ابزار مورد نیاز برای خیاطی حرفه ای [بهترین برند اتو و چرخ خیاطی]

در حال حاضر خیاطی حرفه‌ای بدون بهره‌ گیری از ابزار حرفه‌ای امری غیر ممکن است. برای انجام بسیاری از دوخت‌ها، نیاز به چرخ خیاطی‌ های نسل جدید است.  به علاوه امکان محو کردن بسیاری از چین و چروک‌ های ریز و ایجاد خط اتو های اصلی در لباس، بدون استفاده از اتوهای مدرن، امکان پذیر نیست. چرخ خیاطی، اتو و قیچی 3 ابزار مهم برای خیاطی حرفه‌ای هستند که باید با انواع آن آشنا باشید. در ادامه به معرفی این محصولات پرداخته ایم‌.

ابزار مورد نیاز برای خیاطی حرفه ای [بهترین برند اتو و چرخ خیاطی]

در حال حاضر خیاطی حرفه‌ای بدون بهره‌ گیری از ابزار حرفه‌ای امری غیر ممکن است. برای انجام بسیاری از دوخت‌ها، نیاز به چرخ خیاطی‌ های نسل جدید است.  به علاوه امکان محو کردن بسیاری از چین و چروک‌ های ریز و ایجاد خط اتو های اصلی در لباس، بدون استفاده از اتوهای مدرن، امکان پذیر نیست. چرخ خیاطی، اتو و قیچی ۳ ابزار مهم برای خیاطی حرفه‌ای هستند که باید با انواع آن آشنا باشید. در ادامه به معرفی این محصولات پرداخته ایم‌. 

معرفی انواع چرخ خیاطی و کاربرد آن‌ها

برای اینکه بتوانید بهترین نوع چرخ خیاطی را با توجه به کاربردی که مدنظر دارید انتخاب کنید، ابتدا باید با انواع چرخ خیاطی آشنا باشید. در ادامه ۲ گروه اصلی انواع چرخ خیاطی را معرفی کرده و کاربرد هر یک از آن‌ ها را توضیح خواهیم داد. 

چرخ خیاطی خانگی

چرخ خیاطی خانگی ابتدایی ترین نوع چرخ خیاطی است که معمولا چرخ خیاطی های که در منازل استفاده می‌شود، از این نوع است. کارایی اصلی این نوع چرخ خیاطی برای کارای ابتدایی مانند تعمیرات معمولی لباس، کوتاه کردن شلوار و آستین، دوخت های کوچک و کارهای ساده  و معمول در خیاطی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

 چرخ خیاطی خانگی از ساختار ساده‌ تری برخوردار هستند. لذا قیمت آن‌ها مقرون به صرفه تر است. مثلا چرخ خیاطی کامپیوتری که نسل جدید چرخ خیاطی های خانگی است، دارای مانیتور لمسی و برنامه‌ های مختلف می‌باشد که کار دوخت را راحت‌ تر می‌کند.

چرخ خیاطی صنعتی

نسل جدید چرخ‌های خیاطی هستند که پاسخگوی تولید لباس‌ها با انواع جنس پارچه و در تعداد بالا هستند. چرخ زیگزاگ می‌تواند برای لبه دوزی و انواع تزیینات دوخت روی پارچه‌ها استفاده شود که پترن‌ های متفاوتی روی پارچه ایجاد می‌کند. چرخ سردوز هم که نوع دیگری از چرخ خیاطی صنعتی است، برای پارچه‌های بسیار ظریف مثل حریر و شیفون کاربرد زیادی دارد. کاربرد اصلی چرخ سردوز برش دقیق لبه پارچه و جلوگیری از ریش ریش شدن آن است.

در میان چرخ خیاطی های صنعتی میتوان به چرخ خیاطی زوجی اشاره کرد که  از جدیدترین نسل چرخ های خیاطی است. مهم ترین وجه تمایز این چرخ، وجود دو ماسوره و دو سوزن است که باعث می‌شود بتوانید به صورت همزمان دوخت های متقارن و با سرعت بالا داشته باشید. به علاوه این چرخ به خوبی می‌تواند چرم، جین و… را بدوزد. همچنین امکان لحاف دوری هم با وجود این چرخ وجود دارد. 

ابزار مورد نیاز برای خیاطی حرفه ای [بهترین برند اتو و چرخ خیاطی]

معرفی انواع اتو و کاربرد آن‌ها

اتو مخزن دار

یکی از پرکاربرد ترین اتوها است که دارای مخزن آب داخلی است. استفاده اصلی این مخزن تولید بخار آب برای اتو کشی لباس ها است. این نوع اتو به دلیل تولید بخار مناسب برای مصرف خانگی بسیار مناسب است. انواع متنوع اتو مخزن دار با سیستم ضد چکه، خاموش شدن خودکار، تنظیم بخار آب و… وجود دارند. 

 اتو پرس

نوع دیگری از اتو با کاربرد گسترده در خیاطی حرفه‌ای، اتو پرس است که با استفاده دو صفحه فلزی داغ که به هم فشرده می‌شوند، کار می‌کند. این نوع اتو به دلیل ساختار منحصر به فردی که دارد، برای انواع کت، شلوار، پرده و لباس های ضخیم که نیاز به خط اتوی مشخص دارند، بسیار مناسب است‌. خوشبختانه اتو پرس می‌تواند لباس‌ها را با سرعت بالا و به صورت کاملا یکنواخت و منظم اتو کند. 

اتو صنعتی

قدرت اتو صنعتی به نسبت دو مدل قبلی بالاتر است. این اتو می‌تواند تمامی پارچه‌های ضخیم و سنگین را به خوبی اتو کند. سرعت انجام کار این دستگاه بالا است و برای مصارف حرفه‌ای مثل کارگاه‌های تولید لباس، خشک شویی و خیاطی‌ها استفاده می‌شود. اتو صنعتی در مدل‌های متنوع تولید می‌شوند و معمولا با امکاناتی مثل میز اتو، بار دهی بسیار قوی و قابل تنظیم و…عرضه می‌شوند و قیمت بالاتری هم دارند. 

ابزار مورد نیاز برای خیاطی حرفه ای [بهترین برند اتو و چرخ خیاطی] -

معرفی انواع قیچی و کاربرد آن‌ها 

قیچی ساده خیاطی

رایج‌ترین نوع قیچی برای مصارف خانگی است. این قیچی دارای دو تیغه هم اندازه است که می‌تواند انواع پارچه‌های معمول و حتی کاغذ و مقوا را برش بزند. البته معمولا توصیه می‌شود که اجناس غیر پارچه‌ای را با این قیچی برش نزنید‌.

 

قیچی هشت پر

قیچی هشت پر یک ابزار برش حرفه‌ای است که برای برش انواع پارچه های نازک و ضخیم، مورد استفاده قرار می‌گیرد. ولتاژ دستگاه 220 ولت است. توان آن 250 وات است. این قیچی حرفه ای برای پارچه های جین، شلوار کتان، کت و شلوار، تریکو، چرم، لباس بچگانه و لباس های مجلسی زنانه مناسب است. به علاوه برای برش لباس های ورزشی و لباس زیر هم بسیار مناسب است. نرخ ضربه در دقیقه قیچی هشت پر هم بالا است.

قیچی عمود بر

این دستگاه می‌تواند انواع پارچه را از روی خط برشی که از قبل مشخص شده است، برش بزند. ریش ریش پارچه و توانایی برش های انحنا دار، از نقاط قوت این قیچی منحصر به فرد است. امکان برش چند لایه پارچه به صورت همزمان وجود دارد و راندمان بالایی برای انواع برش دارد. همچنین امکان برش پارچه های مختلف هم با این قیچی وجود دارد. 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 137548

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر