احکام محکومیت سنگین الهه محمدی و نیلوفر حامدی صادر شد/ احراز اتهام همکاری با دولت آمریکا +جزییات

احکام بدوی الهه محمدی و نیلوفر حامدی صادر شد/ احراز اتهام همکاری با دولت آمریکا

احکام محکومیت سنگین الهه محمدی و نیلوفر حامدی صادر شد/ احراز اتهام همکاری با دولت آمریکا +جزییات

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییئه نوشت حکم نیلوفر حامدی و الهه محمدی اعلام شد

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه  شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی، پس از رسیدگی به پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی دو خبرنگار بازداشتی در اعتراضات سال گذشته، هر ۲ متهم را در ۳ عنوان اتهامی مجرم شناخته و رای خود را صادر کرد.

 بنا به اعلام خبرگزاری قوه قضائیه رای پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی صادر شد.

نیلوفر حامدی؛ ۷ سال حبس

براساس رای صادره، خانم الهه محمدی «به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا»، به تحمل شش سال حبس، و به‌خاطر «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضدامنیت کشور» به پنج سال حبس، و به «اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» به تحمل یک سال حبس محکوم شد.

خانم نیلوفر حامدی نیز به «اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا به تحمل ۷ سال حبس»، به‌خاطر «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضدامنیت کشور» به پنج سال حبس، و به «اتهام  فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» به تحمل یک سال حبس محکوم شد.

در ادامه خبر رسمی منتشر شده در پایگاه رسمی قوه قضاییه آمده است: «همچنین، هر ۲ متهم، خانم‌ها محمدی و حامدی، با‌توجه به اقدامات ضدامنیتی، به استناد بندهای پ، ح و ذ ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲، به عنوان مجازات تکمیلی به مدت ۲ سال از عضویت در احزاب، گروه‌ها، دسته‌جات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات محروم شدند.»

این دو خبرنگار روزنامه شرق و روزنامه هم‌میهن بیش از یک سال است که در بازداشت موقف به‌سر می‌برند. نکته‌ای که پیش‌تر انتقادات زیادی را به وجود آورده بود. در رای دادگاه در این خصوص آمده است: ایام بازداشت به استناد ماده ۲۷ قانون مجازات اسلامی کسر و محاسبه خواهد شد. 

حالا نگاه اهالی مطبوعات و بسیاری دیگر به دادگاه تجدیدنظر است. طبق گزارش منتشر شده این دو خبرنگار ۲۰ روز فرصت دارند درخواست تجدید نظر بدهند. 

درصورت تایید حکم از سوی دادگاه تجدید نظر، متهمان مجازات اشد (شش سال حبس برای خانم الهه محمدی و ۷ سال حبس برای نیلوفر حامدی) را تحمل خواهند کرد.

در این گزارش آمده است: «در پرونده هر دو فرد مذکور، مستندات اثبات شده‌ای از ارتباط با برخی نهادها و افراد مرتبط با دولت آمریکا وجود دارد که به صورت آگاهانه انجام می‌شده و اهداف ضد امنیتی را دنبال می‌کرده است.»

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 111206

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر