شهری که در آن مرگ و خاکسپاری ممنوع شده است + عکس

در این بخش از عجیب ترین جاذبه های گردشگری سایت عرشه آنلاین، به معرفی شهر لانگیربین می پردازیم با ما همراه باشید.

شهری که در آن مرگ و خاکسپاری ممنوع شده است + عکس

در این بخش از عجیب ترین جاذبه های گردشگری سایت عرشه آنلاین، به معرفی شهر لانگیربین می پردازیم با ما همراه باشید.

اگر نگاهی به نقشه کره زمین بیاندازید، متوجه جزیره و سرزمینی به نام Spitsbergen and Jan Mayen خواهید شد که در شمال قاره اروپا و نزدیک به قطب شمال واقع شده است.

این جزیره دور افتاده که متعلق به قلمرو کشور نروژ می‌شود، میزبان شهری به نام لانگیربین است که شمالی‌ ترین شهر مسکونی در جهان به حساب می‌رود. سرزمین‌های دیگری مانند گرینلند که دارای مجاورت بیشتر به قطب شمال هستند، به دلیل نداشتن جمعیت ساکن و دائمی از این مقایسه کنار می‌روند.

همچنین جالب است بدانید که لانگیربین  توسط فردی آمریکایی به نام جان مونرو لانگ‌‌یِر (John Munro Longyear) ساخته شد که در سال ۱۹۹۹ خواستار تاسیس کمپانی حفاری خود به نام Arctic Coal بود. نام کنونی لانگیربین به معنی شهر لانگ‌یر در نروژ (Longyearbyen) است.

شهری که قبرستون نداره

در طول تاریخ شهرهای مختلفی بودند که در آن قانون ممنوعیت مردن وجود داشته است. مانند سیلیای ایتالیا در 2015، بیرتیبا میریم برزیل در 2005 یا لانخارون اسپانیا در 1999.

اما دلیل ممنوعیت مردن و خاکسپاری در اکثر این مناطق به دلیل پر شدن ظرفیت گورستان‌ها بوده که حتی ممکن بود به دلیل فوت شدن فردی، دولت بستگان وی را جریمه کند. اما در لانگیربین، گورستان‌ها محدودیتی از نظر جا و مکان ندارند، بلکه علت به تصویب رسیدن این قانون، مورد جالب‌تری ‌است.

شهری که قبرستون نداره

همانطور که اشاره شد، به دلیل سرمای زیاد زمین، لانگیربین همیشه یخ زده یا پرمافرست است. بنابراین اگر جنازه‌ای را زیر این خاک منجمد دفن کنند، جنازه تجزیه نشده و به مرور زمان سبب شیوع بیماری‌های بخصوصی می‌شود.

از سال 1950 تا کنون، این قانون در لانگیربین وجود دارد و ساکنینی که در آستانه مرگ قرار دارند را به خارج از شهر می‌برند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 127553

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر