ترامپ: به محض پیروزی در انتخابات، متهمان ۶ ژانویه را آزاد می‌کنم

دونالد ترامپ با بیان اینکه متهمان حمله به کنگره آمریکا در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ بی‌گناه به زندان افتاده‌اند، گفت در صورت پیروزی در انتخابات سریعا آن‌ها را آزاد خواهد کرد.

ترامپ: به محض پیروزی در انتخابات، متهمان ۶ ژانویه را آزاد می‌کنم

به گزارش عرشه آنلاین، «دونالد ترامپ» گفت در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، یکی از اولین اقداماتی که به‌عنوان رئیس‌جمهور انجام می‌دهد آزادسازی متهمان و محکومان وقایع ششم ژانویه خواهد بود.

ترامپ که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شکست در برابر «جو بایدن» را قبول نداشت، مدعی تقلب گسترده در انتخابات شد و در ششم ژانویه ۲۰۲۱ از حامیانش خواست برای جلوگیری از تایید نهایی نتیجه انتخابات توسط کنگره ایالات متحده، به ساختمان کنگره سرازیر شوند.

به گزارش شبکه خبری «ان.بی.سی» ترامپ در پیامی در شبکه اجتماعی خود به نام «تروث سوشال» خطاب به حامیانش نوشت نخستین اقدامش به‌عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا این است که مرزها را بسته، نفت استخراج کرده و متهمان و مجرمان وقایع ششم ژانویه را «که بی‌گناه به زندان افتاده‌اند» آزاد کند.

این اولین‌بار است که ترامپ تا این حد قطعی و شفاف به قصد خود برای آزادی متهمان ۶ ژانویه اشاره می‌کند.

سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن در واکنش به این اظهارات ترامپ اظهار کرد این رئیس‌جمهور سابق آمریکا نشان داده برای حفظ قدرت، هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهد؛ از جمله چشم‌پوشی و حتی حمایت از خشونت سیاسی.

این سخنگو گفت: مردم آمریکا حملات وحشیانه به کنگره در ششم ژانویه را فراموش نکرده‌اند. آن‌ها می‌دانند ترامپ آنقدر خطرناک است که نباید دوباره حتی به نزدیکی اتاق بیضی (محل کار رسمی رئیس‌جمهور آمریکا) راه یابد. آن‌ها در ماه نوامبر برای حفاظت از دموکراسی و جلوگیری از ورود ترامپ به کاخ سفید، حاضر خواهند شد.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 129865

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر