انتقاد بهادری جهرمی از مجلس/ اختلاف میان دولت و مجلس بالا گرفت

سخنگوی دولت: مجلس لایحه دولت را درخصوص تشکیل وزارت بازرگانی که برای تنظیم بازار تهیه شده بود ۶ ماه است که از دستور کار خارج کرده است

انتقاد بهادری جهرمی از مجلس/ اختلاف میان دولت و مجلس بالا گرفت

سخنگوی دولت: مجلس لایحه دولت را درخصوص تشکیل وزارت بازرگانی که برای تنظیم بازار تهیه شده بود ۶ ماه است که از دستور کار خارج کرده است

به گزارش عرشه آنلاین، علی بهادری جهرمی دبیر و سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: دولت با طرح مجلس در خصوص ساماندهی بازرگانی بازار موافقت کرد و هم لایحه‌ای را در خصوص تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار داخلی تقدیم مجلس کرد و هم لایحه‌ای را در خصوص تشکیل وزارت بازرگانی ارائه کرد ولی متاسفانه نگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که این موضوع در اولویت نیست و برای مدت ۶ ماه است که از دستور کار خارج شده است.

وی افزود: تجربه نشان داده است که پراکندگی و پخش کردن حوزه نظارتی ذیل وزرات خانه‌های مختلف موجب افزایش ساختار و ناکارآمدی می‌شود؛مثلا بخشی از محصولات لبنی در حوزه دامی است و بخشی دیگری در حوزه بسته بندی، به صنعت مربوط می شود و بخشی هم در صنف به فروش می رسد که باید تفکیکی در این زمینه صورت گیرد.

وی افزود: نگاه دولت این است که اولویت اصلی کشور بازار و کنترل بازار است و به طور مستمر مذاکراتی داشته و داریم و خواهشمان این است که در این حوزه تصمیم گیری شود و امیدواریم که در همین مجلس موضوع در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم با تمرکز بر حوزه نظارت بر بازار در یک وزارتخانه سرعت دقت و بهره‌وری نظارتی را افزایش دهیم.

سخنگوی هیات دولت در ادامه مطرح کرد: با رأی هیأت دولت، تعرفه واردات و صادرات کلیه کالاها به تصویب رسید و بزودی ابلاغ خواهد شد. سعی شد در این تعرفه‌ها، جهت‌گیری در حمایت از کنترل قیمت اقلام مورد مصرف مردم و حمایت از تولید داخل باشد.

وی افزود: هم‌چنین برای تسریع اجرای تکالیف و بودجه امسال و تحقق شعار سال، ضوابط اجرایی بودجه به تصویب هیأت وزیران رسید.

بهادری جهرمی یادآور شد: دولت برای حمایت از تأمین کالاهای اساسی مالیات ارزش افزوده و هم‌چنین حقوق گمرکی کالاهای اساسی، اقلام دارویی، مواد اولیه تأمین دارو و نهاده‌های دامی را به ۱ درصد کاهش داد و این کاهش از ابتدای فروردین اعمال خواهد شد.

روز گذشته هم قالیباف درباره احکام بودجه به دولت هشدار داد که اجازه دست کاری جداول ندارد. 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 133911

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر