رسانه‌های اجتماعی محبوب ایرانیان مشخص شد/میزان استفاده مردم از اینستاگرام و تلگرام

پیام رسان‌ها و رسانه‌های اجتماعی محبوب ایرانیان معرفی شد.

رسانه‌های اجتماعی محبوب ایرانیان مشخص شد/میزان استفاده مردم از اینستاگرام و تلگرام

بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی ایسپا، ۴۶.۵ درصد مردم از «اینستاگرام» ۳۵.۳ درصد از «واتس‌آپ»، ۳۴.۶ درصد از «تلگرام»، ۲۵.۲ درصد از «ایتا»، ۲۴.۱ درصد از «روبیکا» و ۸.۷ درصد نیز گفته‌اند از «بله» استفاده می‌کنند. میزان استفاده از سایر پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی کمتر از ۷ درصد بوده است.

میزان استفاده مردم از پیام‌رسان‌ها و رسانه‌های اجتماعی خارجی از قبیل اینستاگرام، واتس‌آپ و تلگرام در دوسال اخیر با نوساناتی همراه بوده‌است، به طوری که استفاده از پیام رسان واتس‌آپ از ۷۱.۱ درصد در خرداد ۱۴۰۱ به ۳۵.۳ درصد در دیماه ۱۴۰۲ کاهش یافته است. رسانه‌های اجتماعی داخلی مثل روبیکا و ایتا از اسفند ۱۴۰۱ تاکنون، میزان استفاده آنها، تغییر قابل توجهی نداشته است.

پیام رسان‌ها و رسانه‌های اجتماعی محبوب ایرانیان معرفی شد

 بر اساس این گزارش در سوال مربوط به استفاده از پیام‌رسان‌ها و رسانه‌های اجتماعی داخلی و خارجی، افرادی که فقط مصرف کننده پیام‌رسان‌ها و رسانه‌های اجتماعی خارجی یا داخلی بودند تفکیک و محاسبه شد که طبق یافته‌های نظرسنجی دیماه ایسپا، ۳۷.۶ درصد افراد بالای ۱۸ سال، فقط از پیام‌رسان‌ها و رسانه‌های اجتماعی خارجی استفاده می‌کنند. ۱۴.۹ درصد فقط از پیام‌رسان‌ها و رسانه‌های اجتماعی داخلی استفاده می‌کنند. ۲۵.۵ درصد از افراد بالای ۱۸ سال همزمان از پیام‌رسان‌ها و رسانه‌های اجتماعی خارجی و داخلی استفاده می‌کنند. ۲۲ درصد مردم نیز، گفته‌اند از هیچ رسانه اجتماعی مجازی استفاده نمی‌کنند.منبع: ایسنا

اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی ایرانیان شد

بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی ایسپا، پیام‌رسان‌های بومی علیرغم فیلتر بودن رقبای خارجی هنوز در میزان مخاطب عقب‌تر از آن‌ها هستند.

محمد کشوری کارشناس و فعال فناوری با اشاره به نتایج نظرسنجی اخیر ایسپا در ایکس (توییتر) نوشت: «نتایج آخرین نظرسنجی ایسپا (بهمن ۱۴۰۲) درباره استفاده کاربران ایرانی از پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی جالب است.»

شبکه های اجتماعی

در این نظرسنجی اینستاگرام در میان شبکه‌های اجتماعی جایگاه نخست را دارد و واتساپ پراستفاده‌ترین پیام‌رسان است. البته تلگرام نیز با فاصله بسیار کمی بعد از واتساپ قرار گرفته است.

پر مخاطب‌ترین پیام‌رسان داخلی در این نظرسنجی ایتا است و پس از آن روبیکا و بله قرار گرفته‌اند و البته همه در رده‌های پایین‌تر از نمونه‌های خارجی هستند.

شبکه های اجتماعی

بر اساس این نظرسنجی بیش از ۳۷ درصد شرکت‌کنندگان فقط از پیام‌رسان خارجی استفاده می‌کنند و نزدیک به ۱۵ درصد از شرکت‌کنندگان فقط پیام‌رسان‌های بومی را انتخاب کرده‌اند در حالی بیش از ۲۵ درصد همزمان هر دو را استفاده می‌کنند

شبکه های اجتماعی

دیگر رسانه ها

کدخبر: 123503

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر