رپورتاژ

مشاوره تلفنی خانواده رایگان

زندگی همه افراد گاهی با چالش ها، ناراحتی ها و استرس و اضطراب مواجه می شود. مهم این است که بتوانید از این چالش ها به سلامت عبور کنید. برای حل کردن مشکلات مسلما شما نیاز به مشورت با یک فرد متخصص در آن حیطه احتیاج دارید.

مشاوره تلفنی خانواده رایگان

 زندگی همه افراد گاهی با چالش ها، ناراحتی ها و استرس و اضطراب مواجه می شود. مهم این است که بتوانید از این چالش ها به سلامت عبور کنید. برای حل کردن مشکلات مسلما شما نیاز به مشورت با یک فرد متخصص در آن حیطه احتیاج دارید.

افراد زیادی به دنبال مشاوره خانواده تلفنی هستند. اما متاسفانه به دلیل هزینه های بالای برخی از مشاوران و وضعیت مالی پایین، این افراد نمی توانند از مشاوره خانواده استفاده کنند. مشاوره تلفنی نسبت به مشاوره حضوری مزیت های ویژه ای دارد. مثلا افرادی که در نقاط دور افتاده زندگی می کنند و دسترسی به مرکز مشاوره برای آنها دشوار است. می توانند از مشاوره تلفنی استفاده کنند. همچنین مشاوران تلفنی هر زمان که بخواهید هستند. شما می توانید در مواقع ضروری تماس فوری بگیرید. اما هزینه مشاوره تلفنی نیز مسئله مهمی است. برخی از کشورها از جمله ایران سازمان هایی را دارند که خدمات مشاوره تلفنی رایگان دارند. اما سوالی که پیش می آید این است که شماره تلفن مشاوره خانواده رایگان چند است و کدام کشورها از این امکان برخوردار هستند؟

مسلما کشورهای زیادی هستند که مشاوره خانواده تلفنی رایگان ۲۴ ساعته را به هم وطنان خود ارائه می دهند. مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه به بررسی و تحقیق در رابطه با مشاوره های تلفنی رایگان در ایران و سایر کشورها پرداخته اند. آنها شماره تلفن مشاوره خانواده رایگان در سه کشور مختلف را برای شما عزیزان جمع آوری کرده اند. با مطالعه این مقاله می توانید مشاوره تلفنی خانواده رایگان ۲۴ ساعته در سه کشور ایران، آمریکا و استرلیا را پیدا کنید.

مشاوره تلفنی رایگان در ایران

سازمان بهزیستی کشور با شعار با ما حرف بزن، مشاوره خانواده تلفنی رایگان را ارائه می دهد. مشاور سازمان بهزیستی با ارائه خدمات تخصصی مشاوره روانشناختی در کنار شما عزیزان است.  اصلا نگران تجربه و تخصص مشاوران این مرکز نباشید. زیرا  در این سازمان از افراد با مدرک های فوق لیسانس و دکتری و با تجربه در زمینه مشاوره و روانشناسی استفاده شده است. یا سوالاتی تخصصی دارند که نیاز به راهنمایی ها و کمک مشاور است. می توانند با شماره ۱۴۸۰ تماس بگیرند. مشاوران و روانشناسان آموزش دیده با استفاده از مهارت های خود و تخصصی های که دارند به شما کمک می کنند تا مشکل خود را حل کنید. حتی شما می توانید با این شماره تماس گرفته وبدون اینکه خودتان را معرفی کنید از خدمات مشاوره خانواده بهزیستی استفاده کنید. مشاوران و روانشناسان اصراری برای شناسایی فرد ندارند.  همین امر می تواند باعث ایجاد احساس اطمینان و اعتماد برای مراجعه کننده شود. همچنین باعث می شود که شما استرس از قضاوت شدن و یا شناخته شدن نداشته باشید. شما می توانید به راحتی برای حل مشکل خود تمرکز می کند. هر آنچه که برایتان رخ داده را بدون ترس از قضاوت و یا شرمساری برای مشاور یا روانشناس مربوطه تعریف کنید. تا مشاور بتواند بهتر و موثرتر به شما کمک کند.

سامانه مشاوره تلفنی رایگان بهزیستی ایران، همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۴ آماده ارائه خدمات مشاوره به شما عزیزان است. تلفنی بودن این مشاوره به افرادی که در مکان های دور دست و روستاها زندگی می کنند نیز امکان استفاده از مشاوره و راهنمایی گرفتن را می دهد.

مشاوره تلفنی رایگان خانواده

در آمریکا نیز خطوط تلفنی برای مشاوره رایگان شهروندان آمریکایی در نظر گرفته شده است. خطوط تلفنی فوری بهداشت روانی اضطراری در آمریکا ۹۱۱ است. اگر شما یا شخصی که برایتان مهم است افکار خودکشی دارد و یا نیاز به مشاوره فوری دارد، با شماره ۹۱۱ تماس بگیرید. برخی از مهم ترین شماره تلفن های معتبر و مشاوره خانواده رایگان ۲۴ ساعته که می توانند برای پشتیبانی، آموزش و حل مشکلات به شما کمک کنند عبارتند از:

سلامت روانی آمریکا

MHA را به شماره 741741 پیامک کنید. سلامت روان آمریکا یک سازمان سراسری است. شما می توانید با ارسال پیامک به شماره آن با مشاوره متخصص در زمینه سلامت روان ارتباط برقرار کنید.

پیشگیری از خودکشی

برای پیشگیری از خودکشی و نجات جان عزیزان خود می توانید با شماره 1-800-273-8255 تماس بگیرید. هنگامی که شما به کمک در زمان پریشانی عاطفی برای خود یا یکی از عزیزان نیاز دارید، می توانید با این شماره تماس بگیرید.

بحران

به شماره 741741، CONNECT را پیامک کنید. مشاوران تخصصی بحران به شما کمک خواهند کرد. جالب است بدانید برای محافظت بیشتر از حریم خصوصی شما، این پیام ها در قبض تلفن ظاهر نمی شوند. این شماره را می توانید در صورت ناراحتی، ترس، صدمه، ناامیدی یا اضطراب شماره گیری کنید و از خدمات آن استفاده کنید.

خیریه

1-212-673-3000. این شماره تلفن مشاوره رایگان در یک سازمان مستقر در نیویورک است .که خط تلفن بحران 24 ساعته را برای هر کسی در منطقه راه اندازی می کند. حتی اگر در بحران نیستید اما احساس می‌ کنید به حمایت عاطفی نیاز دارید. می توانید این شماره را شماره گیری کنید.

مشاوره تلفنی خانواده رایگان

مشاوره تلفنی رایگان در استرلیا

در استرلیا نیز شما می توانید از مشاوره تلفنی رایگان در زمینه های مختلف استفاده کنید. برخی از مهم ترین شماره تلفن های مشاوره در استرلیا عبارتند از:

لایف لاین

شماره تلفن 13  11  1414 برای یک موسسه خیریه ملی است. لایف لاین به تمام استرلیایی هایی که پریشانی عاطفی را تجربه می کنند، به صورت 24 ساعته  مشاوره ارائه می دهد. لایف لاین بزرگترین خط بحران در استرلیا است. لایف لاین می تواند در زمینه های مختلف و هنگام بروز مشکلات فوری به شما کمک کند.

خیریه ها

135 247 این شماره تلفن مربوط به خیریه در استرلیا است. شما می توانید در هر شرایطی و هر زمینه ای از مشاوران این مرکز خیریه کمک بگیرید. آنها بدون قضاوت به شما کمک می کنند تا با هر نوع نگرانی و یا اضطراب و مشکلاتی کنار آمده و آن را حل کنید. شما می توانید ناشناس با آنها تماس گرفته و احساسات و مشکلات خود را به اشتراک بگذارید.

پیشگیری از خودکشی

135 247 این شماره همان شماره بالا است. شما برای پیشگیری ازخودکشی عزیزانتان و یا هنگامی که احساس می کنید دیگر نمی توانید زندگی کنید و از زندگی خسته شده اید، می توانید با این شماره تماس بگیرید. مردم با هر نوع نگرانی می توانند با این شماره تماس بگیرند.

خط تلفن ملی الکل و سایر مواد مخدر

1800 250 015. شما می توانید برای مشاوره رایگان و محرمانه در مورد الکل و سایر داروها با خط تلفن ملی الکل و سایر مواد مخدر وزارت بهداشت استرالیا تماس بگیرید.

مشاوره تلفنی خانواده رایگان

سخن آخر

زندگی همه افراد گاهی با چالش ها، ناراحتی ها و استرس و اضطراب مواجه می شود. مهم این است که بتوانید از این چالش ها به سلامت عبور کنید. برای حل کردن مشکلات، شما نیاز به مشورت با فرد متخصص در آن حیطه احتیاج دارید. گاهی افراد به اشتباه از مشاوره های کسانی استفاده می کنند که تخصصی ندارد و با حرف ها و واکنش های خود کار را سخت تر و چالش ها را بیشتر می کنند. مشاوره خانواده بهترین گزینه برای مشورت، راهنمایی و یا حتی گوش دادن به درد و دل شما است.

برخی از افراد به دلیل دور بودن از مرکز مشاوره نمی توانند از خدمات مشاوره رایگان استفاده کنند. خوشبختانه امروزه راه های زیادی برای استفاده از مشاوره خانواده رایگان حتی در نقاط دور افتاده و شهرستان هایی که مراکز مشاوره ندارند، وجود دارد. مشاوره خانواده تلفنی رایگان 24 ساعته و یا مشاوره های آنلاین مرکز مشاوره روانشناسی آویژه مشکلات افراد در نقاط دور دست و شهرستان ها را برطرف کرده است. شما با شماره گیری مشاوره تلفنی رایگان می توانید از خدمات عالی و تخصصی مشاوران متناسب با موضوع و مشکلات خود استفاده کنید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 66759

ارسال نظر