رهبری درباره سریال هفت سر اژدها نظر دادند؟ ماجرای سیاسی سریال نوروزی چیست؟ +زمان پخش

​سریال هفت سر اژدها که به عنوان سریال نوروزی شبکه‌ی سه سیما با جنجال‌های بسیاری همراه شده است.

رهبری درباره سریال هفت سر اژدها نظر دادند؟ ماجرای سیاسی سریال نوروزی چیست؟ +زمان پخش

​سریال هفت سر اژدها که به عنوان سریال نوروزی شبکه‌ی سه سیما با جنجال‌های بسیاری همراه شده است.علاوه بر کیفیت فنی این سریال درباره‌ی محتوای آن هم حرع و حدیث‌های بسیاری مطرح شده است.

برخی رسانه‌ها در ساعات گذشته با انتشار خبرهایی با تیتر “نظر رهبری درباره‌ی سریال هفت سر اژدها” سعی در القا این مطلب دارند که آیت الله خامنه‌ای از این سریال حمایت کرده است.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که صرفا نام این سریال از یکی از تعابیر چند سال قبل رهبری درباره‌ی فساد در کشور وام گرفته شده است.

«هفت سر اژدها» سریالی که شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه سه پخش می‌شود، نام خود را از سخنان رهبری در ۱۹بهمن۱۳۹۶ در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش وام گرفته است.

مقام معظم رهبری در این دیدار از فساد اقتصادی با تعبیر «اژدهای هفت‌سر» نام بردند و گفتند: « فساد مثل اژدهای هفت‌سر افسانه‌هاست. یک سرش را که می‌زنی با شش سر دیگر حرکت می‌کند. از بین بردنش آسان نیست. آن کسانی که متنفع از فساد هستند برخورد با اینها کار بسیار سختی است ولی حتما باید انجام بگیرد».

پخش سریال هفت سر اژدها در روزهای اخیر با انتقادات بسیاری از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی با گرایش‌های سیاسی و فکری گوناگون و متفاوت همراه شده است.

بسیاری از این منتقدان بر این باور هستند که فارغ از موضوعات مطرح شده در این سریال کیفیت ساخت این اثر بسیار ضعیف بوده است.

ابوالقاسم طالبی، نویسنده و کارگران سریال هفت سر اژدها از چهره‌های سیاسی – فرهنگی جریان مدعی انقلابی‌گری است که در سابقه‌ی کاری خود فیلم جنجالی قلاده‌های طلا را درباره‌ی حوادث پس از انتخابات ۸۸ دارد.

هفت سر اژدها یا اتهام‌زنی احمدی‌نژادی به هاشمی!

ظاهرا نقش‌های منفی این سریال برگرفته از فرزندان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی است.

برخی این انتقاد را مطرح می‌کنند که ابوالقاسم طالبی، نویسنده و کارگردان سریال هفت سر اژدها که در کارنامه‌ی کاری خود سابقه‌ی ساخت فیلم‌هایی همچون قلاده‌های طلا را دارد به سبک و سیاق احمدی‌نژاد اتهام‌زنی‌های بی حساب و کتابی را مبنای سناریونیسی قرار داده است.

منبع : انصاف نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 131212

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر