هفت راهکار کلیدی برای داشتن پوست شفاف و روشن

شاید آرزو می کنید که در مقابل دیدگان همه، زیبا و خوش چهره بنظر بیایید و همه از شما راز داشتن پوستی شفاف و روشن را جویا شوند. این یک آرزو نیست، شما قادر هستید با رعایت هفت راهکار طلایی، جوانی و شفافیت را به پوستتان هدیه دهید.

هفت راهکار کلیدی برای داشتن پوست شفاف و روشن

شاید آرزو می کنید که در مقابل دیدگان همه، زیبا و خوش چهره بنظر بیایید و همه از شما راز داشتن پوستی شفاف و روشن را جویا شوند. این یک آرزو نیست، شما قادر هستید با رعایت هفت راهکار طلایی، جوانی و شفافیت را به پوستتان هدیه دهید.

به گزارش عرشه آنلاین، اگر به دنبال عدم رعایت اصول مراقبت پوست، پوستتان خشک، چین و چروک دار، لکه لکه شود، شما به پیری زودرس پوست صورت مبتلا شده اید که اصلا مناسب نیست. زیبایی و داشتن پوستی شفاف و روشن حق شماست.

بدون مالیدن کرم ضد آفتاب بر پوست از منزل خارج نشوید!

تابش مسقیم و طولانی مدت نور خورشید بر وست صورت باعث ایجاد پیری زودرس می گردد. توصیه می کنیم چه هوا سرد باشد چه گرم، چه آفتابی باشد چه ابری، چه صبح زود باشد چه ظهر یا بعد از ظهر، هر وقت قرار است از منزل خارج شوید، کرم ضد آفتاب بر پوست بمالید.

توجه داشته باشید که یک کرم ضد آفتاب خوب باید قدرت اشعه گیری مناسبی هم داشته باشد پس از کرم هایی با SPF بالای ۳۰ استفاده نمایید.

نوع پوست خود را بشناسید!

شما باید با مراجعه به پزشک، نوع پوست خود را بشناسید و از شوینده ها و مواد آرایشی بهداشتی متناسب با جنس پوستتان مصرف نمایید. جنس پوست هر فرد ویژگی های منحصر بفرد خودش را دارد، وقتی خصوصیات پوستتان را بشناسید، گام بزرگی در داشتن پوستی شفاف و روشن برداشته اید.

لایه برداری پوست؛ یک اقدام مناسب

لایه‌برداری با دست (بدون استفاده از دستگاه) یا به وسیله برس‌های مخصوص لایه‌برداری به روشن شدن پوست کمک می‌کند فلذا سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین می‌ رود و پوست تازه ای را از زیر لایه‌ی رویی بیرون کشیده می شود.

شستشو به اندازه با رعایت اصول صحیح

اصولا روزانه دوبار شستن صورت کافی است. البته مهم این است که بدانید پوست خشک نسبت به پوست چرب به شستشو حساس تر است فلذا توصیه می کنیم یک شوینده مناسب پوست برای شستشوی روزانه انتخاب کنید.

پوست صورتتان را آرام بشویید و کامل آب بکشید، گاهی کف شوینده ها در چین و چروک های بالای پلک و بین مژه ها و ریش و سبیل می ماند که برای پوست اثر مخرب دارد.

دوست عزیزم، وسواس شستشوی صورت یک فکر مزاحم و غیر واقعی است صرفا برای آزار دادن ذهن و سلب کردن آرامشتان! پس با آن مبارزه نمایید. اگر وسواس شستشوی صورت دارید، زیبایی چهره را خیلی سریع از بین خواهید برد. لطفا اعتدال را در شستن پوست صورت رعایت فرمایید و از وسواس دوری کنید.

یک مرطوب کننده خوب انتخاب کنید.

بعد از هر بار شستشوی صورت و استحمام، پوست صورتتان را با مقداری مرطوب کننده مناسب، نه خیلی کم و نه خیلی زیاد، مالش دهید. کرم مرطوب کننده کمک شایان توجهی در داشتن پوستی شفاف و روشن به شما خواهد کرد.

روشن کننده های طبیعی پوست

شاید بهره بردن از یکسری مواد طبیعی از قبیل قطعات سیب زمینی، خمیر زردچوبه، قطعات آلوئه ورا، آب نارگیل تازه وغیره اگر روی پوست مالیده شود شاید درجاتی از روشن کردن پوست ایجاد نماید.

ماسک های لایه بردار

استفاده کردن از ماسک های لایه بردار از قبیل عسل، زردچوبه و جوی دوسر، ماست یا شیر و گلاب که دارای خواص ضد اکسیدانی هستند می تواند در لایه برداری سطحی و داشتن پوستی شفاف و روشن موثر باشد.

ما اصلا توصیه نمی کنیم که خودسرانه هر ماده طبیعی یا غیر طبیعی که بدستتان می آید، صرف اینکه از دوستان و آشنایان شنیده اید که برای پوست خوب است، بر روی پوست خود بمالید. پوست لطیف ترین بخش بدن است. پس لطفا بدون مشورت با پزشک، چنین اقدامی نکنید. شاید جنس پوستتان با آن ماده طبیعی به ظاهر بی عارضه همخوانی نداشته باشد.

دوست عزیز، لطفا به تبلیغات انواع و اقسام کرم ها و مواد آرایشی که ادعا می کنند در سریعترین زمان پوستتان را بازسازی می کند توجهی نکنید، داشتن پوستی شفاف و روشن کار چندان پیچیده ای نیست. شما با رعایت اصول بهداشتی پوست براحتی به این مهم دست خواهید یافت.

 محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست./سلامت

دیگر رسانه ها

کدخبر: 113894

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر