شده‌اند.

نتایج گزارش عملکرد اجرای طرح یارانه دستمزد بیانگر آن است که تاکنون ۴۳ هزار و ۴۴۱ نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۷ هزار و ۲۶۱ نفر موفق به انعقاد قرارداد کار شده‌اند.این نتایج نشان می‌دهد که تعداد متقاضیان یارانه دستمزد نسبت به ماه‌های گذشته افزایش داشته و قراردادهای بیشتری منعقد شده و ۷۰۱۸ کارفرما نیز از طرح استقبال کردند.

بررسی استانی نشان می دهد استان‌های خوزستان، مازندران و کرمانشاه بیشترین تعداد داوطلب و جوینده کار ثبت‌نام شده را به خود اختصاص داده‌اند.

طرح پرداخت یارانه دستمزد با هدف تحرک­ بخشی به ایجاد اشتغال در بنگاه­‌های خرد، کوچک و متوسط و همچنین زمینه­ سازی برای اشتغال دانش­ آموختگان مقاطع تحصیلی دیپلم و بالاتر، ارتقاء مهارت و کسب تجربه توسط جویندگان کار به خصوص گروه شغل ­اولی­‌ها از طریق تعامل با نیروهای متخصـص و با تـجربه، انتـقال یافـته‌­های جـدید دانش و فـناوری به بنگاه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در بخش­‌های تعاونی و خصوصی تدوین شده ­است.

تازه ترین آمار متقاضیان دریافت یارانه دستمزد

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این طرح را با هدف کاهش هزینه‌های اشتغال نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور پایداری و توسعه تولید و اشتغال، افزایش فرصت‌های شغلی در بازار کار و حمایت از بنگاه‌های بخش تعاونی و خصوصی به اجرا درآورده که به اعتقاد فعالان اقتصادی، اجرای آن موجب تحرک و رونق بازار کار و اشتغال کشور می‌شود.

شرایط بهره‌مندی از مزایای طرح یارانه دستمزد به این نحو است که داوطلبان و جویندگان کار باید مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر داشته باشند و سن آنها از ۳۷ سال تمام بیشتر نباشد؛ شرط سنی برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار نیز تا سقف ۴۵ سال تعیین شده است.

 

 

یارانه دستمزد به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

این روز‌ها خبر‌هایی از یارانه دستمزد می‌شنویم که جسته و گریخته در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر می‌شود. اما آیا این یارانه به شما هم تعلق می‌گیرد؟ ادامه این مطلب را بخوانید تا بدانید یارانه دستمزد چیست و آیا شامل حال شما هم می‌شود یا خیر.

قرار است معادل ۳۰ درصد حداقل دستمزد به‌عنوان یارانه دستمزد پرداخت شود. عددی معادل یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان. ماجرای یارانه دستمزد چیست و به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

یکی از سیاست‌های جدید وزارت کار برای ایجاد اشتغال پرداخت یارانه دستمزد است. یارانه‌ای که قرار است به کارفرمایان پرداخت شود تا نیروی بیشتری را استخدام کنند.

طرح یارانه دستمزد مخصوص فارغ التحصیلان و جوانان بیکار جویای کار در مناطق محروم و کم برخوردار از اشتغال برنامه ریزی شده است. بنا بر این طرح، ۳۰ درصد از حداقل مبلغ دستمزد مصوب شورای عالی کار برای نیروی کار متناسب با سال اجرای طرح است که به صورت یارانه از طرف دولت و به مدت یک سال به کارفرمایانی که نیروی کار شغل اولی را در بنگاه جذب کنند، پرداخت می‌شود.

در نتیجه، با توجه به افزایش ۵۷.۴ درصدی حداقل دستمزد ۱۴۰۱، مبلغ یارانه دستمزد برای نیرو‌های کار جذب شده در سال جاری رقمی معادل یک میلیون و ۳۹۰ هزار تومان خواهد بود.

مشمولان یارانه دستمزد

بر این اساس می‌توان گفت یارانه دستمزد

۱- به کارفرمایان تعلق می‌گیرد و نه مردم

۲- این یارانه تنها در مناطق محروم و کم برخوردار پرداخت می‌شود.

۳- مبلغ یارانه دستمزد ۳۰ درصد حداقل حقوق سالانه است. (در سال ۱۴۰۱ معادل یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است)

۴- یارانه تنها در ازای اشتغال نیروهای جوان شغل اولی پرداخت می‌شود.

۵-  مدت زمان پرداخت یارانه دستمزد یک سال است.

شرط دریافت یارانه دستمزد چیست؟

اگرچه یارانه دستمزد فقط به کارفرمایان پرداخت می‌شود، اما نیروی کاری که به استخدام در می‌آید باید مشخصات و شرایط خاصی داشته باشد. اما چه شرایطی؟

۱-متقاضیان اشتغال باید مدرک دیپلم و بالاتر داشته باشند.

۲- سن داوطلب اشتغال نباید بیشتر از ۳۷ سال باشد. تنها استثنا در این زمینه زنان سرپرست خانوار است که تا سن ۴۵ سال می‌توانند در بنگاه اقتصادی مشغنول به کار شوند و کارفرمای آنها می‌تواند مشمول یارانه دستمزد شود.

ثبت‌نام برای دریافت یارانه دستمزد آغاز شده است. بر اساس اطلاعات وزارت کار، متقاضیان دریافت یارانه دستمزد باید به سامانهpyd.mcls.gov.ir  وزارت کار مراجعه و ثبت‌نام کنند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 130067

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر