جزئیات عفو رهبری /تبدیل مجازات ۵۱ اعدامی به حبس

از مجموع ۲ هزارو ۲۸۴ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله، هزار و ۱۷ نفر منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده آنان و هزار و ۲۶۷ نفر باقی‌مانده مشمول تخفیف مجازات شدند.

جزئیات عفو رهبری /تبدیل مجازات ۵۱ اعدامی به حبس

معاون قضایی قوه قضاییه جزئیات عفو مقام معظم رهبری به مناسبت فرارسیدن میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع) را اعلام کرد.

به گزارش عرشه آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی معاون قضایی قوه قضائیه درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی از سوی مقام معظم رهبری به مناسبت فرارسیدن میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع) بیان کرد: در این مرحله ۲۲۸۴ نفر که پرونده آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود، شرایط استحقاق عفو را داشتند اسامی آنان پس از تایید و ارسال ریاست قوه قضاییه به محضر مقام معظم رهبری، مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

وی افزود: از مجموع ۲۲۸۴ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله ۱۰۱۷ نفر منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده آنان و ۱۲۶۷ نفر باقیمانده مشمول تخفیف مجازات شدند.

معاون قضایی قوه قضاییه ادامه داد: از مجموع افرادی که در این نوبت مشمول عفو شده‌اند، ۲۰۰۴ نفر پرونده آنان مربوط به دادگستری‌ها و محاکم عمومی و انقلاب، ۲۴۷ نفر مربوط به سازمان تعزیرات حکومتی و ۳۳ پرونده دیگر مربوط به سازمان قضایی نیروهای مسلح بود.

رحیمی گفت: ۵۲ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند مجازات قطعی آن اعدام بود که با تخفیف مجازات آنان به حبس تغییر کرده است، ۴۱ نفر از محکومان اتباع بیگانه از کشورهای مختلف، ۱۳ نفر محکومین پرونده‌های امنیتی و ۲۳۷ نفر زن بوده‌اند.

منبع : ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 108398

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر