خبر بد AFC برای استقلال

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز اعلام کرد کلیه آرای کمیته تعیین وضعیت فیفا و دادگاه CAS قطعی است و اگر آرای مربوطه پیش از ۱۱ دی ماه سال گذشته صادر شده باشد باید تا امروز تسویه شود.

خبر بد AFC  برای استقلال

از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد که باشگاه استقلال با توجه به عدم تسویه بدهی‌هایش، از پروسه کسب صدور مجوز حرفه‌ای کنار گذاشته است و به صورت قطعی نمی‌تواند فصل آینده در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند.

بر خلاف برخی گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال بازگشت استقلال به آسیا، این تیم با توجه به عدم تسویه بدهی‌ها تا تاریخ ۱۱ فروردین ماه به صورت قطعی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا حذف شده است.

به گزارش ایرنا، پروسه کسب مجوز حرفه‌ای باشگاه های لیگ برتری به آخرین روزها رسیده و تیم‌ها تا ۳۰ فروردین فرصت دارند، آخرین مدارک زیرساختی و حقوقی‌شان را در سامانه در نظر گرفته شده توسط فدراسیون فوتبال بارگذاری کنند. پس از پایان این مهلت کمیته صدور مجوز حرفه ای به مدت یک ماه مدارک را بررسی و در تاریخ ۱۰ خرداد اسامی تیم‌هایی که موفق شده‌اند، مجوز حرفه‌ای را کسب کنند، اعلام خواهد کرد.

این پروسه در شرایطی است که در بخش مدارک مالی باشگاه‌ها تا ۱۱ فروردین زمان داشتند تا بدهی‌های قطعی شان را تسویه کنند و با بدهکارانی که حکم قطعی گرفته‌اند، تسویه کنند. از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد اکثر تیم‌ها توانسته‌اند که از این مرحله عبور کنند و استقلال با توجه به چند پرونده که مهم‌ترین آن شکایت آندره‌ا استراماچونی بود، نتوانست بدهی سرمربی ایتالیایی و چند پرونده دیگر را تسویه کند.

 مصطفی زارعی مدیر مجوز باشگاهی گفت: مطابق برنامه زمان بندی که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده است، باشگاه‌های متقاضی دریافت مجوز باشگاهی می‌بایست کلیه بدهی‌های مالی که تا تاریخ ۱۱ دی ماه قطعی شده است را تا پایان امروز تعیین تکلیف نمایند و مدارک و مستندات آن را در سامانه مجوز باشگاهی کنفدراسیون فوتبال آسیا بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: این تاریخ برای همه باشگاه‌های قاره آسیا تنظیم و از ۹ ماه قبل به همه ابلاغ شده است و قابل تمدید نیست.

مدیر مجوز باشگاهی در پاسخ به این سوال که منظور از بدهی قطعی چیست؟ بیان کرد: با توجه به درخواست یکی از باشگاه‌های متقاضی مجوز، پاسخ این سوال را از کنفدراسیون فوتبال آسیا استعلام کردیم. این کنفدراسیون در پاسخ امروز اعلام کرد کلیه آرای کمیته تعیین وضعیت فیفا و دادگاه CAS قطعی است و اگر آرای مربوطه پیش از ۱۱ دی ماه سال گذشته صادر شده باشد باید تا امروز تسویه شود.

 باشگاه استقلال در حال حاضر به دلیل عدم توانایی در تامین و پرداخت بدهی سنگین آندره استراماچونی سرمربی ایتالیایی در خطر حذف از آسیا قرار دارد. رای پرونده این مربی پیش از ۱۱ دی ماه سال گذشته صادر شده است و به نظر می‌رسد استعلام فدراسیون از AFC با درخواست این باشگاه صورت گرفته است.

همچنین استقلال امیدوار بود که بتواند با این توضیح که تعطیلات نوروزی یکی از موانع پیش بردن امور پرداخت بدهی استراماچونی بوده از کنفدراسیون آسیا زمان بخرد که با اعلام امروز فدراسیون فوتبال، این مهلت تمدید شدنی نیست.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 79638

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • فرخی

        سلام.
        این باشگاه دولتی هستش مثل پرسپولیس وکلیه تغییر و تحولات اون توسط دولت انجام میشه
        پس همون طور که بدهی کالدرون والباقی بدهی های پرسپولیس رو تسویه کردن وظیفه داره بدهی های استقلال رو هم تسویه کنه

      ارسال نظر