تصاویری تلخ و دردناک از جسدهایی که روی دست فلسطینی‌ها باقی‌مانده +عکس 16+

تصاویری تلخ و دردناک از جسدهایی که روی دست فلسطینی‌ها باقی‌مانده منتشر شده که به شدت دردآور است.

تصاویری تلخ و دردناک از جسدهایی که روی دست فلسطینی‌ها باقی‌مانده +عکس 16+

تصاویری تلخ و دردناک از جسدهایی که روی دست فلسطینی‌ها باقی‌مانده  منتشر شده که به شدت دردآور است.

به گزارش عرشه آنلاین، طی چندین ماه گذشته غزه آماج حملات گسترده ارتش اسرائیل بوده و به مدد وجود خبرنگاران و عکاسان اخبار تلخ این هجوم به سراسر دنیا مخابره شده است. یکی از تلخ‌ترین اتفاقات رخ داده که خیلی مورد توجه رسانه‌ها قرار نگرفت؛ کشتار بیماران بیمارستان‌های غزه بود که همگی در گورهایی دسته‌جمعی دفع شده بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، از هفتم دسامبر سال گذشته تاکنون ارتش صهیونیست اسرائیل به صورت گسترده غزه و توابع آن را بارها مورد حملات هوایی و زمینی قرار داده است. این حمله ددمنشانه تاکنون بیش از سی و شش هزار کشته به همراه داشته است اما این همه ماجرا نیست. طبق دستور نتانیاهو در همان اوائل جنگ آب، گاز و برق غزه و توابع آن قطع شد؛ بازهم اسرائیل به همین فشارها اکتفا نکرد؛ چند ماهی‌ست که به صورت مستقیم و غیر مستقیم از ورود آذوقه به مناطق اشغالی جلوگیری می‌کند یا محدودیت‌های بسیار گسترده‌ای در ارسال آذوقه به وجود آورده است؛ بازهم ددمنشی در همین حد و اندازه متوقف نشد؛ این رژیم به چادرهای اردوگاه‌های فلسطینی حمله کرد و تعداد زیادی را زنده زنده در آتش سوزاند....

وضعیت زندگی باقی‌مانده‌های غزه و رفح که اغلب آن‌ها یک یا چند نفر از اعضای خانواده‌شان را از دست داده‌اند، روز به روز بدتر می‌شود و در این میان این کودکان و سالمندان تحت فشارهای بیشتری با مشکلات عدیده‌ای جدی‌تری دست و پنجه نرم می‌کنند. 

طی چند ماه پرفشار گذشته؛ خبرنگاران و عکاسان زیادی به منطقه رفته‌اند و در مواجهه مستقیم با مسلمانان غزه؛ به ارائه گزارش‌های مکتوب یا تصویری پرداخته‌اند که البته برخی از آن‌ها نیز جان خود را در همین مسیر از دست داده‌اند. اما در این وضعیت آنچه جدی‌تر و بغرنج‌تر می‌نماید سوء                                                                                                                                                                                                                                     غزه در تمام دنیا رکورددار کودکان قحطی‌زده است! اتفاقی که شاید در ابتدا بعید به نظر می‌رسد اما واقعیت دارد. به تازگی نیز بیماری هپاتیت دامن‌گیر کودکان غز شده است.

گزارش‌ها سازمان ملل حاکی از آن است که ده‌ها جسد فلسطینی در دو قبر در حیاط بیمارستان الشفا در شهر غزه دفن شده‌اند. رسانه خبری «UN» که به انتشار اخبار سازمان ملل را به عهده دارد، اعلام کرد: پس از کشف این فاجعه و پس از بازیابی صدها جسد دفن شده در عمق زمین و پوشیده از زباله در بیمارستان «ناصر» واقع در خان یونس، مرکز غزه، و بیمارستان «الشفا» واقع در شهر غزه در شمال، ۲۸۳ جسد در بیمارستان ناصر کشف شد که ۴۲ مورد آن شناسایی شدند. 

راوینا شمداسانی (سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل) گفت: در میان کشته شدگان ظاهراً افراد مسن، زنان و زخمی‌ها هم دیده می‌شوند آنهم در حالی که دست‌ها و پاهایشان بسته بوده است.

این در حالی است که «سی‌ان‌ان» اواخر آوریل به نقل از مقامات فلسطینی آمار غم‌انگیزی را در این رابطه منتشر کرده و نوشته بود: پس از جستجوی گورهای دسته‌جمعی ۳۹۲ جسد پیدا شده که تعدادی از آنها لباس‌ عمل جراحی به تن داشته‌اند.

محمد آل مغایر (یکی از مقامات شهری) نیز در همان مقطع طی یک کنفرانس خبری اعلام کرده بود که تعداد ۱۶۵ کارگر مرده در مجموعه پزشکی «ناصر» در خان یونس شناسایی شده است. به نظر می‌رسد این افراد پس از انتقال نیروهای اسرائیلی در اواخر تیرماه کشته شده‌اند. همه اینها در حالی است که هنوز پس از چندین هفته برای تشخیص و شناسایی هویت ۲۲۷ جسد تلاش‌های جدی وجود دارد. 

او اضافه کرده: نیروهای اسرائیل تا امروز زیر بار این فاجعه نرفته‌اند. آن‌ها می‌گویند هرگونه اظهارنظر که نشان دهنده دفع جمعی فلسطینی‌ها باشد؛ از اساس غلط است.

رسانه نیویورک تایمز درباره وضعیت اسفبار غزه و مرگ و میرها در روزها و هفته‌های گذشته گزارشی ارائه کرده که ترجمه آن در پی می‌آید. همه اینها در حالی است که تعداد کشته‌شدگان غزه مرز ۳۵۰۰۰ نفر را رد کرده است.

یک گزارش تاسف‌برانگیز از «نیویورک تایمز»

اسرائیل تحت فشار بین‌الملل شدید، شروع به ورود بیشتر کمک‌ها به غزه کرده است. اما گروه‌ها و فعالانی که در زمینه امور انسان‌دوستانه فعالیت دارند، در اینباره بیان کرده‌اند که کمک‌های فعلی اصلا کافی نیست و آن‌ها به امدادهای فوری بیش از هر چیز نیاز دارند. به این دلیل که گرستگی شدید کودکان و افراد سالمند و کم‌توان را در مسیر بسیار دشواری قرار داده که نتیجه آن مرگ است. 

با توجه به اینکه پس از حمله روز هفتم اکتبر، بیش از هفت ماه از جنگ اسرائیل و حماس گذشته اما این بحران انسانی نه تنها بهبود نیافته بلکه عمق بیشتری یافته است. پس از حملات گسترده اسرائیل بیش از یک میلیون نفر از ساکنان غزه به چادرها و شهرهای جنوبی و رفح پناه بردند و حال به نظر می‌رسد اسرائیل آماده تجاوز به شهر است. 

یکی از اتفاقات تلخی که اعتراض و انتقاد نهادهای بشردوستانه را برانگیخت و جنایت جنگی محسوب می‌شود، کشف گورهای دسته‌جمعی است که در بیمارستان جنوبی غزه قرار دارد. در نهایت اینکه میزان خسارات جنگی وارده بر جمعیت و سامانه پزشکی غزه در حال فروپاشی است.

چندی پیش بود که ریاض و عربستان سعودی قراردادی توهین‌آمیز را پیشنهاد دادند که به آتش‌بس می‌انجامید. اما در مقابل حماس اصرار دارد که هر توقف و آتش‌بس ایجاد شده، باید دائمی باشد. همه اینها در حالی است که برخی مقامات انتظار دارند اگر دادگاه کیفری بین‌المللی دستور بازداشت رهبران اسرائیل یا حماس را صادر کند، مذاکرات مختل می‌شود!

در ادامه عکس‌های تلخی که دیدن آنها به همه توصیه نمی‌شود:

0Ou82A6U6teS

xHS4scfqN268

ByzlWYhVJB52

3V9vgKktDBox

9ff7OCdEB8OT

lHUouDhU4Ii0

uOh8VOehZlRt

0L0uN9ON956K

ZMI3Gjzd7scq

l7zT1eulnm2Y

l7zT1eulnm2Y

WgML9CPmSygp

DOZVEYoA8AsL

MdJcHnm5320L

URqYbFKbf09A

کشف جسد فلسطینی‌ها جنوب رفح در مقطعی که گورهای دسته‌جمعی کشف شدند. این عکس را سازمان ملل متحد منتشر کرد

عفو بین‌الملل خواستار تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در دو بیمارستان غزه شده که تا امروز نتیجه مشخصی نداشته؛‌ چراکه اسرائیل این جنایت را گردن نمی‌گیرد

 

منبع: ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 139990

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر