تخم مرغ

صبحانه تخم مرغ نمی‌خوری؟! خیلی ضرر می‌کنی

تخم مرغ یکی از خوراکی‌های محبوب برای وعده صبحانه است که طرفداران بسیاری دارد درعین حال کسانی هم هستند که اصلا به این فراورده‌ی مرغی علاقه‌ای ندارند!

صبحانه تخم مرغ نمی‌خوری؟! خیلی ضرر می‌کنی

 

تخم مرغ یکی از خوراکی‌های محبوب برای وعده صبحانه است که طرفداران بسیاری دارد درعین حال کسانی هم هستند که اصلا به این فراورده‌ی مرغی علاقه‌ای ندارند!

به گزارش عرشه آنلاین، خوردن تخم مرغ سرشار از فایده است و این نعمت الهی از مواد مغذی زیادی تشکیل شده است که به هر شکل که آن را درست کنید و میل بفرمایید از فواید آن بهره مند خواهید شد.

خوردن تخم مرغ در وعده صبحانه چه کار با بدن می‌کند؟!

کاهش وزن

در اینکه تخم مرغ به صورت آب‌پز یا نیمرو صرف شود انواع سلیقه‌ها زیاد است. ورزشکاران بیشتر گرایش به تخم مرغ آبپز دارند چون به این شیوه تخم مرغ بدون روغن و کره درست می‌شود و چربی و کالری زیادی ندارد. در نتیجه باعث کاهش وزن می‌شود! ضمن اینکه به خاطر احساس سیری زیادی که ایجاد می‌کند رغبت شما به صرف وعده‌های غذایی بیشتر یا خوردن هله هوله‌ها کمتر خواهد شد.

کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی

تخم مرغ میزان کلسترول خوب بدن را افزایش می‌دهد. کلسترول خوب که با نام HDL شناخته می‌شود برای بدن مفید است و افرادی که میزان زیادی از آن را در بدن دارند از حملات قلبی و سکته ایمنی بیشتری خواهند داشت.

داشتن مواد مغذی کامل و کمک به عضله سازی

تخم مرغ به خودی خود، یک غذای کامل است! هر ماده غذایی که بدن شما نیاز دارد در آن موجود است. از انواع ویتامین‌ها گرفته تا آهن و منیزیم و فسفر. به خاطر پروتئین بالایی هم که دارد برای رشد عضلانی خیلی مفید است.

بالا بردن ایمنی بدن

تخم مرغ به خاطر داشتن ویتامین D بالا، باعث استحکام و تقویت استخوان‌های بدن می‌شود. سطح ایمنی بدن را هم خیلی خوب در اندازه زیادی حفظ می‌کند.

جلوگیری از کم خونی

ویتامین B۱۲ موجود در تخم مرغ یک کار حیاتی که دارد تشکیل گلبول‌های قرمز خونی است. به همین علت برای رفع کمخونی اهمیت بالایی دارد. همینطور داشتن اسیدفولیک به تخم مرغ کمک می‌کند که منبعی مناسب برای درمان کم خونی باشد.

جلوگیری از پیری زودرس

تخم مرغ ویتامین E دارد و این ویتامین به مراقب از پوست معروف است و از روند پیری زودرس هم جلوگیری می‌کند.

در خوردن تخم مرغ به عنوان صبحانه تردید به خود راه ندهید. اگر آن را در وعده صبح، با آب پرتقال همراه کنید جذب آهن آن را هم بالاتر خواهید برد و برای یک روز پر انرژی و سرشار از سلامتی حاضر خواهید بود./فرارو

دیگر رسانه ها

کدخبر: 105701

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر