رئیس صدا وسیما: باید سلبریتی سالم‌پروری را تقویت کنیم

رئیس صداوسیما که به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان حاضر شد با تأکید بر اینکه باید امروز گفتمان منطقه بدون اسرائیل را ترویج کنیم، خطاب به دانشجویان گفت: ما در رسانه ملی و شما در دانشگاه باید گفتمان‌سازیِ تجهیز و تسلیح جامعه به عقل، فکر، منطق، گفتمان و استدلال را پی بگیریم.

رئیس صدا وسیما: باید سلبریتی سالم‌پروری را تقویت کنیم

رئیس صداوسیما که به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان حاضر شد با تأکید بر اینکه باید امروز گفتمان منطقه بدون اسرائیل را ترویج کنیم، خطاب به دانشجویان گفت: ما در رسانه ملی و شما در دانشگاه باید گفتمان‌سازیِ تجهیز و تسلیح جامعه به عقل، فکر، منطق، گفتمان و استدلال را پی بگیریم.

به گزارش عرشه آنلاین؛ پیمان جبلی در آیین گرامیداشت روز دانشجو که با عنوان «بزرگداشت ملی مقاومت» و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تبریک روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره سه شهید دانشجو اظهار کرد: امروز بعد از گذشت ۷۵ سال‌ از تشکیل رژیم منحوس، تل‌آویو از فرودگاهی که به نام بنیان‌گذار منحوس رژیم جعلی نامگذاری کرده هر روز صدای سیلی مقاومت را می‌شنود و خون این سه شهید بزرگوار همچنان گرم و در حال جوشش است.

وی بیان کرد: حیات این رژیم منحوس هر روز و در هر فرازی از تاریخش با خونریزی، قتل، غارت، غصب، کودک‌کشی، شکنجه و نابود کردن خانه‌های مردم همراه بوده و باید بپرسیم چه طور توانسته تاکنون در دنیا به حیات منحوسش ادامه دهد و چه شد که به عنوان یک دولت در سازمان ملل پذیرفته شد.

رئیس صداوسیما ضمن مرور برخی اظهارات مقامات رژیم اشغالگر قدس درباره جنایاتی که در غزه مرتکب می‌شوند نیز گفت: ما که زجرکشیده و ستم‌کشیده رژیم صهیونیستی و آمریکا هستیم و طنین مرگ بر آمریکایمان بلند بوده چرا باید در کشورمان ثابت کنیم اسرائیل غاصب تهدیدی علیه ما و منطقه است؟ ما و شما در دانشگاه و رسانه ملی کوتاهی کردیم، اتاق فکرهای ما کجا هستند؟ ما در قبال آمریکایی که از سال ۳۲ به این سو در فرازهای مختلف باما دشمنی کرده نتوانستیم گفتمان افشا و تبیین را آنگونه که باید نهادینه سازی کنیم. نخبگان ما، دانشگاه ما و دانشگاه تهران ما کم کاری کرده است.

جبلی در ادامه از عملیات طوفان‌الاقصی به عنوان بزرگترین عملیات فریب در تاریخ یاد کرد که صهیونیست‌ها را به ذلت کشاند و تحقیر کرد و کشتار بیش از ۲۰ هزار زن و کودک و انسان بی‌گناه را رقم زد.

او گفت: جبهه مقاومت ۶۰ روز است بدون یک میلی متر عقب‌نشینی در برابر جنایات اسرائیل ایستاده‌ و شروط خودش را به اسرائیل غاصب تحمیل می‌کند و رژیم صهیونیستی است که نابود می‌شود.

رئیس صداوسیما با تأکید بر اینکه باید امروز از «منطقه بدون اسرائیل» حرف بزنیم، عنوان کرد: رژیم غاصب نتوانسته به ۱۰ درصد از امکانات و تجهیزات مقاومت صدمه وارد کند و درحالی‌ که سناریوهای بدون حماس را پس از جنگ در خیالاتش می‌پروراند ما باید گفتمان منطقه بدون اسرائیل را ترویج کنیم. رهبری هم از موضع پیروز درجنگ سخن می‌گویند. ما باید از فلسطین و مقاومت آنها درس بگیریم. ما در رسانه ملی و شما در دانشگاه باید گفتمان‌سازیِ تجهیز و تسلیح جامعه به عقل، فکر، منطق، گفتمان و استدلال را پی بگیریم.

وی همچنین کتاب «متاستاز اسرائیل» به قلم کورش علیانی را معرفی کرد و گفت: این کتاب روایت خلاقانه‌ای از شکل‌گیری رژیم صهیونیستی دارد و از نگاهی نوآورانه به اشغال فلسطین نگاه کرده است.

جبلی در بخش دیگری از این مراسم به چند پرسش مطرح شده از سوی دانشجویان پاسخ داد و درباره عملکرد رسانه ملی در پوشش وقایع غزه گفت: اگر تلویزیون را در طول دوماه گذشته دیده باشید، برنامه‌های مختلفی در قالب‌های متنوع در این باره ساخته شده است. در سال‌های گذشته هم همین‌طور بوده و روی موضوع فلسطین به صورت جدی در داخل و همچنین حوزه بین‌المللی کار می‌کنیم و ۱۸ سال است که چندین خبرنگار و مستندساز حرفه‌ای، مسلط و کارکشته در غزه و کرانه باختری داشته‌ایم.

او بیان کرد: «خضر شاهین» یکی از همین خبرنگاران است که به دلیل همکاری با ما و گزارش‌های افشاگرانه‌اش از قدس شریف پنج سال در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برد و بعد از آزادی تا به امروز در العالم فعالیت می‌کند. «اسراء البحیصی» بیش از ۱۶ سال است همکار ما در غزه و اولین شخصی است که ۱۰ سال قبل از تونل‌های حماس و مقاومت گزارش تهیه کرد.

رئیس صداوسیما خاطرنشان کرد: شبکه‌های غیرعرب زبان مانند پرس تی‌وی و هیسپان تی‌وی نیز فعالیت‌های قابل توجهی در پوشش وقایع فلسطین دارند. پرس ‌تی‌وی بارها از ماهواره و شبکه‌های کابلی اروپا و آمریکا و حسابش در شبکه‌های اجتماعی حذف ‌شده است؛ هیسپان تی‌وی و العالم هم همین‌طور و لابد آنها تاثیرگذاری شبکه‌های ما را دریافته‌اند. سه ماه پیش موضوع مورد بحث در پارلمان انگلیس برنامه «فلسطین، محرمانه‌زدایی» بود که چه طور توانسته میزان قابل توجهی مخاطب در آنجا جذب کند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی روی ماهواره و شبکه‌های کابلی تحریم است و از شبکه‌های اجتماعی حذف می‌شود گفت: خبرنگارالعالم در زمان اشغال عراق توسط امریکا به نوشته یکی از مجلات اروپایی، سرشناس‌ترین سلبریتی عراق شده بود، زیرا مردم فقط العالم را از طریق فرستنده‌های زمینی می‌توانستند ببینند. ما در حد وسع و توان کار کرده‌ایم هرچند باید نارسایی‌ها را برطرف کنیم.

او همچنین به تقویت فکر و هدف در برنامه‌سازی‌ها در دوره تحول اشاره و تأکید کرد: صداوسیما کارخانه چهره‌سازی نیست و باید زمان بگذرد و برنامه‌سازی شود تا چهره‌هایی شناخته شوند. وقتی ما عزممان را جزم کردیم که بنای تلویزیون بر سلبریتی‌محوری نباشد، باید همه جوانبش را بپذیریم و سلبریتی سالم‌پروری را تقویت کنیم.

جبلی ادامه داد: ما در را به روی هیچ هنرمندی که علاقه‌مند باشد در چارچوب‌ها و ضوابط با ما کار کند نبسته‌ایم و هرکسی هم این را بگوید خودش در را به روی خودش بسته است. چندی پیش هم یکی از هنرمندان روی آنتن زنده تلویزیون همین‌ انتقادها را بازگو کرد در حالی که داشت این انتقادها را از طریق آنتن همین رسانه بیان می‌کرد.

رئیس صداوسیما در پایان تصریح کرد: هرگونه جوسازی، تهمت، حاشیه‌سازی، افترا، بولتن سازی و شب‌نامه‌نویسی باعث نمی‌شود ما از عهدی که با رهبری و مردم برای تحول بسته‌ایم کوتاه بیاییم؛ آبرویمان را گذاشته‌ایم و در این مسیر از هیچ زخم زبان، تهمت و افترایی هم نمی‌ترسیم.

منبع: دیده بان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 117081

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر