خبر مهم درباره نرخ سود بانکی | کدام بانک‌ به سپرده شما سود 25 درصد می‌دهد؟ +جدول

تغییراتی که به تازگی در نرخ سود سپرده بانکی ایجاد شده است، بسیاری از مردم را نسبت به انتخاب بانک برای ایجاد سپرده، دچار تردید کرده است. در این گزارش به مقایسه سود سپرده 23 بانک‌ می‌پردازیم. لازم به ذکر است که همه اطلاعات این گزارش، از تماس با شعب این بانک‌ها جمع‌آوری شده‌اند

خبر مهم درباره نرخ سود بانکی | کدام بانک‌ به سپرده شما سود 25 درصد می‌دهد؟ +جدول

سود بانکی چقدر است کدام بانک‌ها بالاترین نرخ سود بانکی را پرداخت می‌کنند؟. چندی پیش بانک مرکزی ایران در اطلاعیه‌ای، نرخ جدید سود بانکی و بهره بانکی را اعلام کرد. آمانرخ سود بانکی در کدام بانک بیشتر است ؟ جدول جدید سود بانکی در بانکهای مختلف را بخوانید و ببینید . 

بانک مرکزی ایران با صدور یک اطلاعیه جدید، نرخ جدید انواع سود بانکی را اعلام کرد. آخرین اخبار بانکی و اطلاعیه‌ها بانک مرکزی ایران درباره وام بانکی، نرخ سود بانکی و بهره بین بانکی را در عرشه آنلاین بخوانید.

بیشتر بخوانید: خبر مهم از نرخ‌های جدید سود بانکی | شرط دریافت سود ۲۳ درصدی سپرده‌های بانکی اعلام شد

بهمن ماه سال گذشته بود که بانک مرکزی در بخشنامه‌ای مصوبه شورای پول و اعتبار درباره اصلاح نرخ سود سپرده و تسهیلات را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. به این ترتیب حداکثر نرخ سود بانکی به 22.5 درصد برای سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت با سررسید سه ساله افزایش یافت.

کدام بانک‌ها بالاترین نرخ سود بانکی را پرداخت می‌کنند؟

بانک آینده و بیشترین نرخ سود بانکی

 تجارت‌نیوز نوشت : در مرداد ماه 1402 نرخ سود بانکی بلندمدت بانک‌ها از 18 درصد تا 25 درصد متغیر است. البته برخی از این سپرده‌ها تنها نام سپرده بلندمدت را یدک می‌کشند و بانک‌ها برای جذاب‌تر کردن آنها شرایطی را مهیا کرده‌اند که مشتریان بتوانند بدون پرداخت جریمه، پس از مدت زمان مشخصی مبلغی را از سپرده خود برداشت کنند یا آن را ببندند.

پیگیری‌ها حاکی از آنند که بیشترین سود پرداختی در شبکه بانکی مربوط به بانک آینده است و این بانک به سپرده‌هایی که حداقل موجودی آنها یک میلیارد تومان باشد، سودی 25 درصدی پرداخت می‌کند.

سود سپرده 23 درصدی در 23 بانک

23 بانک و موسسه اعتباری دیگر، حداکثر سود بانکی 23 درصدی را به سپرده‌‌گذاران خود پرداخت می‌کنند. اما حداقل موجودی سپرده‌ها در این بانک‌ها متفاوت است. برای مثال این میزان در بانک‌های سامان و رفاه کارگران معادل 500 میلیون تومان و در بانک ایران زمین نیز 300 میلیون تومان است.

حداقل موجودی این سپرده‌های 23 درصدی برای بانک‌های اقتصاد نوین، تجارت، پاسارگاد، کارآفرین و همچنین موسسات اعتباری ملل و نور برابر با 200 میلیون تومان است.

پنج بانک سرمایه، پارسیان، گردشگری، سپه و کشاورزی نیز برای پرداخت سود 23 درصدی، سپرده‌هایی با حداقل موجودی 100 میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

با این وجود مبلغ این سپرده‌ها در بانک‌های شهر، دی، مسکن، توسعه تعاون، سینا، صادرات، صنعت و معدن، ملت و پست بانک، تنها یک میلیون تومان است.

کمترین سود بانکی در کدام بانک‌ها پرداخت می‌شود؟

بانک ملی ایران، بزرگترین بانک دولتی کشور، به سپرده‌های مشتریان خود حداکثر 20 درصد سود بانکی پرداخت می‌کند. حداقل مبلغ موردنیاز برای افتتاح حساب در بانک ملی برای دریافت این سود نیز 100 میلیون تومان است.

کمترین سود بانکی اما مربوط به دو بانک توسعه صادرات و خاورمیانه است. بیشترین سودی که این بانک‌ها به سپرده‌گذاران خود پرداخت می‌کنند 18 درصد و حداقل مبلغ این سپرده‌ها نیز برابر با یک میلیون تومان است.

با این حال، تورم‌های بالا در اقتصاد کشور باعث شده است که مردم تمایلی به سپرده‌گذاری در شبکه بانکی با این نرخ‌ها نداشته باشند، از همین روی، بانک‌ها با ترفندهای مختلف از جمله تعیین حداقل مبلغ سپرده، سعی می‌کنند که سود سپرده بیشتری به مشتریان خود پرداخت کنند.

سود بانکی

بانک آینده

سپرده‌های بانک آینده یک ساله هستند و این بانک، سودی 25درصدی را به این سپرده‌ها پرداخت می‌کند. حداقل مبلغ سپرده 1 میلیارد میلیون تومان است و برداشت از آن پس از یک ماه، بدون جریمه خواهد بود.

بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصاد نوین به سپرده‌های بلندمدت کمتر از ۲۰۰میلیون تومان، سود ۱۸درصد پرداخت می‌کند. همچنین سپرده‌های با مبلغ ۲۰۰میلیون تومان به بالا، سود 23درصد دریافت خواهند کرد.

بانک ایران زمین

در ادامه مقایسه سود سپرده بانک‌ها، به سراغ بانک ایران زمین رفته‌ایم. این بانک مبلغ سود پرداختی به سپرده‌های خود را بسته به مبلغ سپرده، به سه گروه تقسیم کرده است. کف مبلغ این سپرده‌ها ۱۰میلیون تومان است و بانک ایران زمین تا سقف ۳۰۰میلیون تومان، سودی 23درصدی را پرداخت می‌کند.

بانک پارسیان

بانک پارسیان به سپرده‌های 100 میلیون تومانی 23 درصد سود پرداخت می‌کند. برداشت پول از این سپرده‌ها، یک ماه پس از افتتاح، بدون پرداخت جریمه امکان‌پذیر است.

سپرده‌های یک میلیارد تومان به بالا  بانک پارسیان نیز نرخ سود بیشتری دارند و بعد از سه ماه، می‌توان بدون جریمه از آن برداشت کرد.

بانک پاسارگاد

در حال حاضر بانک پاسارگاد تنها یک نوع سپرده بلندمدت دارد که نرخ سود آن 23درصد است. حداقل موجودی این حساب 200 میلیون تومان است 

بانک تجارت

در ادامه سود سپرده بانک‌ها، نوبت به بانک تجارت می‌رسد. سود با نرخ سود 23درصد است. همچنین حداقل مبلغ افتتاح این سپرده 200میلیون تومان است 

بانک توسعه تعاون

سپرده  بانک توسعه تعاون نیز سود 23درصد به سپرده‌گذاران پرداخت می‌کند. همچنین برداشت از این سپرده پس از دو ماه، بدون جریمه خواهد بود.

بانک خاورمیانه

بانک خاورمیانه دو نوع سپرده بلندمدت یک و دو ساله ارائه می‌کند. نرخ سپرده یک ساله بانک خاورمیانه ۱۶درصد و سپرده دو ساله، ۱۸درصد است.

بانک دی

برای مقایسه سود سپرده بانک‌ها باید به بانک دی هم اشاره کرد. سپرده این بانک نیز دو ساله است و بر اساس مبلغ سپرده، به دو بخش تفکیک می‌شود. سپرده‌های زیر ۱۰۰میلیون تومان، ۱۸درصد و سپرده‌های بالای ۱۰۰میلیون تومان، 23درصد سود دریافت می‌کنند.حداقل موجودی هم یک میلیون تومان است

بانک رفاه کارگران

سپرده بلندمدت بانک رفاه کارگران،  23درصد را پرداخت می‌کند. همچنین برداشت از این سپرده پس از یک ماه، بدون جریمه است. حداقل موجودی این حساب 500 میلیون تومان است 

بانک سپه

سپرده دو ساله بانک سپه، ۱۸درصد سود پرداخت می‌کند و حاقل مبلغ این سپرده باید ۱۰۰میلیون تومان باشد. سپرده‌گذاران می‌توانند پس از سه ماه از زمان افتتاح حساب، بدون جریمه از این سپرده برداشت کنند و پس از این مدت، سود سپرده به صورت روز شمار پرداخت خواهد شد.

بانک سرمایه

مقایسه سود سپرده بانک‌ها نشان می‌دهد که بانک سرمایه به سپرده‌های زیر ۱۰۰میلیون تومان، سودی ۱۸درصدی پرداخت می‌کند و برداشت از این سپرده پس از سه ماه، بدون جریمه خواهد بود. به علاوه سپرده‌های بالای ۱۰۰میلیون تومان، مشمول سود 23درصدی خواهند شد و مدت زمان برداشت با جریمه از آن، یک ماهه است.

بانک سینا

سود سپرده‌  بانک سینا  نیز 23درصد سود دریافت می‌کند ا

بانک شهر

سپرده‌گذاران در بانک شهر می‌توانند برای سپرده‌های بلندمدت خود سود 23 درصد را دریافت کنند. با این شرایط که برداشت از سپرده‌های زیر ۱۰۰ میلیون، بعد از سه ماه و سپرده‌های بالای ۱۰۰میلیون، پس از یک ماه بدون جریمه است.

بانک صادرات

آخرین مورد در روند مقایسه سود سپرده بانک‌ها، به بانک صادرات اختصاص دارد. سپرده یک ساله این بانک، نرخ سود 23درصد دارد و زمان شکست سود آن یک ماهه است. 

بانک سامان

بانک سامان در قالب دو نوع سپرده بلندمدت یک ساله و دو ساله به مشتریان خود سود پرداخت می‌کند. حدامثر سود سپرده  این بانک 23 است.

بانک مسکن

سپرده ممتاز ۶ماهه بانک مسکن با حداقل مبلغ سپرده‌گذاری ۵۰ میلیون تومان، ۱۵درصد سود پرداخت می‌کند. البته این سپرده به ازای هر ۲۰میلیون تومان، یک برگه اوراق به سپرده‌گذار اعطا می‌کند که با احتساب این اوراق، بازدهی سپرده به بالای ۲۲درصد می‌رسد.

حساب گواهی سپرده بانک مسکن نیز  با سود 23درصد است. همچنین سپرده بلندمدت دوساله بانک مسکن نیز، سود 23درصد پرداخت می‌کند.

بانک ملت

حساب گواهی سپرده یک ساله بانک ملت، سودی 23درصدی را به صورت علی‌الحساب به سپرده‌گذار اعطا می‌کند. با این وجود سود این سپرده بسته به عملکرد سوددهی بانک می‌تواند افزایش یابد. 

بانک ملی

بانک ملی در قالب سپرده‌های  خود، سودی 23درصدی را پرداخت می‌کند. حداقل مبلغ این سپرده 1 میلیون است و سپرده‌گذار می‌تواند پس از سه ماه، بدون جریمه از حساب خود برداشت کند.

به علاوه متقاضیان افتتاح سپرده با مبلغ کمتر از از ۵۰ میلیون تومان، می‌توانند از سپرده یک ساله بانک ملی با سود ۱۶درصد استفاده کنند.

بانک کارآفرین

سپرده‌های بالای ۱۰۰میلیون تومان بانک کارآفرین، سودی 23درصدی را برای سپرده‌گذار در نظر می‌گیرند و برداشت از آنها پس از سه ماه، بدون جریمه است. سپرده‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان نیز ۱۸درصد سود دریافت می‌کنند.

بانک کشاورزی

سپرده‌ دو ساله بانک کشاورزی، 23درصد سود پرداخت می‌کند و سپرده‌گذار می‌تواند پس از ۱۵ماه، بدون شکست سود از حساب خود برداشت کند. همچنین سپرده‌های بالای 300 میلیون تومان، نرخ بیشتری دریافت می‌کنند.

پست بانک

پست بانک ایران به سپرده‌های یک ساله خود، با نرخ‌های 23درصد سود پرداخت می‌کند. برداشت از این سپرده‌ها قبل از یک سال با جریمه همراه خواهد بود.حداقل موجودی این حساب یک میلیون تومان است 

موسسه اعتباری ملل

سپرده بلندمدت موسسه اعتباری ملل با سود 23درصدی همراه است حداقل موجودی ان 200 میلیون تومان است 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 101285

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ابوالفضل

        موسسه در حال ادغام شدن با بانک ملی می‌باشد

      ارسال نظر