بدترین گوشی‎های سامسونگ را بشناسید! + لیست قیمت انواع گوشی سامسونگ

در این مقاله می خوایم به شکست های بزرگ سامسونگ از کوچیک البته به بزرگ بپردازیم، اشتباهاتی که توی ۱۰ ۱۵ سال گذشته سامسونگ انجام داده و ضررهای زیادی هم برایش داشته است.

بدترین گوشی‎های سامسونگ را بشناسید! + لیست قیمت انواع گوشی سامسونگ

قیمت موبایل و قیمت گوشی ها بازار در چه رنجی است ؟ قیمت موبایل طی چند ماه اخیر نوسان زیادی داشته است. قیمت موبایل طی چند ماه اخیر نوسان زیادی داشته است. قیمت دلار نیز بر قیمت موبایل تاثیرگذار بوده است. قیمت موبایل‌های پرفروش با توجه به  قیمت دلار هر روز در حال نوسان است.آخرین  قیمت موبایل  چند است ؟

در  این مقاله می خوایم به شکست های بزرگ سامسونگ از کوچیک البته به بزرگ بپردازیم، اشتباهاتی که توی ۱۰ ۱۵ سال گذشته سامسونگ انجام داده و  ضررهای زیادی هم برایش داشته است.بیشتر بخوانید :قیمت جدید گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون /قیمت ارزان‌ترین و گران‌ترین گوشی‌های محبوب بازار

 

صفحه نمایش خمیده گوشی Note ۴

بریم سراغ شکست های سامسونگ توی سال ها و ادوار مختلف. طبق بررسی هایی که مجله تخصصی موبو به عمل آورده است شکست اول که ضعیفترین شکتسش هم بوده نمایشگر های خمیده بود، توی گلکسی نوت ۴ اومد یه سری نمایشگر خمیده گذاشت و اسمش رو هم گذاشت نوت ۴ ادج و اگه یادتون باشه یه سری گوشی بود که از یه طرف صاف بود ولی از یه طرف دیگه کج و خمیده، بعد توی اون نوار بغل می تونستی یه سری کار ها بکنی، اعلان ها رو ببینی، یه سری برنامه ها اون بقل باز بشه و یا خط کش بشه. این پنل چند تا ایراد اساسی داشت، یکی اینکه چرا فقط یه سمتش بود؟ اگه یکی چپ دست بود با سمت خمیده نمی تونست کار کنه و نکته بعدی اینکه اکثر آدم ها گوشی رو عمودی میگیرن در حالی که این یه جوری ساخته شده بود که تو باید افقی میگرفتیش که بشه باهاش کار کرد. بعد یه تکه جدای از نمایشگر اصلی خود گوشی بود ولی بعد از یه مدت کم کم اینو یه ذره پخشش کرد تا به لبه های دیگه هم برسه و در مرحله بعدی محتوای مجزا رو از توش حذف کرد و بعد مجدد در گوشی های دیگه هم ازش استفاده کرد، ولی بعد اومد دید این خمیده بودنه باعث میشه هم گلس روش به راحتی نچسبه و هم مکافات برای کاربر داره و هم اگه بیفته زمینه خیلی راحت میشکنه، الان دیگه فقط روی گوشی های اولترا پرچمدارش یه ذره خمیدگی میده که بگه ما هنوز این نمایشگر خمیده رو داریم که یه ذره نسبت تصویرش بیشتر باشه. این یکی از کوچکترین شکست های سامسونگ بود.

 گوشی خمیده Galaxy Round

توی سال ۲۰۱۳ ال جی اومد یه حرکتی زد و گفت که من گوشی خمیده بهتون میدم و LG G flex رو تولید کرد که یه خمیدگی موزی شکلی توی کل گوشی داشت و این باعث می شد خیلی راحت تر موقع مکالمه بغل گوش قرار بگیره. خود ال جی هم میگفتش که وقتی بخواید دستتون بگیرید بتونید به بالای گوشی راحت تر دسترسی داشته باشید. البته خب خود ال جی هم شکست خورده بود ولی از اون شکست بدتر رو سامسونگ با گلکسی روند تجربه کرد و اومد این گوشی رو به صورت موزی شکل ولی به صورت طولی ساخت که توی دستتون راحت تر قرار بگیره. اعتقادش هم این بود که راحت تر می تونید گوشی رو تاچ بکنید. شما تصور کن یه چیزی کج و اریب رو بخوای بزاری بغل گوشت یا دستت بگیری، یه چیز احمقانه ای بود که کلا ۱۰ هزار نسخه فروخت و خیلی زود فهمید که شکست خورده و همون موقع توی سال ۲۰۱۳ عطاش رو به لقاش بخشید و کلا گلکسی Round رو جمع کرد و رفت پی کارش. سامسونگ خیلی زود این شکست رو فهمید و جمعش کرد، واسه همین هم جزو دومین شکست های این شرکت به حساب میاد و خیلی شکست عجیبی نیست ولی یکی از پروژه هایی بود که سامسونگ در اون سوخت داد.

 کمرا فون Galaxy S۴ Zoom

شکست بعدی که یه مقداری سامسونگ توش بیشتر فرو رفت توی سال ۲۰۱۳ یعنی دقیقا چند ماه بعد از اون گلکسی روند پیش اومد. سامسونگ دید که نوکیا یه گوشی ۸۰۸ ریویو زده و اومده توش از یه دوربین شبیه به دوربین های دیجیتالی حرفه ای گذاشته، سامسونگ هم اومد گفت که من نباید عقب بمونم و اومد گلکسی s۴ zoom رو عرضه کرد که یه گوشی مثل دوربین یا به اصطلاح کمرا فون بود و یه دوربین قلمبه توی قسمت پشتیش بود که مثلا تو دستتون بگیرید و مثل یه دوربین دیجیتال ازش استفاده کنید. یه لنز اپتیکال داشت که به صورت فیزیکی میتونس دیافراگمش رو تغییر بده و تا ۱۰ برابر روی سوژه ها زوم کنه. یه گوشی زمختی بود که خیلی تو دست راحت نبود، یعنی یه چیز واقعا بد دست و گنده. به خاطر همین موارد شکست خورد. توی همون موقع ها لومیا اومد یه گوشی داد به اسم لومیا ۱۰۲۰ که دقیقا رقیب همون s۴ zoom سامسونگ بود و اومد با یه قیمت خیلی ارزون تر از سامسونگ ولی با یه کوالیتی و کیفیت که روی کاغذ سامسونگ ادعا میکرد میتونه بده ولی زور میزد که بهش برسه رو لومیا ۱۰۲۰ ارزون تر به مخاطب میداد ولی جفتشون کلا شکست خوردن. کلا یه چیز احمقانه ای بود که نمیدونم چرا سامسونگ روی اون پافشاری میکرد، چون یه نسل دوم هم برای این گوشی داد که توی قسمت پشتی یه برآمدگی گند برای گرفتن راحت توی دست قرار داد، یه فلاش براش گذاشت و گوشی یه مقداری زمخت تر شد و از طراحی همون گلکسی s۵ استفاده میکرد ولی بازم شکست خورد و کلا سامسونگ قید کمرا فون رو زد و این نوع گوشی رو توی آشغالی انداخت.

 گوشی پروژکتور همراه Galaxy Beam

شکست بعدی شکستی بود که سامسونگ سه سال روش پافشاری کرد و چیزی نبود جز گلکسی Beam! سامسونگ یه دونه ویدیو پروژکتور رو گذاشت رو گوشی و شما میتونستی با یه رزولوشن خیلی پایین و کم ویدیو رو بندازی رو دیوار و با یه ابعاد بزرگ ببینی. ولی باگ اصلی قضیه کجا بود؟ گلکسی بیم در کنار رزولوشن پایینش که یه آشغال به تمام معنا بود و شما هیچی از کیفیت فیلم نمیفهمیدی، کلا سه چهار ساعت بیشتر نمی تونست شارژ نگه داره و ویدیو بهتون نشون بده و اگر ۱۰۰ درصد شارژ داشت و باتری کاملا پر بود، میتونستی یه فیلم دو ساعته رو به زور ببینی و بعدش باید گوشی رو میذاشتی کنار! خوب چه کاریه میریم یه ویدیو پروژکتور می خریم دیگه! گوشی ویدیو پروژکتور باشه، اگه بخوام فیلم ببینم و یا اگه بخوام چت بکنم برای چی باید بندازم رو دیوار چت بکنم؟ خب چجوری تایپ بکنم؟ یه چیز احمقانه ای بود که سامسونگ از ساختش کوتاه نمی اومد و تا سال ۲۰۱۰ سه نسل ازش تولید شد. سامسونگ بی خیال نشد تا شکست خورد و ضرر سنگینی هم روش کرد. به نظر شما الان این ایده جواب میده؟ نه دیگه الان یه عینک میزنی همه زندگیت میاد جلوی چشمت و کلا تو یه بازی دیگه وارد میشی.

 گوشی Galaxy S۵

اما یکی از بزرگترین شکست های سامسونگ پروژه گلکسی s۵ بود. گلکسی S۵ سامسونگ با کلی هیاهو و سر و صدا عرضه شد ولی اینقدر شکست بدی واسه سامسونگ بود که حتی یک بار هم آمار رسمی فروشش رو منتشتر نکرد. یعنی اینقدر فروشش افتضاح بود که سامسونگ توی سال ۲۰۱۴ که این گوشی رو عرضه کرد، سهم بازارش از ۳۳ درصد رسید به ۲۵ درصد! هیچ وقت هم نگفت که چقدر از این گوشی فروخته شده، حالا چرا این اتفاق افتاد؟ یه علت خیلی بزرگ داشت، اون موقع تب و تاب گوشی ها و بازار موبایل به سمت طراحی و متریال با کیفیت رفته بود و سامسونگ بعد از S۴ فوق العاده و معرکه که رکوردهای فروش رو جابجا کرده بود سال بعد اومد از بدنه با یه پلاستیک آشغال و دون دون شکلی استفاده کرد که چقدر هم سوژه شد و چقدر هم مسخره اش کردن! مثلا اون زمان میگفتن که طراحیش شبیه چسب زخمه اینقدر که پشتش دون دون بود! واقعا امار فروش این گوشی افتضاح بود و یه شکست بزرگ و تمام معنا واسه سامسونگ محسوب می شد، یعنی به قدری شکست بدی بود که توی نسل بعدی یعنی S۶ سامسونگ هر چی بلد بود رو آورد وسط بازی، دو سه تا مدل و طرح ازش داد بیرون، جنس بدنه رو شیشه ای کرد، برای فریم از آلومینیوم استفاده کرد و کلی خوشگلش کرد ولی چه میشه کرد که اس ۵ شکست خورد و هیچ آمار رسمی از فروش این گوشی حتی یکبار هم از سمت سامسونگ بیرون نیومد. یه پورت شارژ بی خودی هم داشت اون موقع که همه میکرو usb داشتن، این از پورت تایپ بی استفاده میکرد، که دو تکه بود و هیچ جا پیدا نمی شد، فقط دو ساعت باید دنبال یه کابلی می گشتی که به گلکسی اس ۵ بخوره.

 انفجار گوشی Galaxy Note ۷

بریم سراغ بزرگترین شکست سامسونگ که احتمالا همه در جریانش هستن یعنی گلکسی نوت ۷! اینجا سامسونگ بد جور شکست خورد، اینقدر شکست بزرگ بود که بعضی ها میگن این بزرگترین شکست توی دنیای گوشی های هوشمند حساب میشه، چرا؟ چون گلکسی نوت ۵ یه عملکرد بی نقص و معرکه از خودش نشون داده بود که همه رو طرفدار سری نوت سامسونگ کرده بود و سامسونگ اومد سری ۶ رو کلا بی خیال شد و حذف کرد، یعنی هیچی به نام نوت ۶ نداشتیم و یهو اومد از نوت ۵ پرید رو نوت ۷ که بگه این ارتقا یه ارتقا عجیب غریب و خیلی خفنه! گوشی هم که به بازار عرضه شد همه به به و چه چه میکردن و از این همه امکانات و قابلیت در کنار خوش ساختی و خفن بودن این گوشی تعریف میکردن ولی یه مدت که گذشت گوشی های نوت ۷ شروع کردن به آتیش گرفتن و دیگه در جریات هستید. باتری ها میترکید، آتیش میگرفت از بس که ظرفیت باتری زیاد بود و سامسونگ همون اول یه فراحوان داد و گفت گوشی هاتون رو بیارید پس بدید و یه دونه دیگه به همه آدمهایی که گوشی هاشون ترکیده بود داد. در حدی قضیه فاجعه بود که توی خیلی از کشورها ورود گوشی نوت ۷ به هواپیما ممنون شده بود و میگفتن ممکنه اون بالا بترکه و هواپیما سقوط کنه!

قضیه اینجا تموم نشد و اون گوشی هایی که توی فراخوانی عوض کرده بود، باز هم ترکیدن که دیگه سامسونگ فراخوان داد و گفت معذرت میخوام گوشی ها رو پس گرفت و کلا پول ها رو پس داد. مدیر عامل سامسونگ هم اومد تا کمر خم شد و عذر خواهی کرد. سامسونگ و طرفدارهای سامسونگ اون سال یکی از بدترین و ….ترین! اتفاقاقت زندگیشون رو تجربه کردن. سامسونگ اومد بعدش یه نوت ۷ فن ادیشن عرضه کرد و یه مقداری ظرفیت باتری رو کمتر کرد که آتیش نگیره ولی دیگه هیچ کسی اعتماد نکرد به این گوشی و کلا آدم ها دیگه سراغ و سمت این گوشی نرفتن ولی سال بعد سامسونگ با نوت ۸ اومد و یه کامبکی به بازار زد ولی هنوز عرضه گلکسی نوت ۷ یکی از بزرگترین شکست های سامسونگ و چه بسا دنیای اسمارت فون ها توی مدت حیات ۱۰ ۱۵ گذشته اونها به حساب میاد.

 برچسب طلقی و نمایشگر Galaxy Fold ۱

یه شکست دیگه که یکی مونده به آخر و قبل از همون نوت ۷ بود ولی چون برای گفتن این داستان نوت ۷ ذوق داشتم یادم رفت گلکسی فولد نسل ۱ بود. این گوشی که عرضه شد روی نمایشگر دوم یه دونه برچسب پلاستیکی بود که محافظ صفحه نمایش به حساب میومد و وقتی کسایی که این گوشی رو خریدن این محافظ رو میکندن و فکر میکردن از این طلق هایی هست که میچسبونن به صفحه نمایش و چیز خیلی خاص و مهمی نیست ولی نمایشگر با این کار به فنا میرفت و گرد و خاک کاملا می رفت وسط لولای گوشی. همین مورد باعث شد نسل ۱ گلکسی فولد هم یکی از بزرگترین شکست های سامسونگ باشه و همین موضوع کاری کرد که فولد ۱ یه عرضه خیلی کم و کوچیکی بکنه و خیلی زود داستانش جمع شد تا سامسونگ بره سراغ نسل دوم و دیگه خیلی به نسل ۱ نپردازه.

قیمت انواع گوشی سامسونگ
مدل ظرفیت دوربین/ مگاپیکسل قیمت/ تومان
 Galaxy S۲۳ Plus دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۵۰
۴۴,۰۰۰,۰۰۰
 Galaxy Z Fold۴ دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت ۵۰
۶۱,۰۰۰,۰۰۰
Galaxy A۳۳ ۵G دو سیم کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت ۴۸
۱۱,۱۵۰,۰۰۰
Galaxy A۳۴ ۵G دو سیم کارت + شارژر سامسونگ ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت ۴۸
۱۰,۵۰۰,۰۰۰
 Galaxy A۰۴s دو سیم کارت ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت ۵۰
۴,۵۱۰,۰۰۰
 Galaxy S۲۰ FE ۵G دو سیم کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۵۰ ۱۶,۸۰۰,۰۰۰
منبع: اقتصاد آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 113998

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر